Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door happy girl
#2607608
Ik vraag me af he welke ribben van welk dier echt geschikt zouden zijn voor onze Mike ( maltezer) dat t niet te grote porties zijn of in elk geval dat ik ze dan makkelijk kleiner kan maken met een snoeischaar. geit? lam? schaap? of is dat te hard voor hem nog? kan ik het beter houden bij bosduif,parelhoen,kip en konijn?  kwa bot?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2607682
Dat ligt er aan wat hij al aan botwerk is gewend.
Geiten- en lamsribben zijn over het algemeen toch wel redelijk hard. Schapenribben zou ik helemaal niet aan beginnen.
Zorg er ook voor dat als je ribben geeft, je ze niet los knipt (dus geef een rijtje ribben aan elkaar vast en niet 1 losse rib), zodat hij ze niet in 1x naar binnen kan werken.

Is hij een beginnende barfer, dan zou ik kiezen voor de zachtere botsoorten zoals kip, parelhoen en konijn.

Judith
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2607753
Ik zou het bij de kleinere karkassen houden die je noemt. De soorten die je daar opnoemt geven al voldoende variatie en dan ging ik niet meer extra knoeien met lamsribben die in veel gevallen toch te hard en te groot zijn. Hele jonge kleine ribbetjes zou nog kunnen, maar meestal krijg je die niet geleverd. Dus persoonlijk zou ik voor dit hondje afzien van het ribbenverhaal.
Gebruikersavatar
Door nova
#2607791
ik zou het houden bij karkasjes van kip, eend, parelhoen konijn , event. haas. Dan heb je ook ribben ;) ;)
Voor een  hond is dat al  veel variatie, je kunt er nog wat spiervlees en orgaan andere diersoorten bij voeren,  en  dan heb je een pracht aan afwisseling .

Ik heb grote honden, maar ribben van volwassen dieren  als schaap en geit, dat voer ik niet.
Door Mevroi Kruim
#2608048
Gewoon net zoals we de katten voeren  ;) die eten ook geen lamsribben maar wel karkassen van gevogelte, haas en konijn. Kwartels vinden ze hier erg lekker, patrijzen zitten soms ook in het assortiment en zijn qua bot zeer geschikt maar die vindt men hier algemeen bah.
Door Martine-Tom
#2608190
Hier een 7 kilo hondje, vergelijkbaar met jouw maltheser denk ik. Tom eet wel ribben, lamsribben en jonge geiteribben. Ik knip ze los van elkaar en dan door de helft ongeveer (aan elkaar gaat niet omdat hij zo weinig eet qua gewicht  ;)) en het gaat prima.
Moet ik wel zeggen dat Tom een hele nette knager is en niet geneigd is te slurpen anders zou ik het ook niet doen.

Het is 1 van de weinige dingen die ik hem kan geven waar hij echt even mee bezig is en waar hij zijn tanden mee kan poetsen, dus zo af en toe krijgt hij dat...dus als je wil, het kan wel, maar het hoeft idd niet  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door