Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hondje_
#2607597
Heel erg balen maar mijn kat (wordt van de zomer 9 jaar) eet na maanden met smaak KVV gegeten te hebben haar KVV niet meer.
Na ruim 24 geen eten (bang voor leververvetting) toch overstag gegaan en haar ander voer (zakje vlees) gegeven kat mag immers niet vasten.

Wat ik geprobeerd heb:
- andere merken en smaken KVV;
- voor haar lekker ruikend zakje vlees (Whiskas) er over heen (madam at er om heen);
- kattenmelk er over heen (madam liep er bij weg terwijl ze rennend op het flesje kattenmelk af kwam);
- KVV beetje opwarmen zodat het ging geuren;
- andere vleesjes erbij gaan geven (runderhart, kippenlever en kippenmaagjes: runderhart at ze op, lever liet ze liggen en heeft 2 kippenhartjes op dag erna moest ze die niet meer en uiteraard KVV lag er in alle gevallen nog);

Heb ze vandaag en gister maar een zakje gegeven, niet KVV dus. Dat at ze als een gek op dus honger heeft ze wel. Iets anders dan KVV geven druist echter tegen mijn gevoel in. Was zo blij dat ze dat zonder enige gewenning at. Tot nu toe dus...

Iemand nog tips? Dit probleem speelt nu denk ik een week of twee en is er een beetje ingeslopen.... Ze liet eerst 1 maaltijd staan van de twee per dag. Dan denk je nog zal wel overgaan maar niet dus.  :'(
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#2608111
Heb je al eens "knaagvoer" geprobeert? Ik bedoel dus een platgeslagen kippennekje, stukjes kwartel (hier is dat HET middel om een weerbarstige kat weer in het gareel te krijgen) etc?
Door Mowgli
#2608218
fem fatale schreef: Ben je al naar een dierenarts geweest? Dit klinkt als een flinke gedragsverandering voor haar.
Ik ga met Fem Fatale mee. Sowieso een senioren check-up kan geen kwaad op die leeftijd, als je dat nog niet hebt laten doen...
En als je pluizebol verder gezond is bevonden, dan proberen iets vers wat ze echt heel erg lekker vindt door de kvv te mengen, als dat niet lukt dan misschien proberen een vies zakje door de kvv te mixen en dit langzaam aan weer af te bouwen...

Mowgli miepte af en toe ook met bepaalde smaakjes kvv. Bij hem lukte het wel eens met een flinke schep bio yoghurt- of kwark door zijn kvv, of flinke bloedrige stukjes lever (lever is jummie) er doorheen te mengen. Anderen hebben weer succes met een rauw eitje (vindt Mowgli bah) door de kvv...
Door Rusty2010
#2612361
Hondje, hier heb ik drie poesjes rondlopen en die eten sinds een maand alleen nog maar kvv konijn (Tinlo en Haaksbarf), koolvis en reepjes kipfilet.......that's all.
Kippennekjes, kalkoen, makreel etc etc.....vergeet het maar.
Ze blijven heel veel thuis  sinds het weer zo miserabel is.
Ik ga niet zo snel met ze naar een dierenarts, ze reageren, spelen en jagen prima, dus ik zie geen reden voor paniek.
Door Hondje_
#2613323
Denk dat jullie helaas gelijk kunnen hebben. Denk dat het een combi is van weinig doen (buiten was ze zeer actief met bomen klimmen, muizen vangen etc.) en haar been. Ze is op 12 jan. jl. beschoten. Zitten 2 kogels in haar lijf. Door 1 kogel was haar onderbeen bijna door (fractuur). Misschien wil ik gewoon wel te snel.
Denk dat ik morgen ochtend de arts even bel weer. Twijfel gewoon. Misschien moet ze wel weer pijnstilling ofzo :-\

Ben haar nu maar andere dingen aan het geven (geen KVV dus bied dat wel aan maar ze wil echt niet) want ze moet toch eten.
Door Hondje_
#2613325
Elise Lecarme schreef: Heb je al eens "knaagvoer" geprobeert? Ik bedoel dus een platgeslagen kippennekje, stukjes kwartel (hier is dat HET middel om een weerbarstige kat weer in het gareel te krijgen) etc?
Heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk. Vind dat een beetje eng idee van die hele dieren zeg maar. Heb wel all animal kwartel (KVV) gegeven dat moet ze niet. Kan wel een hele kwartel bestellen maar zou dat alleen willen geven in de ren en dan gauw de deur dicht maar wil ze pas over een week of 2 in de ren laten ivm haar fractuur.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2613390
Als ze ook andere dingen, zelfs de normaal onweerstaanbare, niet wil eten, zou ik morgen toch wel gelijk weer op de stoep bij de dokter staan. Pijn of ander ernstig omgemak vind ik dan erg logisch klinken.
Door Hondje_
#2614268
Ze heeft vandaag voor het eerst beide maaltijden op. Gewoon normaals zoals altijd in 1x weg.  :biggrin2:

Hoop dat het doorzet. Anders bel ik de arts weer tijdens telefonisch spreekuur. Het is altijd zo balen dat het een kat is die zich niet laat onderzoeken. Anders was ik al lang met kat en al er heen gegaan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door