Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door britt
#2604496
ik heb nog een vraagje britt volgt nu sinds ruim week een eliminatie dieet en krijgt alleen nog paard dus ook de snoepjes
zijn puur paard.
de jeuk was weg en ze voelde niet meer warm aan :D
ook zonder de medicijnen AB en Prednoral ging t goed tot gister nu heeft ze weer jeuk, maar niet zoveel als voor t dieet.
ook krijgt ze kale plekken op haar poten  :'(
nu is mijn vraag kan dit ontgifting zijn?? of denken jullie aan iets anders??

groet carla
Gebruikersavatar
Door Hope
#2605090
Wat rot zeg!
Het zou misschien ontgiften kunnen zijn.
Het elimineren, weet je zeker dat hij echt alleen paard binnen krijgt? Hij mag niets van straat plukken, of op een andere manier stiekem iets weghalen. De snoepjes, droog je die zelf?
En geef je Barf of KVV?

Elimineren met paard lijkt me lastig omdat je daar geen vleesbot van kan geven. Als je gemalen geeft heb je de kans dat er toch iets anders bij zit. Er hoeft met hetzelfde mes maar kippenvellen gemalen te zijn, niet goed schoongemaakt en het zit in jou paardenvlees. Daar zou ik goed mee oppassen. Hope heeft ook een erge voedselallergie en die krijgt alleen producten die ik zelf kan controleren op kwaliteit, en nooit gemalen.

Verder is het belangrijk dat je niets veranderd. Dus geen nieuwe schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, luchtverfrisser, kussens, dekentjes etc.
Door britt
#2605560
ik weet zeker dat t alleen paard is wat ze krijgt en niets anders haar snoepjes zijn van paarden hart 100%
ze krijgt enkelvoudig 100% paard en daar zitten paardenbotten in.... heb ik na gevraagd bij de fabrikant
verder krijgt ze gedroogd paarden strot en paardenstaart gedroogd.

verder heb ik niets veranderd behalve dat ze iets meer buiten geweest is de afgelopen week
en om uit te sluiten dat dat t is loop ik steeds t zelfde rondje met haar en is ze voor de rest binnen.

het liefst zou ik haar ook niet gemalen geven maar een paard in de vriezer gaat me een beetje ver (past ook niet)
en paard is t enige waarvan ik zeker ben dat ze nog nooit gegeten had vandaar mij keuze voor paard.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2605776
britt schreef: ik weet zeker dat t alleen paard is wat ze krijgt en niets anders haar snoepjes zijn van paarden hart 100%
ze krijgt enkelvoudig 100% paard en daar zitten paardenbotten in.... heb ik na gevraagd bij de fabrikant
verder krijgt ze gedroogd paarden strot en paardenstaart gedroogd.

verder heb ik niets veranderd behalve dat ze iets meer buiten geweest is de afgelopen week
en om uit te sluiten dat dat t is loop ik steeds t zelfde rondje met haar en is ze voor de rest binnen.

het liefst zou ik haar ook niet gemalen geven maar een paard in de vriezer gaat me een beetje ver (past ook niet)
en paard is t enige waarvan ik zeker ben dat ze nog nooit gegeten had vandaar mij keuze voor paard.
Dat klinkt goed! Ik zou het gewoon eventjes aankijken. Hoe is het nu?
Door nienk
#2607519
ok. ik weet niet zoveel van prednison, maar misschien kan het dat de klachten verergeren doordat ze nog maar kort geleden prednison kreeg en haar lijf nu dus op een hele andere manier werkt qua afweer? heeft ze lang prednison gekregen?
Door britt
#2607532
ook ong. 2 maanden
en als ik nu met haar naar de DA ga krijgt ze weer een nieuwe kuur en zo blijven we in deze visuele cirkel zitten
vandaar mijn keuze ff geen AB en prednoral
Door nienk
#2607585
britt schreef: ook ong. 2 maanden
en als ik nu met haar naar de DA ga krijgt ze weer een nieuwe kuur en zo blijven we in deze visuele cirkel zitten
vandaar mijn keuze ff geen AB en prednoral
dat snap ik.

ik heb met Reus ook geëlimineerd (naja, eigenlijk nog altijd bezig natuurlijk), en ben erg blij dat vanaf het begin af aan gedaan te hebben onder begeleiding van een holistisch (uiteraard pro-vers) dierenarts.

Reus kreeg ook allerlei gekke dingen  toen we net begonnen met elimineren, wat bij hem een soort van heel extreem ontgift proces bleek te zijn waar hij door heen moest. dat hebben we ondersteund met het een en ander aan homeopatische en natuurlijke dingen (voornamelijk chinese kruiden).

ik zou je dus aan willen raden om op zoek te gaan naar een holistisch DA. mocht je er geen in je omgeving vinden is er wellicht eentje die je met het een en ander aan raad via de mail bij kan staan. (na een eerste bezoek)
Door britt
#2607922
ik moet op zoek naar een andere DA, aangezien mijn huidig DA alleen doet aan symptoombestrijding en niet kijk naar de eventuele oplossingen van t probleem.
dat is  nog niet makkelijk hier, aangezien ik geen rijbewijs heb en dus alles met t ov moet doen....
Door nienk
#2607999
britt schreef: ik moet op zoek naar een andere DA, aangezien mijn huidig DA alleen doet aan symptoombestrijding en niet kijk naar de eventuele oplossingen van t probleem.
dat is  nog niet makkelijk hier, aangezien ik geen rijbewijs heb en dus alles met t ov moet doen....
jep, zo ging het bij Reus ook voordat we bij de holistisch DA kwamen. ik ben ook afhankelijk van fiets en ov, maar wel de mazzel dat Reus mee kan op de fiets en ik hier in Amsterdam zelfs kan kiezen uit verschillende holistische DA's op fiets afstand.

kan je niet, als je er eentje gevonden hebt, een keer van iemand een auto lenen of samen met iemand gaan? want het zou kunnen dat je er maar heel af en toe heen hoeft en de verdere begeleiding/behandeling op afstand kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door