Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fester
#260676
Is afwisselen van complete vleesmaaltijden niet goed?
Mijn honden krijgen meestal morgen's Duck en avond's bibi, ahv. Ze hebben geen problemen. Maar is het beter om je bij 1 compl maaltijd te blijven. Natuurlijk krijgen ze pens en hart maar dat is natuurlijk geen compl voeding. Gewoon voor lekker tussendoor! En moet een hond 2 compl maaltijden per dag hebben ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260686
Afwisselen is juist goed. En nee zeker een hond die vers eet hoeft geen meerdere maaltijden per dag, ik voer al jaren maar 1 keer per dag.
Door rees
#260793
onze honden krijgen ook maar een keer per dag een maaltijd maar bijna nooit op de zelfde tijd

Ze krijgen wel wat tussen door wat lekkers ;)
Door Ineke
#260872
[quote="fester"]
En moet een hond 2 compl maaltijden per dag hebben ???
[/quote]

Zou ze niet bedoelen of de 2 maaltijden per dag compleet moeten zijn?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260880
[quote="Ineke"]
Zou ze niet bedoelen of de 2 maaltijden per dag compleet moeten zijn?
[/quote]
Ja dat kan ook, als je hond zeg maar 1000 gr moet eten en je geeft 2 x per dag 500 gr dan moet dat wel compleet zijn.
Door gonny
#260887
is het heel erg als je bijv, dan 1 of 2x in de week ipv die 2e keer kompleet alleen vuile pens geeft???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260909
[quote="gonny"]
is het heel erg als je bijv, dan 1 of 2x in de week ipv die 2e keer kompleet alleen vuile pens geeft???
[/quote]
nee
Door Ollie
#261184
[quote="gonny"]
is het heel erg als je bijv, dan 1 of 2x in de week ipv die 2e keer kompleet alleen vuile pens geeft???
[/quote]

Nee dat doe ik ook wel eens, maar meestal krijgen ze hier dan 1 hele dag pens!
Door geer
#261475
Ik heb een hond die ook niet zo goed wil eten en het enige dat helpt is afwisselen. Dus ik geef ook dikwijls 's ochtends bijv. Carnibest, 's avonds Duck, de volgende ochtend Rodi, 's avonds Energique, een ochtendje Barf en weer een avondje AHV... Gaat prima!
Door Nelly
#261632
Hier krijgen ze meestal 5 dagen per week kvv.; 1 dag penslappen en kippenekken en 1 dag kop/ spiervlees/pens, kortom wat er zo voorhanden is. Ook krijgen ze minimaal 1x per week botten.
Door fester
#262097
[quote="sylvia"]
Ja dat kan ook, als je hond zeg maar 1000 gr moet eten en je geeft 2 x per dag 500 gr dan moet dat wel compleet zijn.
[/quote]
Maar als je nu een hond heeft die zeg 1000 gr compl moet hebben. Is het dan erg als je morgens 500 gr compl geef en avonds b.v. kippennekken met groente of pens of zo. In de natuur hebben toch ook niet iedere dag comp of zie ik dit nu verkeerd ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262127
[quote="fester"]
Maar als je nu een hond heeft die zeg 1000 gr compl moet hebben. Is het dan erg als je morgens 500 gr compl geef en avonds b.v. kippennekken met groente of pens of zo. In de natuur hebben toch ook niet iedere dag comp of zie ik dit nu verkeerd ???
[/quote]
Dat klopt en als je dat soort dingen wil geven waarom dan niet een barfdag inlassen ipv twee voedingsystemen door elkaar gooien?
Als je volgens het natuurlijke patroon wilt voeren dan voer je kompleet in een periode van bv twee weken, of je voert iedere dag kompleet dmv een kvv nu haal je de kvv uit balans. Beter doe je dan 6 dagen kvv geven en 1 barf dag of 5 om 2 ofzo
Door fester
#262163
[quote="sylvia"]
Dat klopt en als je dat soort dingen wil geven waarom dan niet een barfdag inlassen ipv twee voedingsystemen door elkaar gooien?
Als je volgens het natuurlijke patroon wilt voeren dan voer je kompleet in een periode van bv twee weken, of je voert iedere dag kompleet dmv een kvv nu haal je de kvv uit balans. Beter doe je dan 6 dagen kvv geven en 1 barf dag of 5 om 2 ofzo
[/quote]
met kvv bedoel je compleet he?
Gisteren in de bib barf al gelezen over de persentages
Ga me daar toch meer in verdiepen!
Bedankt
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262165
[quote="fester"]
met kvv bedoel je compleet he?
Gisteren in de bib barf al gelezen over de persentages
Ga me daar toch meer in verdiepen!
Bedankt
[/quote]
Met kvv bedoel ik een kompleet vers voer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door