Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#2606176
ons staffordje van 5 jaar heeft een ontstoken maagslijmvlies.
een maand geleden door biopten op te sturen, deze uitslag gekregen.
Ze heeft nu al 4 weken maagzuurremmers maar ze blijft oprispen/boeren, gelukkig geen overgeven meer.
Advies dierenarts was(omdat vaak een voedsel allergie is) om haar alleen op eend te zetten.
Maar nu na 4 a 5 weken blijft ze nog steeds boeren/oprispen.
Haar eten geef ik nu is 2 delen, smorgens 200 gram en savonds 200 gram.

Wie heeft voor mij nog andere tips of adviezen om te zorgen dat het verbeterd(ik weet dat het heel lang kan duren)
Misschien lichtverteeerbaar eten.....maar ja wat???
Door Whisker
#2606184
heh wat rot voor je staff! wat ik je als tip wil meegeven is het product PUUR maag want dat is nou juist bij maagslijmvliesirritaties heel effectief, her versterkt het maagslijmvlies en regelt de maagzuurproductie . Er zit zotehout/gember /ijslandse mos in en deze hebben allemaal een gunstige invloed op de maagwand en het slijmvlies.
de betere dierenspeciaalzaak kan heeft het wel in huis of kan het bestellen.

misschien dat je via gezonddier het kan bestellen..daar bestel ik ook wel eens wat makkelijk en snel.

sterkte ermee! hoor wel of je er wat mee kan.
Door ellyenrob
#2606190
Whisker schreef: heh wat rot voor je staff! wat ik je als tip wil meegeven is het product PUUR maag want dat is nou juist bij maagslijmvliesirritaties heel effectief, her versterkt het maagslijmvlies en regelt de maagzuurproductie . Er zit zotehout/gember /ijslandse mos in en deze hebben allemaal een gunstige invloed op de maagwand en het slijmvlies.
de betere dierenspeciaalzaak kan heeft het wel in huis of kan het bestellen.

misschien dat je via gezonddier het kan bestellen..daar bestel ik ook wel eens wat makkelijk en snel.

sterkte ermee! hoor wel of je er wat mee kan.
Dank je wel.
Wij hebben in de buurt een dierenwinkel die veel producten heeft van puur.
Ik ga er meteen morgen naar toe.
Door Lil
#2606213
Geen ervaring bij de hond, maar zelf 2 keer gastritis gehad. Bij mijzelf hielp gember heel goed. Ik lees dat het in puur zit. Zal vast goed gaan helpen dan.
Door ellyenrob
#2606222
Lil schreef: Geen ervaring bij de hond, maar zelf 2 keer gastritis gehad. Bij mijzelf hielp gember heel goed. Ik lees dat het in puur zit. Zal vast goed gaan helpen dan.
Dank je
Door ellyenrob
#2606352
Lil schreef: Geen ervaring bij de hond, maar zelf 2 keer gastritis gehad. Bij mijzelf hielp gember heel goed. Ik lees dat het in puur zit. Zal vast goed gaan helpen dan.
We hebben verse gember liggen, kan ik daar wat van raspen en bij haar eten geven
Door Lil
#2606512
ellyenrob schreef: We hebben verse gember liggen, kan ik daar wat van raspen en bij haar eten geven
Dat kan. Voor mij was het in het begin te heftig. Deed kokend water over de gember en dan de thee drinken. Daarna ging ik geraspte gember eten.
Door ellyenrob
#2606526
Lil schreef: Dat kan. Voor mij was het in het begin te heftig. Deed kokend water over de gember en dan de thee drinken. Daarna ging ik geraspte gember eten.
Oké.
Ik zal er ook een soort thee van maken en dan een scheut over haar eten doen.
Dank je voor je uitleg
Door elianne
#2606745
Krijg je ook medicatie, Zitac / Ulcogant, om het verstoorde maagwandslijm aan te maken?
Ik zou ook de voeding meer opdelen in kleinere porties over de dag.

Mijn hond is mede door een goede kvv hiervan opgeknapt.
Het heeft wél zn tijd nodig om te herstellen.

Maar kan nu alles eten zonder een terugval
Door ellyenrob
#2606747
elianne schreef: Krijg je ook medicatie, Zitac / Ulcogant, om het verstoorde maagwandslijm aan te maken?
Ik zou ook de voeding meer opdelen in kleinere porties over de dag.

Mijn hond is mede door een goede kvv hiervan opgeknapt.
Het heeft wél zn tijd nodig om te herstellen.

Maar kan nu alles eten zonder een terugval
Ze krijgt alleen maagzuurremmers.
We gaan nu 3x per dag eten geven
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2606753
ellyenrob schreef: Ze krijgt alleen maagzuurremmers.
We gaan nu 3x per dag eten geven
Mijn ervaring met maagzuurremmers is dat de dosis goed moet zijn. De maag krijgt de kans niet om te herstellen als de dosis te laag is. Dan verminderen de klachten wel, maar verdwijnen niet. Ik denk dat het dus een goed idee is om extra in te zetten met bijvoorbeeld de Puur Maag, of gember of wat dan ook, of nog eens kritisch naar de dosis te kijken.
Sterkte!
Door ellyenrob
#2606856
Kaela schreef: Mijn ervaring met maagzuurremmers is dat de dosis goed moet zijn. De maag krijgt de kans niet om te herstellen als de dosis te laag is. Dan verminderen de klachten wel, maar verdwijnen niet. Ik denk dat het dus een goed idee is om extra in te zetten met bijvoorbeeld de Puur Maag, of gember of wat dan ook, of nog eens kritisch naar de dosis te kijken.
Sterkte!
De da schrijft voor 3x een half tabletje.
Het zijn humane medicijnen en kan geen kwaad, dus ik zal eens kijken of ze beter
reageerd als ik 3x 3/4 geef
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door