Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2606598
Zoë haar tuigje paste niet meer  :-[ toch ziet ze er gewoon goed uit en ze krijgt ook heel weinig. Ze hoort om en nabij de 16 kilo te wegen, ze krijgt 200 gram barf per dag met een uitloop naar 220 gram als dat zo uitkomt. 's morgens krijgt ze 50 ml geitenmelk en ze krijgt tijdens het uitlaten een paar snackjes ter beloning, dat zijn meestal stukjes gedroogd vlees van een vierkante cm. Die krijgt ze twee of drie per wandeling dus ongeveer 8 per dag ofzo. Bij het weggaan 's morgens en het slapen gaan 's avonds krijgt ze een gedroogd kiptipje.
Haar barf bestaat uit konijn, kip, eend, kalkoen, parelhoen, rund en af en toe lam(alleen ribben en orgaan) Vet vlees als geit of lam krijgt ze dus niet. Oh en 1X per week een visje.
Ik vind het zelf zo weinig. Vroeger kreeg ze 250 gram barf en na haar sterilisatie terug gegaan naar 200 gram.
Ik heb nu long gedroogd zodat de snackjes minder calorieën hebben.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2606612
Moeilijk is dat hè...
Hope weegt 28,5 kg en krijgt 350 gram per dag met uitloop naar maximaal 370 gram.
Ik begon met meer omdat hij destijds erg mager was maar al snel werd hij tonnetje rond. Snacks krijgt hij weinig. Hij mag natuurlijk ook weinig maar krijgt alleen gedroogd spiervlees en worteltjes. Hij eet alleen konijn, paard, haas en sardien. Ook niet vet dus.
Ik vind het ook altijd weinig. Maar hij doet het er prima op en is niet te dik.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2606659
Meer beweging..dan kun je meer voeren  :biggrin2:

Mijn honden wegen beide +/-25 kg en hebben echt 1 kg nodig. En ik voer ze echt niet mager...geitenvlees staat iedere week op het menu.
Daar tegen over staat dat ze echt een top conditie hebben. Zodra ik ze los laat beginnen ze te rennen. Ze stoppen pas wanneer ik ze fluit. Ik denk dat ze iedere dag minimaal wel 15 kilometer rennen.

Overigens kun je bij mijn honden de ribben altijd nog net zien als ze staan of liggen. Ik voer ze dus ook nog eens schraal. En verder krijgen ze gedroogde snoepjes....
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2606664
Berna schreef: Meer beweging..dan kun je meer voeren  :biggrin2:

Mijn honden wegen beide +/-25 kg en hebben echt 1 kg nodig. En ik voer ze echt niet mager...geitenvlees staat iedere week op het menu.
Daar tegen over staat dat ze echt een top conditie hebben. Zodra ik ze los laat beginnen ze te rennen. Ze stoppen pas wanneer ik ze fluit. Ik denk dat ze iedere dag minimaal wel 15 kilometer rennen.

Overigens kun je bij mijn honden de ribben altijd nog net zien als ze staan of liggen. Ik voer ze dus ook nog eens schraal. En verder krijgen ze gedroogde snoepjes....
Bruut weegt 36 kilo en die krijgt 720 gram pd en blijft keurig op gewicht, ondanks de koekjes die hij krijgt.....maar als ik in het voorjaar dagelijks met hem ga fietsen naar de winkel dan zal ik denk ik wat meer moeten gaan geven
Door hannabelgje
#2606677
Zoë is meer een snuffel dan een ren hond en kan qua prikkels geen lange wandelingen aan. We gaan wel steppen deze week nu ik weer beter ben.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2606710
en toch vond ik dr op de meest recente foto in het kippenhok er zeer goed uit zien ......  :)

ben loeka ook al 4 maanden 140 gram aan t voeren en begin er nu pas een beetje lijn in te zien .
vind t soms wel  sneu voor dr , zo weinig...  :-[ maar weeg alles consequent af.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2606817
Wanneer paste het tuig nog goed!?
Boomer kan ook niet meer in een tuig dat ze tot 1,5/2 prima aan kon.
En Boomer is echt niet dik.
Gebruikersavatar
Door pike
#2606829
Pffff 200 gram  :o zullen we ruilen?  :biggrin2: Pike eet met 16 kg 600 gram per dag, soms iets meer. De beloninkjes, en snackjes niet meegerekend. En met zijn 10 jaar heeft hij de conditie van een topsporter volgens de da.

Wat doe je met het vet op het vleesbot? Parelhoenkarkas bijvoorbeeld daar zit heel veel vet op. Kipperuggetjes zit veel vet vel aan. Lamsribben kunnen ook behoorlijk wat vet bevatten. Als Zoe niet veel beweegt dan zet dat waarschijnlijk te veel aan. Als je meer wilt voeren dan zal hij meer moeten gaan bewegen denk ik. Vooropgesteld natuurlijk dat Zoë verder gezond is.

Wat ik hier wel merk is dat Pike, die ook wel in tuig loopt, erg ruim in zijn tuig zit als hij geplukt is. Dat geldt ook voor zijn halsband trouwens, die moet dan een gaatje verder. Dus, hoe zit het met zijn vacht? Is die misschien erg dik op het moment?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2606838
pike schreef: Pffff 200 gram  :o zullen we ruilen?  :biggrin2: Pike eet met 16 kg 600 gram per dag, soms iets meer. De beloninkjes, en snackjes niet meegerekend. En met zijn 10 jaar heeft hij de conditie van een topsporter volgens de da.
Hope vind dat hij écht te weinig krijgt met zijn 28 kg en magere 400 gram eten. Ik laat het hem maar niet horen hoeveel jou hond krijgt want dan gaat hij zijn koffers pakken denk ik  :biggrin2:

Nee echt, je zou bijna gaan twijfelen of ik niet te weinig geef, maar hij ziet er goed uit. Dan kan het toch niet te weinig zijn?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2606839
Die 200gr, dat is zuiver barf?
Want ik lees geitenmelk (60gr), 2 kiptipjes (zo'n 30gr schat ik), af en toe een visje extra, dan kan je al zo'n 100gr extra op een dag rekenen.
Geitenmelk is ook erg vet, weet je dat? 
En dan vind ik dat niet ontzettend gek dat een gesteriliseerde teef daar wat zwaarder op wordt.  Al vind ik het wel vreemd dat je dan weer zegt dat je niet echt ziet dat ze dikker is, dat ze er gewoon goed uit ziet. Hoe kan dat dan? Ze kan toch niet gegroeid zijn?
Gebruikersavatar
Door pike
#2606864
Hope schreef: Hope vind dat hij écht te weinig krijgt met zijn 28 kg en magere 400 gram eten. Ik laat het hem maar niet horen hoeveel jou hond krijgt want dan gaat hij zijn koffers pakken denk ik  :biggrin2:
:o bespaar me, dan past het niet meer in mijn vriezer  :biggrin2:

pearlsofpassion schreef:
Geitenmelk is ook erg vet, weet je dat? 
En dan vind ik dat niet ontzettend gek dat een gesteriliseerde teef daar wat zwaarder op wordt. 
Geitenmelk heeft een vetpercentage van 3,8-4,5 dus dat vind ik niet zo veel.

Overigens is Pike gecastreerd. Het levende bewijs dat een gecastreerde reu niet dik hoeft te worden.
Door hannabelgje
#2606876
pearlsofpassion schreef: Die 200gr, dat is zuiver barf?
Want ik lees geitenmelk (60gr), 2 kiptipjes (zo'n 30gr schat ik), af en toe een visje extra, dan kan je al zo'n 100gr extra op een dag rekenen.
Geitenmelk is ook erg vet, weet je dat? 
En dan vind ik dat niet ontzettend gek dat een gesteriliseerde teef daar wat zwaarder op wordt.  Al vind ik het wel vreemd dat je dan weer zegt dat je niet echt ziet dat ze dikker is, dat ze er gewoon goed uit ziet. Hoe kan dat dan? Ze kan toch niet gegroeid zijn?
Dat visje is niet extra, dat is ipv haar barf die dag. Kiptipjes wegen volgens mij niet zoveel, maar ik zal ze eens wegen. Ik geef meestal het vet aan de parelhoen enzo aan de katten omdat die het wel kunnen gebruiken.
Dat geitenmelk vet is dat weet ik inderdaad daarom krijgt ze ook maar 50 ml, dat is haar ontbijt.

Ik zie het niet aan haar, haar buikje is mooi opgetrokken, haar ribben kan ik gewoon voelen en ze heeft ook taille. Maar toch paste het tuig niet meer.
Maar we zullen weer eens wat gaan steppen, vandaag mee beginnen weer.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2606879
hannabelgje schreef: Dat visje is niet extra, dat is ipv haar barf die dag. Kiptipjes wegen volgens mij niet zoveel, maar ik zal ze eens wegen. Ik geef meestal het vet aan de parelhoen enzo aan de katten omdat die het wel kunnen gebruiken.
Dat geitenmelk vet is dat weet ik inderdaad daarom krijgt ze ook maar 50 ml, dat is haar ontbijt.

Ik zie het niet aan haar, haar buikje is mooi opgetrokken, haar ribben kan ik gewoon voelen en ze heeft ook taille. Maar toch paste het tuig niet meer.
Maar we zullen weer eens wat gaan steppen, vandaag mee beginnen weer.
Dat klinkt mij niet als te dik eigenlijk. Zou het toch niet de vacht kunnen zijn? Of is ze meer gespierd geraakt misschien?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door