Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#2605062
Ik zit net op de site van Degomeat te kijken en vind daar KVV fazant en NRV fazantenmix.
Ik heb begrepen dat aan de kvv premix toegevoegd wordt en dat het meestal wat fijner gemalen is, maar is het dan zo dat het enige verschil is dat er aan de NRV geen premix toegevoegd is en dat het grover gemalen is? En de prijs van de NRV is toch een stukje voordeliger dan de KVV.

Zou ik dus Luna ook de NRV kunnen geven en dan 5 of 6 diersoorten en vis zonder tekorten op te bouwen?
Het zal best wel simpel zijn maar ik zie het gewoon even niet.

En lijkt het nu zo of zijn de prijzen stevig verhoogd bij Degomeat?
Laatst gewijzigd door keetje op ma 18 feb 2013, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2606324
Prijzen geen idee, NRV/KVV...mss moet je dat even aan hem zelf mailen?  ;)
NRV staat eigenlijk voor hetzelfde als Barf alleen word daar volgens mij geen groente en extras gegeven dus wat NRV-mix is...geen idee als ik eerlijk ben, ik zou hem zelf even mailen met die vraag.,,

Voor de diersoorten als je er 5 of 6 en vis geeft zit je prima in elk geval!
Door keetje
#2606336
Bedankt voor je antwoord, ik denk inderdaad dat het wijs is dat ik er even een mailtje aan hem aan waag..... :)

Ik dacht op die site te zien dat het (NRV) gemalen dieren zijn, dus eigenlijk (misschien grover) gemalen vlees zonder premix. Luna eet nu al meerdere enkelvoudige diersoorten, dus ik dacht, misschien kan ik dan die NRV geven omdat daar geen premix inzit. Maar ik
Door Shanti en co
#2606463
Het verschil is dat de kvv compleet is en de nrv niet, ook niet als je diersoorten afwisselt. De verhoudingen van het vlees kloppen namelijk niet, om die compleet te maken moet je ook extra orgaan toevoegen aangezien de meeste mixen maar 5% orgaan bevatten (je moet zo'n 10% pens en 10% overig orgaan voeren).
Je moet dan dus wel even rekenen wat je allemaal moet voeren, en ik zou wel mailen wat erin de mixen zit aangezien ik laatst las dat de percentages op de site niet meer bij alles klopt.
Door keetje
#2606490
Dank je voor het antwoord. Dat wilde ik dus weten, het is dus niet helemaal het zelfde behalve de premix zit er dus ook minder orgaan in zit.

Ik ga me nog even bezinnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door