Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door queensenna
#2603885
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben priscilla en
ben 32 jaar. Ik heb een rottweiler van 2,5 jaar genaamd
Senna. Ze heeft al een tijd last van kale plekken
Bij haar ogen. Sinds kort krijgt ze kale plekken
op haar kop. Ze heeft al last van veel jeuk. Dierenarts dacht aan
mijten en heeft onderzoek gedaan maar kwam daar niet uit dat ze
mijten heeft. Hij was toch zeer zeker van zijn zaak en
zei dat ik stronghold moest proberen. Dat werkt op zich wel maar dan moet
ze iedere 3 weken een pipetje. Nu denk ik dat het misschien wel
aan haar voer kan liggen. Na veel te hebben gelezen dacht ik
ik ga eens kvv proberen. Vandaag mee begonnen maar mevrouw moet er niks van hebben.
ze vind het maar helemaal niks. Ik heb het al geprobeerd met kokend water erover en dan laten afkoelen maar dat wil ze ook niet. Iemand nog tips voor me? Ik wilde kvv en barf gaan doen. Maar dan moet ze het wel eten. Ik heb nu het kvv van carnibest.
Door Mowgli
#2604690
Hoi, welkom op BP :)
Vervelend dat je hond die kale jeuk-plekken heeft

Heb je maar 1 smaak van Carnibest, of meerdere smaken?
Eet ze wel een stukje rauw vlees wat je haar geeft als je aan het koken bent? Bijv. een stikje kipfilet of rund? Let op: GEEN varkensvlees geven!
Door queensenna
#2605040
Hoi, ik had 2 smaken gekocht. Kip en lam. Kip heb ik haar gegeven maar dat vind ze niks.
Nadat ze 2 dagen niet gegeten had heb ik in de supermarkt rodi vers vlees gegeven en dat eet ze wel. Waarschijnlijk is carnibest haar op het moment nog te grof.
Maar ik blijf door zetten. Want rodi is tich niet echt een goed merk. Kip heb ik weleens geprobeerd maar dat eet ze niet rauw. Heb haar wel een mergpijpje gegeven en dat vond ze heerlijk.

Vriendin zei tegen me dat ik moest oppassen als ik overstap op barf. Ze zei dat een rottweiler er aggressief van zou worden omdat ze dan bloed geproefd zou hebben. Ik geloof dat eigenlijk niet zo. Zij heeft zelf een welsch springer spaniel. Zij zegt dat haar hond dat dan mag hebben. En dat ze dan slechte tanden krijgen. Ze krijgen er toch juist mooie tanden van?
Door Fige
#2605200
[quote="queensenna"]
Hoi, ik had 2 smaken gekocht. Kip en lam. Kip heb ik haar gegeven maar dat vind ze niks.
Nadat ze 2 dagen niet gegeten had heb ik in de supermarkt rodi vers vlees gegeven en dat eet ze wel. Waarschijnlijk is carnibest haar op het moment nog te grof.
Maar ik blijf door zetten. Want rodi is tich niet echt een goed merk. Kip heb ik weleens geprobeerd maar dat eet ze niet rauw. Heb haar wel een mergpijpje gegeven en dat vond ze heerlijk.

Vriendin zei tegen me dat ik moest oppassen als ik overstap op barf. Ze zei dat een rottweiler er aggressief van zou worden omdat ze dan bloed geproefd zou hebben. Ik geloof dat eigenlijk niet zo. Zij heeft zelf een welsch springer spaniel. Zij zegt dat haar hond dat dan mag hebben. En dat ze dan slechte tanden krijgen. Ze krijgen er toch juist mooie tanden van?
[/quote]
Agressie door Barfen is een regelrechte fabel!
Met een mergpijpje zouik heel goed oppassen. Als de onderkaak door het gat schiet kan het bot er niet anders meer af dan door doorgezaagd te worden door de dierenarts!
Van laten kluiven op grote , harde botten ( dragende botten = runderpoten e.d.) slijt het gebit zeker. Maar dit heeft in mijn ogen niets met barfen te maken!
Door queensenna
#2605234
Ben nu sinds zaterdag begonnen met kvv.
Ze is er nog niet erg happig op. Als kvv goed gaat dan wil ik graag overstappen op barf. Als dat zover is zal ik jullie hulp vragen met het samenstellen van de menu's  :D
Ik hoop alleen dat mevrouw dat ook wat vind aangezien kvv niet erg geweldig gaat.
Maar ik heb hier gelezen dat ik gewoon moet volhouden. Voor de rest krijgt ze ook helemaal niks extra's!

Dan geef ik haar geen mergpijp meer. Dat wist ik helemaal niet  :o

Moet ik haar nu ipv carnibest het meer gemalen kvv geven of gewoon wachten totdat ze de carnibest gaat eten?
Door M@rina
#2605316
Probeer eens een scheutje gekookt water over de carnibest...

Sommige honden zijn ook wat kieskeurig hoor, Ik heb er hier 1 die lust van carnibest alleen de lam versie. ik heb van andere merken konijn geit, paard, kip lam en gemengde kvv zoals darf en versvoer. als ik het afwissel eet hij het allemaal, als ik 2 dagen hetzelfde geef, laat hij dag 2 zijn eten staan... hoezo verwend... :whistle:
Door queensenna
#2606330
Haha, allemaal verwende honden. Die van mij is ook zo lekker verwend.

Heb laatst smuldier gehaald bij de supermarkt en die eet ze met heel veel plezier.
Morgen probeer ik weer carnibest smaak lam. Heb de vorige keer water erover gedaan maar mevrouw keek me aan van
eet het zelf maar op.

Maar ik geef niet op. Ik ben niet van plan terug te gaan naar de brokken.
Gebruikersavatar
Door essie74
#2606619
misschien een idee om tijdelijk smuldier te mengen met carnibest? en dan de verhouding carnibest steeds groter maken? 

dan kun je altijd nog gaan kijken of het minder wordt.
1 ding, door ontgiften van de brokken kan het wellicht wat erger worden de kaligheid, dat hoeft niet maar kan! ook kan  de hond groene snot oogjes krijgen hoor ook bij ontgiften!!

zoek maar eens hier op het forum ;-)  goede beslissing van je om over te stappen en natuurlijk WELKOM!
Door queensenna
#2607195
Dankjewel!

Ik dacht altijd dat ik er goed aan deed om haar eukanuba te geven. Nu ben ik ervan overtuigd dat dat helemaal niet goed is. Ik ga inderedaad de carnibest mengen en kijken of ze dat we eet. De snuldier gaat er heel goed in. Binnen 30 sec heeft mevrouw het op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door