Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#2605857
Ik ben bezig om voor mijn oudste hond het nierdieet samen te stellen. Aanbevolen wordt om wat meer biologische groente te geven die wat meer koolhydraten bevatten. Wat ik kan vinden zijn; schorseneren, doperwten, maïs, pompoen, bietjes en courgette. Maar ik vraag me af wat voor toevoegingen het heeft als ik maïs/doperwten geef. Courgette schijnt niet goed voor de schildklier te zijn dus dan blijft er niet zo veel over. Iemand een idee?
Door Mowgli
#2605996
Mais is een graansoort, dat zou ik hem dus niet geven.
Je kunt misschien ook wat banaan geven, dat is ook rijk aan koolhydraat. Maar daar zit wel veel fruitsuiker in, dus niet te veel geven.
Door Mevroi Kruim
#2606059
Pompoen en bataat, maar ook bv winterpeen. Granen zoals mais zou ik niet doen, peulvruchten ook niet, dus geen erretjes. Courgette is prima. Schorseneren alleen als je zelf een doodswens hebt, van het getob met schoonmaken word een mens suicidaal  :P ze zijn ook slecht te krijgen.
Pastinaken zijn ook een optie als je een biologische winkel in debuurt hebt trouwens.
Door ellenned
#2606191
Dank jullie wel! Heb nu biologische pompoen, bataat, bietjes en peultjes. Doodswens heb ik niet gelijk dus de schorseneren slaan we over.....Morgen even kijken wat verder er in de biologisch pakket zit. Is winterpostelein koolhydraatrijk? Dat zit er nl in en dat vind ik zelf echt niet weg te krijgen.......Banaan kan dat in de groenteprut verwerkt worden of moet dat apart gegeven worden dan?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2606197
Winterpostelein bevat, volgens wikipedia dan hoor, 1 gram kh/100 gr

Banaan kan wel door de groentemix maar dan moet je puur de groentemix geven en geen vlees erbij. Vlees en fruit kan zorgen voor nogal wat darmgassen(appel uitgezonderd)
Door ellenned
#2606201
Dank je, had ik zelf ook kunnen opzoeken natuurlijk.... ::)

Dan zal ik af en toe banaan apart geven want die groente moet ik wel door zijn vlees doen anders eet meneer het niet, en darmgassen blijf ik liever van weg....  :P
Door helenavantroje
#2606429
Zou je je menu hier willen plaatsen, dan kan ik een beetje vergelijken misschien, ben ook bezig met nierdieet. Ik geef eigenlijk wel weinig vet, wel vet vlees vaak, maar bijna geen boter of kippenvet of zo, wel elke dag visolie en 1x p.w. een zalmkop en elke dag kokosolie.
Het lijkt me allemaal heel veel te worden, of zit ik verkeerd?
Door ellenned
#2606473
Ik vind het ook heel lastig hoor, voor mij ook de eerste keer en ben ook nog wat zoekende. Daarom nu de groente waar ik mijn vragen bij heb. Ik geef altijd doils joint, 1 keer in de week vette vis, liefst 2 keer, iedere dag kokosolie. Als ik er helemaal uit ben zet ik mijn menu in dat topic en hoop ik dat andere er even naar kunnen kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door