Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2605829
Tom heeft rode plekjes, van onduidelijke herkomst, wat wel duidelijk is is dat ze jeuken.
Ze varieren in soort en grote, sommige zijn platte rode vlekken andere lijken weer op kippevel, sommigen zijn open gekrabt en andere niet.
Voor ik zelf in de stress vlekken schiet  :P wil ik eerst iets kalmerends proberen, gister op de plekken waar geen haar zit calendula gesmeerd en dat verzachtte wel, maar ja ik kan hem moeilijk daarin wentelen  :biggrin2:

Dus weet iemand een lekkere verzachtende shampoo, of iets wat ik als pil oid kan geven?

Ik vermoed vlooienallergie, hij had er welgeteld 1...katten en hij zijn nu vrij en hebben een pipet gehad, just in case...
Door Stef@nie
#2605860
Ik heb zelf regelmatig Allermyl (van Virbac) voor allergische reacties gebruikt. Maar hier een hond met tig allergieën, en helaas weinig effect. Maar misschien dat het voor Tom wel werkt. Deze shampoo is wel speciaal bedoeld voor allergische reacties op bijv. vlooien. Verder zijn er allerlei jeukstillende shampootjes, zelfs Calendula shampoo ;) en van Espree ook een Tea Tree en Aloe shampoo.

Van binnenuit zou je misschien kunnen ondersteunen met visolie capsules? Hier goede ervaring met de krachtige visolie van de Hema, daar zit ook borageolie in.
Door Lil
#2605861
Bij de da krijg je speciale shampoos die de jeuk bij allergie wegnemen. Cay heb ik daarmee afgelopen zondag voor het eerst gewassen. Hielp. Morgen weer, want ze begint weer meer te jeuken. Dus even langs de da. O ja... Flesje shampoo kost wel een dikke 18 euro...
Door Martine-Tom
#2605867
Lil schreef: Bij de da krijg je speciale shampoos die de jeuk bij allergie wegnemen. Cay heb ik daarmee afgelopen zondag voor het eerst gewassen. Hielp. Morgen weer, want ze begint weer meer te jeuken. Dus even langs de da. O ja... Flesje shampoo kost wel een dikke 18 euro...
*slik*
Ik ga dan eerst ff kijken of ik iets goedkopers kan vinden wat helpt, zo niet dan ga ik deze week nog naar de da!

@Stefanie, dan ga ik eens kijken of ik die calendula hier ergens kan vinden, tnx!
Door Lil
#2605868
Edit: hier de allercalm van virbac. Maar dan moet je even aan de da vragen welke beter is in jou geval. Hier geen vlooien of conractallergie, maar atopie.
Door Martine-Tom
#2605871
Lil schreef: Edit: hier de allercalm van virbac. Maar dan moet je even aan de da vragen welke beter is in jou geval. Hier geen vlooien of conractallergie, maar atopie.
Tja ik weet natuurlijk niet wat er aan de hnad is, het zou net zo goed voedsel kunnen zijn, dat heeft ie al, overgevoelig voor kip maar dat uit zich tot nu toe in darmklachten, niet in huidproblemen of jeuk.
Omdat ik die ene (volle) vlo vond trek ik de snelle conclusie maar dat dat het geweest is...

(Hoop het van wel, elimineren word ik niet zo blij van  :P)
Door Lil
#2605876
Bij huidklachten denk ik niet meteen aan voedselallergie. Misschien een fijne shampoo van espree? Kost ongeveer 12 euro, maar ja als daar nog verzendkosten bij komen... Anders toch maar zalf gebruiken ;)
Door Irish
#2605877
Voor Kaat werkt een badje van dode zeezout, of daarmee afspoelen erg goed tegen jeukeritus en wondjes van krabben/elders. In het pollen seizoen krijgt ze om de zoveel dagen een douche en daarmee is zo zoveel beter in haar velletje!
Koop wel die van De Tuinen, laatst was bij de Keuringsdienst van Waarde allerlei soorten dode zeezout onderzocht, maar alleen van De Tuinen is echt dode zee zout, rest duur keukenzout  ::) (wat dan wel weer goedkoper is dan die van de tuinen, maar duurder dan pakje jozo  :biggrin2:)
Door Martine-Tom
#2605884
Sinds kort hebben we hier ook een Tuinen, ik zal daar zo eens even binnen wandelen.
Dierenwinkels en dierenartsen heb ik niet zo'n hele hoge pet van op hier, ze zijn hier nog heel erg van de "jas er maar pred in dan houd het wel op" generatie  ::)
Heeft daarom ook geen nut om naar de da te gaan aangezien ik dat niet wil word je naar huis gestuurd met een "dan moet je het zelf maar weten"  ::)
Door Lil
#2605895
Martine-Tom schreef: Sinds kort hebben we hier ook een Tuinen, ik zal daar zo eens even binnen wandelen.
Dierenwinkels en dierenartsen heb ik niet zo'n hele hoge pet van op hier, ze zijn hier nog heel erg van de "jas er maar pred in dan houd het wel op" generatie  ::)
Heeft daarom ook geen nut om naar de da te gaan aangezien ik dat niet wil word je naar huis gestuurd met een "dan moet je het zelf maar weten"  ::)
Balen is dat! Ken het probvleem. Gelukkig de beschikking over een auto, dus ga ik 15 km verderop naar een da die mij we'll zint.

Dode zeezout gebruik ik dus niet, omdat ik weet dat ze je bedriegen. Ga ik ook eens naar de tuinen!
Door Whisker
#2605904
als het een vlooien allergie is dan zal ik je de PUUR huid aanraden werkt heel goed is voor  inwendig gebruik en maakt als het ware antistoffen aan in het lichaam.  deze kan je goed combineren met een omega-3 olie (PUUR ) en evt een drainage kuur want dan pak je het wel heel grondig aan het zorgt voor afvoer afvalstoffen in het lichaam zodat de kans op allergische reacties ook minder wordt.

mocht je een shampoo willen gebruiken raad ik espree tea trea aan werkt heel goed !
Door Martine-Tom
#2606042
Het is calendula geworden...Tom ligt nu beledigd te zijn  :biggrin2:
Hopen dat het helpt  :)
Door Whisker
#2606062
tja ik ben er misschien wat mutserig in maar koop speciaal voor de hondenshampoo en dus van de espree lijn. alleen via dierenspeciaalzaak of misschien een trimsalon of dierenarts te verkrijgen.  Is op natuurlijke basis en tast de natuurlijke vetlaag niet aan.
maargoed ik ken deze niet en weet niet of het wel zo goed is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door