Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2601604
Ik vind het nu even niet meer leuk...

Tristan kon een week of 2,5 -3 geleden slecht poepen; wel aandrang maar het lukte niet; er kwam niets.
Uiteindelijk dat toch niet langer aangezien; hij keek zo moeilijk en zo met zo'n blik van "help, dit doet pijn" dat ik op maandag naar de DA ben gegaan.

Die stelde vast dat de prostaat vergroot was en dat die de darm "blokkeerde" Hoewel er ongetwijfeld andere keuzes gemaakt hadden kunnen worden is, in overleg, Tristan chemisch gecastreerd. De injectie zit er vandaag 2,5 week in.

De DA had het al over "castreren als dit niet helpt" en daar werd ik al niet blij van natuurlijk ;-(
Maar... het lijkt niet te helpen ;-(

De ontlasting komt nog niet zo zoals het moet zijn; het kost hem nog steeds moeite. Hij heeft wel aandrang maar er komt of niets, of maar een beetje en hij voelt zich er duidelijk nog niet fijn bij.

Het is wel wat beter geweest in de tussenliggende dagen maar vandaag was het weer even niets; hij heeft zich uiteindelijk wel ontlast maar pas na grote moeite. Hij vond het duidelijk niet fijn. De ontlasting is overigens niet afgeplat. Plassen doet hij voor zover ik kan zien normaal, maar .. toen het uiteindelijk met poepen gelukt was liep Tristan toch een beetje met samengeknepen billen en hoewel hij daarna nog zijn poot een paar keer optilde kwam er volgens mij niet / nauwelijks wat uit. Nou tilt hij wel vaker zijn poot oznder dat er wat komt ;-) zeker als hij al goed geplast heeft.

Hij krijgt Isogel door/over zijn eten (kvv) en dat lijkt wel wat te helpen maar ja... als die prostaat niet minder groot wordt...

Enfin, ik ben dus behoorlijk van slag eigenlijk want castreren ligt echt zo helemaal niet in de bedoeling!!

Natuurlijk laat ik dat ook niet zomaar doen; de injectie kan in geval van nood herhaald worden, er zijn nog andere DA's met andere gezichtspunten en er is volgens mij best het een en ander aan homeopathie / alternatief wat ik nog kan proberen om die prostaat wat te laten slinken.

Wie biedt advies/raad?
Moet ik die injectie wat meer tijd geven?

Suzanne
#2601696
dan heeft ie een flinke vergrote prostaat!
hier ook eentje maar die doet het super op zaagbladpalm en pompoenpitolie....nergens geen last meer van!
maare...injectie? heeft ie geen implantaat gekregen?
Door Suzanne
#2601701
vanaalst schreef: dan heeft ie een flinke vergrote prostaat!
hier ook eentje maar die doet het super op zaagbladpalm en pompoenpitolie....nergens geen last meer van!
maare...injectie? heeft ie geen implantaat gekregen?
Nee, zeker niet; een injectie die ongeveer een maand werkzaam is.

Waar haal ik zaagbladpalm en pompoenpitolie?  ;-)
En hoeveel zou ik een Sheltie geven van ca 10 kg?

Suznane
Laatst gewijzigd door Suzanne op do 14 feb 2013, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2601731
vanaalst schreef: bij de Tuinen..
maar met een implantaat leg je zn hormonen helemaal plat...
zou dat dus de volgende keer effe vragen....want zo'n injectie is wel een beetje achterhaald
Oh, dat wist ik niet!

Nou ja.. ik ben er niet blij mee dat die injectie erin ging maar deze keer wel met mijn instemming. "Toen bij Merlijn, ruim 6 jaar geleden" ging dat (bij een andere da) zonder overleg.

Ik kreeg ook al de tip over Ypozane dus ik neem dat allemaal mee.

Wat zou een goede hoeveelheid zijn voor zo'n kereltje? van die middelen bedoel ik? En.. zou ik dat dan "levenslang" moeten geven of als "kuur" zien?

Suzanne
#2601737
ypozane is rotzooi, hormoonkuur........kreeg zimba ook heb het nooit gegeven!
ben begonnen met zimba om 2 tab per dag te geven...na anderhalf jaar 1 en daar doet ie het nog steeds goed op!
zou het eens proberen en eventueel een implantaat..maar probeer eerst de caps effies....werkt niet gelijk he even geduld hebben
Door Suzanne
#2601749
vanaalst schreef: ypozane is rotzooi, hormoonkuur........kreeg zimba ook heb het nooit gegeven!
ben begonnen met zimba om 2 tab per dag te geven...na anderhalf jaar 1 en daar doet ie het nog steeds goed op!
zou het eens proberen en eventueel een implantaat..maar probeer eerst de caps effies....werkt niet gelijk he even geduld hebben
Op zich heb ik best geduld  :biggrin2:
Maar toen die injectie 2,5 week geleden gezet werd was Tris 'in paniek' omdat hij niet kon poepen. Ik wilde het toen voor hem niet nog langer laten duren.
Wat ik al zei; ik had andere keuzes kunnen maken maar toen koos ik "zet die injectie maar". Hoewel met enige tegenzin ;-) sta ik er wel achter.

Ik denk dat ik van 't weekend even naar de tuinen ga. Ik neem aan dat jouw vent ergens tussen de 25/30 kg weegt of is dat jammerlijk fout? ;-)  Dat ik enig idee heb hoeveel en wat erin moet. Wellicht moet ik daar een beetje mee "spelen"; daar ben ik niet zo bang voor, maar ik heb wel graag een soort "richtlijn".

Is het overigens 1 capsule waar die beide dingen inzitten of zijn het 2 middelen?

Thanks voor je raad!

Suzanne
Door Suzanne
#2601783
vanaalst schreef: ik heb ze in 1 id..zaagbladpalm complex met pygeum staat erop van merk de tuinen, 1-2 maal daags 1 caps
zimba weegt 28 kg
Lov-ye!
;-)

Gevonden online en is zelfs op die manier bestelbaar.

Suzanne
Door Suzanne
#2605788
Hm....  ;-(

Gisteren had hij er weer moeite mee helaas maar is het uiteindelijk gelukt.
Vandaag had hij moeiteloze ontlasting maar wel met een slijmerig vlies eroverheen. Ik begin maar 's met terug te gaan naar de DA.

Het voelt niet goed kan ik je vertellen ;-(

Kan dit allemaal door die prostaat komen? Heeft hij niet ook "gewoon" een darmontsteking oid?
Ik snap dat jullie dat niet weten ;-)

Suzanne
Door Lil
#2605797
Suzanne schreef: Hm....  ;-(

Gisteren had hij er weer moeite mee helaas maar is het uiteindelijk gelukt.
Vandaag had hij moeiteloze ontlasting maar wel met een slijmerig vlies eroverheen. Ik begin maar 's met terug te gaan naar de DA.

Het voelt niet goed kan ik je vertellen ;-(

Kan dit allemaal door die prostaat komen? Heeft hij niet ook "gewoon" een darmontsteking oid?
Ik snap dat jullie dat niet weten ;-)

Suzanne
Slijm weet ik niet.

Hier wel een hond die ernstige prostaatklachten gehad heeft. Kon niet meer zelfstandig plassen. Poepen lukte wel, maar dat was erg dun/afgeplat. Daar is toen tot drie keer toe een hormoonkuur tegenaan gegooid en toen is hij gecastreerd en hebben ze een klein deel van de prostaat weggehaald, omdat hij anders problemen met plassen zou blijven houden. Toen was de maat vol en heb ik hem laten castreren. Niets hielp en met een kruising fok je niet, gedrag was ok dus ballen eraf. Snap dat het voor jou veel lastigere is  :-\ :-\
Was er toen ook niet blij mee, maar ja in 3 maanden tijd 3 injecties, medicatie (weet niet meer welke) en steeds terug om te katheteriseren was ook niets. Ik weet nog dat de da het vreemd vond dat het bij Boris uitgerekend op de urineleider drukte. Normaal is het zo dat honden niet meer kunnen poepen. Dus niet kunnen poepen is echt een symptoom van behoorlijk vergrote prostaat. Maar ja die slijm zet je dan aan het denken.

Gebruik sinds 2 maanden ook de zaagbladpalm en pompoenpitolie en ik zie alweer geen verbetering, hoewel de da ook dacht dat de klachten door zijn alweer vergrote prostaat komen.
#2605810
boris is toch gecastreerd?
dan hebben ze dacht ik geen kans meer op een vergrote prostaat.......bij een vergrote prostaat raden ze castratie aan....juist omdat het dan niet meer voor kan komen...

slijm bij ontlasting kan duiden op iets aan de darmen maar zou me daar niet gelijk mega druk om maken
wel schreef ik al eerder dat als ie al platte ontlasting ed heeft hij een behoorlijk vergrote prostaat heeft.....zal ook niet met een week of wat krimpen

http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... staat.html

De meest voorkomende klachten bij honden op een rijtje
1.De urinestraal wordt minder krachtig en soms druppelt het maar wat
2.Het duurt even voordat de eerste urine komt
3.Kort achter elkaar weer moeten plassen en weinig urine per urinelozing
4.Nadruppelen
5.Moeilijk de urine op kunnen

De behandeling is vrij gemakkelijk en bestaat uit het castreren van de hond


http://www.dierenartsveldhoven.nl/pages ... castr.html
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 19 feb 2013, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2605816
vanaalst schreef: boris is toch gecastreerd?
dan hebben ze dacht ik geen kans meer op een vergrote prostaat.......bij een vergrote prostaat raden ze castratie aan....juist omdat het dan niet meer voor kan komen...

slijm bij ontlasting kan duiden op iets aan de darmen maar zou me daar niet gelijk mega druk om maken
wel schreef ik al eerder dat als ie al platte ontlasting ed heeft hij een behoorlijk vergrote prostaat heeft.....zal ook niet met een week of wat krimpen

http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... staat.html

De meest voorkomende klachten bij honden op een rijtje
1.De urinestraal wordt minder krachtig en soms druppelt het maar wat
2.Het duurt even voordat de eerste urine komt
3.Kort achter elkaar weer moeten plassen en weinig urine per urinelozing
4.Nadruppelen
5.Moeilijk de urine op kunnen

De behandeling is vrij gemakkelijk en bestaat uit het castreren van de hond


http://www.dierenartsveldhoven.nl/pages ... castr.html
ja, hij is gecastreerd. Ja, hij heeft bovenstaande klachten en ja de da heeft gevoeld dat zijn prostaat weer heel erg groot is.

Castreren doen ze omdat het bij honden in 98% van de gevallen hormoongerelateerd is.
Als ik nu toevallig een heb waarbij het niet hormoongerelateerd is....
Hij had als jonge hond al niet die klachten die bij hormoonproblemen hoorden. Ook vreemd dat ze toen toch een stukje van de prostaat hebben afgehaald. Ik vind nu helaas alleen geen da die eventueel de prostaat zelf zou kunnen opereren.

of..... het is k...... :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door