Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#2605759
Zag bij de natuurwinkel de eetbare wand (http://www.eetbarewand.nl) een mooi maar ook een duur systeem. Heb al wat alternatieven gezien maar was daar ook niet helemaal van gecharmeerd, schoenenzak bijvoorbeeld denk dat dit door de invloed van het weer snel stuk gaat.

Wil nog kijken naar de zigzag zak bij Ranzijn wat de kosten daarvan zijn maar hoe zou je voor weinig een vergelijkbaar iets kunnen maken?
Zit bijvoorbeeld te denken om regengoten op 2 schutting palen te monteren zodat de goot voor het schutting paneel langs loopt en daar dan kruiden, sla, aardbeien en kleine tomaatplantjes in kweken. Ook wat bloemen tussendoor maar zal een goot diep genoeg zijn?
Ook het idee van vorig jaar om iets op he keukendak te kweken leeft weer toch straks maar eens serieus kijken wat ik daar nu kan doen zonder het dak te veel te belasten of te beschadigen  :)

Had vorig jaar best wat in potten maar dat neemt toch te veel ruimte in na een tijdje groeien  :(

Word ook erg blij van het moestuin topic maar heb geen ruimte voor een MM  :-[
Door Anthraciet
#2605771
Ik heb toevallig afgelopen weekend een soort schoenzak voor buiten gekocht bij de Welkoop, speciaal voor kruiden :D

Ik wil daar straks keukenkruiden in zetten zodat ik ze altijd bij de hand heb als ik kook. Ik ga hem dus aan de keukenmuur buiten ophangen, zodat de honden er ook niet bij kunnen.
Ben wel heel benieuwd hoe het gaat werken!
Door jasmijn
#2605873
Ik zag net dit filmpje, op het einden laten ze zien hoe je het goedkoop zelf kan maken




Dit heb ik ook gezien en wil ik zelf gaan maken:

http://www.welke.nl/lookbook/Femijn/Tui ... een-pallet

Gewoon van een oude palet, via mijn vriend kan ik daar makkelijke aan komen.
Maar je kan ook naar een bedrijf doe gaan die veel palets gebruikt en vragen of de er een mag hebben, vroeger deden we dat heel vaak en bedrijven zijn er vaak ook heel blij mee ze hoeven ze dan zelf niet meer af te voeren  ;)
Door K&D
#2606237
Oww, wat leuk, die pallet! Met een beetje handigheid kun je er ook nog een tuinslang met gaatjes erin in kronkels achter het hout bevestigen. Dan is  het watergeven een eitje met een koppeling op de tuinslang.
Ik voorzie een kruidenpallet.
#2606478
El_Kato schreef: Zag bij de natuurwinkel de eetbare wand (http://www.eetbarewand.nl) een mooi maar ook een duur systeem. Heb al wat alternatieven gezien maar was daar ook niet helemaal van gecharmeerd, schoenenzak bijvoorbeeld denk dat dit door de invloed van het weer snel stuk gaat.

Wil nog kijken naar de zigzag zak bij Ranzijn wat de kosten daarvan zijn maar hoe zou je voor weinig een vergelijkbaar iets kunnen maken?
Zit bijvoorbeeld te denken om regengoten op 2 schutting palen te monteren zodat de goot voor het schutting paneel langs loopt en daar dan kruiden, sla, aardbeien en kleine tomaatplantjes in kweken. Ook wat bloemen tussendoor maar zal een goot diep genoeg zijn?
Ook het idee van vorig jaar om iets op he keukendak te kweken leeft weer toch straks maar eens serieus kijken wat ik daar nu kan doen zonder het dak te veel te belasten of te beschadigen  :)

Had vorig jaar best wat in potten maar dat neemt toch te veel ruimte in na een tijdje groeien  :(

Word ook erg blij van het moestuin topic maar heb geen ruimte voor een MM  :-[
ik heb de uitlopers van mijn aardbeien in een regengoot gepoot die ik aan de schutting heb gehangen

ben benieuwd wat het wordt; tot nu toe hebben ze de winter overleefd.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door