Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2604589
Tom is een saikert met zijn eten, en nu is ie weer bezig, pens met zalm is vergif 2 dagen geprobeerd en pertinent geweigerd.
De volgende maaltijd was met haas..ook vergif, ook 2 dagen, ook 2 dagen geweigerd.
Vandaag de 5e dag en nu is ie gewoon te moe na een strand-groepswandeling en wil hij weer niet eten.

Hij is verder actief en alert zat en eet wel zijn avond snoepje (gedroogd kippenstaartje) en over de dag zijn clicker beloningen, stuk of 10 flinters gedroogde kip oid bij elkaar een eetlepel vol mss (zijn dagportie is 120 gram).
Morgen word de 6e dag....ik vind het wat lang worden eigenlijk, als hij nou morgen nog niet eet, moet ik er dan al wat mee of kan een hond makkelijk zolang zonder?
Door Martine-Tom
#2604633
Hij zit nu op zijn zomer gewicht, in de winter hou ik er wat meer spek op omdat hij zo dun in zijn vacht zit.
Morgen zal ik hem eens wegen maar zo op het oog denk ik dat ie nu 6.8/6.9 weegt terwijl dat 7.3 was.
Hij heeft wel een aantal keer gal gespuugt en er word ook veel gedronken de laatste week.

Als ie morgen niet eet denk ik toch ff retourtje da doen...
Door Cupcake
#2604656
Is er geen 'lekkere barf' die hij altijd eet, of wat doet ie bijvoorbeeld als je het maalt??
Ik denk dat het ook een beetje aan de hond ligt. (als hier 2 dagen niet gegeten wordt gaan alle alarmbellen rinkelen)
Na een week niet eten zou ik inderdaad misschien toch ff richting da gaan al zou het medisch gezien misschien geen drama zijn.....ik ben een redelijk pietlut  :-[
Door Martine-Tom
#2604660
Hij eet op dit moment gemalen barf, heb gister een kippevleugel en karkas neer gelegd maar dat wilde ie ook niet.
Voor morgen heb ik zijn lievelingseten eruit, biokipkk, kalkoen spier en nijnorgaan... Na vandaag zoveel gedaan te hebben zou ie toch een keer honger moeten hebben zou je zeggen  :-\
Door ellyE
#2604714
Sommige honden zijn nog eigenwijzer dan hun baasjes.....en weigeren dan helemaal te eten. Als je voor morgen zijn lievelingseten hebt, zou ik hem niet gelijk de volledige hoeveelheid geven. Hij heeft al 6 dagen niet te eten gehad en dan is dat gewoon te veel, gaat hij spugen. Ik zou hem 3/4 of de gehele hoeveelheid voer over meerder keren per dag geven.
Succes
Door Martine-Tom
#2604761
Yep, Tom is hardnekkiger dan ik deze keer. Ik had vandaag wat naturis kvv gehad dus dat even neergezet, je weet maar nooit, hij heeft er 2 likjes van op en kotste het net alweer uit  :-\
Geloof dat ik toch de da morgen maar gewoon ff bel  :-\
Door anneliesdj
#2604809
Ik zou voor nu even voeren wat hij lekker vind, zolang niet eten lijkt me wel erg veel.
Maar voor de volgende keer zou ik hem geen tussendoortjes meer geven als hij zijn eten niet wil, ik denk dat hij daar genoeg aan heeft om de echte honger te stillen en dan te eigenwijs is om zijn maaltijd te eten.
En dan gewoon volhouden, 2 of 3x daags zijn eten geven net zolang tot hij het eet, hij zal toch ooit moeten toegeven.
Blijf je erbij als je hem voert? Weglopen wil ook nog wel helpen.
Door Martine-Tom
#2604861
anneliesdj schreef: Ik zou voor nu even voeren wat hij lekker vind, zolang niet eten lijkt me wel erg veel.
Maar voor de volgende keer zou ik hem geen tussendoortjes meer geven als hij zijn eten niet wil, ik denk dat hij daar genoeg aan heeft om de echte honger te stillen en dan te eigenwijs is om zijn maaltijd te eten.
En dan gewoon volhouden, 2 of 3x daags zijn eten geven net zolang tot hij het eet, hij zal toch ooit moeten toegeven.
Blijf je erbij als je hem voert? Weglopen wil ook nog wel helpen.
Helemaal zonder beloningen "ain't gonna fly" Tom is een werkende hond, en ik werk ook niet zonder salaris  ;) Maar het is wel het meest minimale en verre van genoeg om van te leven.
En nee ik blijf er niet bij, nog nooit gedaan, hij is zijn hele leven al lastig dus weet er wel redelijk mee om te gaan vind het nu alleen te lang duren.
Vanmorgen was zijn bak met naturis leeg, maar Dook zat er ook verlekkerd naar te kijken gister dus wie het geweest is weet ik niet.
Vanmorgen heeft ie iets van 30 gram gegeten dus het begin is er  :P
Door Martine-Tom
#2605290
Ik denk dat er toch meer aan de hand was/is, hij zit onder de rode plekjes, varierend van vuurrode speldenpuntjes tot grotere plekken (5 mm) sommige al open gekrabt en andere nog dicht, geen echte pukkeltjes maar meer vlekken.
Heb er toch maar even anti-vlo op gedaan en ga zo calendula smeren, ff aankijken en anders eind van de week toch naar de da.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door