Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door liza-jacky
#2605001
Hallo allemaal,

zal me even voorstellen, ik ben linda, en woon met gezin nabij utrecht, we hebben een boxer (teefje) van bijna 3 jaar. Schat van een hond, maar wel last van een allergie. Dit uit zich in het likken/knagen aan haar poten. Ze heeft altijd brokken gehad, diverse soorten maar niks werd beter, ja peperdure hypo allergenen brokken. Ik heb haar via een natuurgeneeskundige dierenarts laten testen en daar kwam uit dat ze oa allergisch is voor kip(pen eiwit) en granen. Dus nu maar gestopt met brokken voeren en overgegaan op kvv.

Ik ben bij lotgering uitgekomen, en begonnen met het uitsluitdieet lam. Heb er een krat van besteld en het is nu bijna op. Op zich doet ze het er wel goed op, maar de klachten zijn nog niet over, al heb ik wel het idee dat het iets minder is. Ze eet het overigens elke dag lekker op, haar brokken liet ze regelmatig staan.

Verder zie ik als voordelen wel dat ze stukken minder drinkt, minder ontlasting heeft ze zit goed in haar vel, glanst als een spiegeltje en stink niet meer uit haar bek. Ook overgeven deed ze vaak met brokken. Ik wil dus wel doorgaan met het voeren kvv, maar mijn vraag is nu, wat kan ik het beste bestellen voor diersoort??

Begrijp dat je 3 diersoorten in de maand moet voeren. Ik kan max 1,5 krat van lotgering kwijt in de vriezer die we extra hebben aangeschaft. Is het een optie om nog door te gaan met een heel krat lam of raden jullie aan om er iets van paard bij te doen?

Verder heb ik nog de vraag, is het een optie om haar pootjes te ontsmetten? Bijv. met betadine shampoo?

Bedankt voor het lezen en lees graag jullie advies.
Door Fige
#2605203
Ik zou een tweede diersoort introducerenen niet nog eens een paar weken lam. ( weet niet hoe lang je met een krat doet?).
Per 3 weken moet je 5 diersoorten voeren als je een enkelvoudig kvv voert.
Door M@rina
#2605321
welkom!!! goe dplan om over te stappen op vers. of het gaat helpen met de allergie, de kans is groot, het is in ieder geval een stuk gezonder voor je hond dan brokken.

Hoe lang geef je nu de lam van loterging? Om te elimineren moet je minimaal 6 weken 1 diersoort voeren liever zelfs nog 8 weken, pas dan kan je er iets van zeggen.

als ze op lam blijft reageren dan zou ik eens 6 weken konijn gaan voeren, ik weet niet of lotgering dit heeft, andere merken wel zoals All animal en tinlo barfmenu. Die hebben rollen of pakken van 1 kilo. Duurder dan lotgering, maar volgens mij ook beter van kwaliteit, ik hoor altijd dat lotering vrij vet is.

Als je zover bent is 4 a 5 diersoorten in 3 weken een goede afwisseling ook 1 x per week vette vis is goed en gezond.
Door liza-jacky
#2605440
Ik ben 23 januari begonnen met het voeren van lam nu dus 4 weken, (doe 5 weken met een krat van 36 kg) Ik weet dat het week of 6 gegeven moet worden, maar zag ook ergens staan dat als er na 4 weken geen verbetering te zien is je best kan beginnen met andere diersoort. Vandaar even mijn twijfels.

Moet zeggen dat ik het best lastig vind allemaal, ook om verschillende soorten en merken te gaan moeten combineren. Wat is nu een goede site om te bestellen, waar worden de verschillende merken aangeboden?
Door M@rina
#2605592
Ik weet niet waar je woont, dat kan nogal uitmaken met de bezorgkosten, maar dit zijn sites waar je goed kunt bestellen, verschillende leden hebben goede ervaringen:
www.caroba.nl
www.lupa-diervoeding.nl
www.hetbestevoormijnhond.nl
www.versvoer.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl

Als je inderdaad geen verschil merkt dan beginnen met een andere diersoort, ik zou geen kip, rund of lam nemen, dat zit vaak verwerkt in brokken. het moet een diersoort zijn die je hond nog nooit gehad heeft, daarom noemde ik eerder al konijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door