Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2604629
Wanneer geven jullie je hond te eten? Ik geef Pippa 1,5 uur voordat ze uit gaat de helft te eten. 's avonds krijgt ze dan weer de andere helft. Is barfen sneller verteerd als een brok of juist niet. Met uitgaan bedoel ik dan echt ravotten in de duinen. ik hanteer altijd een uur tot anderhalf uur.
Dit ivm een evt kans op maagtorsie.
Groeten
#2604787
Hoe oud is Pippa? Als zij geen pup meer is, zou je het af kunnen bouwen na 1x voeren. Ik heb mijn hond overgezet op 1x per dag toen zij een maand of 9, 10 was. De eerste twee weken waren een beetje moeilijk, veel snaaien op straat, 'sochtends gaf ik haar steeds minder (hoeveelheid werd overgeheveld naar de avondmaaltijd) dus verbazing alom. Maar na een maand was Yuma er helemaal al gewend.
Zij doet het er prima op, ik vind dat zij duidelijk beter verteerd, en voor mezelf is het ook zeer zeker veel gemakkelijker.
#2604800
Hoi Annemarie,
Pippa is 16 mnd. Ik geef haar de laatste dagen 's morgens 1/3 vd maaltijd. K ga dus ook proberen af te bouwen naar 1 maaltijd, gezien de reacties.
In welke zin merk je dat ze beter verteerd? Vanavond poepte ze bijv 1 onverteerd botje. Ontlasting was verder wel goed van kleur en compact. Ze heeft wel voor t eerst haaskk op. Misschien lag t daaraan.
Groeten
#2604812
Hoi, Yuma verteert beter in de zin dat de drollen drolletjes zijn geworden, veel droger en harder. In plaats van 4,5 keer poepen per dag, is het nu 2 keer per dag geworden.  :biggrin2:

Voordat ik overging op 1x per dag at zij bijna 1 Kg. per dag, nu heeft zij genoeg aan ruim 850 gram. En zij maakt lange wandelingen iedere dag, in ieder geval 3x.
Komt natuurlijk ook omdat je zoiezo bij een pup op een gegeven moment minder moet gaan voeren, maar ik denk dat het ook te maken heeft dat het voer gewoon veel beter wordt verteerd als de hele bups in één maal er in gaat en ze de hele nacht fijn kunnen uitbuiken.

Af en toe een klein stukje bot in de poep is niet verontrustend hoor, komt wel meer voor. Ik geloof dat het bot van haas niet zo heel zacht is. In ieder geval niet zo zacht als parelhoen of kip. Ik heb nog nooit haas gevoerd, dus ik heb geen vergelijkingmateriaal, maar je kan het terugzoeken met de zoekknop.
#2604816
Af en toe een klein stukje bot in de poep is niet verontrustend hoor, komt wel meer voor. Ik geloof dat het bot van haas niet zo heel zacht is. In ieder geval niet zo zacht als parelhoen of kip. Ik heb nog nooit haas gevoerd, dus ik heb geen vergelijkingmateriaal, maar je kan het terugzoeken met de zoekknop.
[/quote]Haas is wild, van wild is het bot veel harder dan van een kip. Kippen zijn meestal plofkippen en worden maar een maand of 3 oud. Parelhoen is meestal ook uit een kwekerij, dus daarvan zijn de botten ook zachter.
#2604961
Mowgli schreef: Af en toe een klein stukje bot in de poep is niet verontrustend hoor, komt wel meer voor. Ik geloof dat het bot van haas niet zo heel zacht is. In ieder geval niet zo zacht als parelhoen of kip. Ik heb nog nooit haas gevoerd, dus ik heb geen vergelijkingmateriaal, maar je kan het terugzoeken met de zoekknop.
Haas is wild, van wild is het bot veel harder dan van een kip. Kippen zijn meestal plofkippen en worden maar een maand of 3 oud. Parelhoen is meestal ook uit een kwekerij, dus daarvan zijn de botten ook zachter.
Dit dus!! (Dank je Mowgli)
#2605142
Hope krijgt 's ochtends om 07.00 uur een beetje groenten, maar alleen omdat hij anders moet spugen. Hij gaat dan overdag lekker mee naar het bos en tussen 17.00 en 20.00 krijgt hij dan zijn vleesmaaltijd. Als ik die verdeel over 2 porties heeft hij vreemd genoeg (of juist niet, geen idee) overdag honger. 1 grote maaltijd lijkt hem meer te verzadigen.

Als hij haaskarkas krijgt dan blijft er ook wel eens een stukje bot voelbaar in de ontlasting. Ik knip ze, ook als dat qua gewicht niet hoeft, altijd even met de snoeischaar over de helft. Als ik ze niet geknipt krijg gooi ik het weg.
#2605789
Ik geef mijn cane corso ook maar 1x per dag eten sinds dat ie een maand of 8? is. Niet op gezette tijden maar juist iedere keer anders .Ik doe dat speciaal omdat ik dan niet op een bepaalde tijd thuis moet zijn om te laten eten

Ik hou alleen rekening mee dat hij ong. 2 uur rust krijgt na zijn maaltijd
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door