Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2603242
Vind het een beetje eng....heb ze beide binnen gekregen, en ze lijken zo op elkaar.... maar Joep mag natuurlijk echt zeker te weten alleen maar geit!
Kan ik ergens goed aan herkennen of het nu van geit of van lam is? Soort extra controle zeg maar...
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2603389
Kun je er een foto van maken Eelke?
Dan kunnen we even meekijken 8)

Ik dacht ook dat geitenpens iets donkerder was dan lamspens.
En waarschijnlijk meer en dikkere vetlaagjes aan de binnenkant.

Meestal als ik niet zeker ben ga ik het ontdooien en eraan ruiken  :P

Geit heeft een heel specifieke geur.Runderpens ruikt ook sterker dan lamspens.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2603391
Daantje schreef: Kun je er een foto van maken Eelke?
Dan kunnen we even meekijken 8)

Ik dacht ook dat geitenpens iets donkerder was dan lamspens.
En waarschijnlijk meer en dikkere vetlaagjes aan de binnenkant.

Meestal als ik niet zeker ben ga ik het ontdooien en eraan ruiken  :P

Geit heeft een heel specifieke geur.Runderpens ruikt ook sterker dan lamspens.
Dit dus, geitenpens ruikt echt zoals een geitenstal.
Door eelke
#2603406
Ah ff langs een geitenstal voor onderzoek dus  :biggrin2:

Ga het vanavond portioneren, dus dan zal ik ze zeker op de foto zetten, en jullie info meenemen in mijn onderzoek  8)
Vind dat toch al zo spannend...je moet maar in goed vertrouwen van de leverancier zijn, want als die net ergens een verkeerde sticker op plakken... met ander orgaan net zo natuurlijk, maar toch... pens is zo'n belangrijk onderdeel in het eliminatie gebeuren van Joep...
Door eelke
#2603819
Links lam recht geit. Het leek wel alsof de geit sterker rook, maar toen ik het draaide weer niet..... ingewikkeld. Het heeft niet bij elkaar gelegen hoor, maar ja, voor het geval ze denken 'ooooh geitenpens is op, dan pakken we toch lam?'....

Afbeelding
#2603955
Oei dit vind ik ook moeilijk.
Als ik bij SW bestelde, schreef ik nog extra in het mailtje erbij dat geit écht geit moest zijn ivm een allergie. Ik dacht namelijk ook altijd dat men makkelijk zou denken 'als geit op is, geven we gewoon lam, geen mens die het merkt. Voor de borders vond ik dat nog niet zo'n ramp (oke zou het niet leuk vinden, maar erg is anders) maar Tanja kon dit niet gebruiken.
Ik heb er nog nooit 1 probleem mee ondervonden en geit was ook echt geit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door