Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2584216
Help help........ ik ben Esther en nieuw hier en hoop via jullie wat wijzer te worden over Barf/KVV

Afgelopen maand weer een hond gekregen nadat ik in September in 2 weken tijd onze oudjes moest laten hemelen. Zat ik opeens in 20 jaar zonder een eigen hond  :-\ In de tussentijd is Turqua gearriveerd, een teefje van een maand of 6. Ik ben gelijk kvv gaan voeren maar ik ben zoekende. Nu heb ik wat rollen Carnibest liggen maar lees hier op het forum dat daar rijst in zit en aangezien er genoeg merken zijn om uit te kiezen gaat mijn voorkeur toch uit naar volledig vlees dus maar weer verder zoeken. Lotgering is voor mij géén optie ondanks dat deze prijstechnisch interessant is maar 1 van mijn oppashondjes eet Lotgering en ik vind het te walgelijk voor woorden, zó vet en die stank......heb altijd het idee dat ik half verrot vlees aan het voeren ben.  :-[ Energique heb ik in het verleden gevoerd maar mijn voorkeur gaat toch uit naar wat grover vlees, de afgelopen weken Darf gevoerd maar teveel harde witte ontlasting en te omslachtig om aan te komen en nu weet ik het dus niet meer, loop over van de informatie.

Ik wil dus KVV voeren in eerste instantie, Barf lijkt me interessant maar daar wil ik iets meer over verder neuzelen voordat ik daar naar over zou stappen, wel zou ik graag eens een nek/karkas/zalm of zoiets als extra geven, ipv de welbekende kluifjes die in overvloed in iedere dierenspeciaalzaak liggen maar kom zulk spul maar weinig tegen.

Waar doe ik nou wijs aan ? Wil dus puur vlees voeren met af een toe een stuk bot/vlees als tussendoortje. Hoe pak ik dit nou aan ? Ik heb in de tussentijd zoveel sites bekeken en weet het nu helemaal niet meer.  :-\
#2584510
Begin gewoon met een goede kvv. Een goede kvv bevat een natuurlijk calciumbron en is compleet doordat je minimaal 4 diersoorten afwisselt of in 1 verpakking 4 diersoorten zitten (geen premix vanv itmanine en mineralen om het compleet te maken)
Goede kvv's zijn o.a.:
Alla animal, Alaska, Haaksbarf, Carnivoer, Tinlo Barfmenu, Darf eko, Versvoer. Ik ken ze ook allemaal en ze bevallen stuk voor stuk goed.

Tinlo geeft bij sommige honden harde ontlasting, die van mij hebben er geen last van.

Als je 5 dagen in de week goede kvv's geeft, dan kan je de andere dagen, zonder je zorgen te hoeven maken of de verhoudingen wel helemaal kloppen, experimenteren met barfhappen. Hier krijgen ze kippenruggen, kwartelkarkas, eendennekken, rauw eitje af en toe yoghurt of kwark. 1 dag in de week vette vis is ook heel gezond, alleen wordt dat hier niet meer gegeten, dus nu doe ik 2x per week een scheutje zalmolie over het voer.

kluifjes uit de dierenwinkel zijn bij mij pensstaafje of ander gedroogd spul en ik droog zelf rund, paard op kippenvlees als snackjes.
Door fransbulletje
#2584552
Het liefst voer ik een biologische kvv en dat was tot voor kort de Carnibest. Bullen doen het er prima op en wisselde het af met af en toe een smaakje Haaksbarf. Darf heb ik ook geprobeerd maar helaas kunnen ze moeilijk van poepen.
Carnibest kan nu geen biologisch leveren en daarom ga ik nu overstappen naar Haaksbarf. Vind dat een goed kvv en heb vertrouwen in hun kwaliteit vlees, ook al is het geen bio, maar hangt wel een prijskaartje aan. Als basis ga ik de HB rund geven en wissel dat af met wat andere smaken. Hier geef ik het liefst één merk kvv omdat de bullen daar het beste op reageren.
Deze merken kan ik hier ook makkelijk krijgen en dat is ook niet onbelangrijk.
#2585025
Ook hier KVV met barfhappen erbij.

Eerst van de brok op KVV overgegaan, zo cold turkey. Wel ontgiftingsverschijnselen gehad, snotoogjes, diaree, maar ik heb doorgezet!
Daarna ben ik begonnen met kippennekken van de poelier en toen dat goed ging, kipkarkassen en eendennekken (dat is niet zomaar hap, slik weg, maar hap, kauw, kauw, kauw, weg) Daarna ben ik gaan experimenteren met zalmkoppen 1x in de week (majmmieeee!!) en via Barfplaats koop ik af en toe bijzondere happen, zoals onlangs fazant (mwoah, niet heeeeel erg lekker) en gisteren heb ik gans gekocht van iemand. Ook heb ik pas konijnenkoppen gekocht (heeerlijk!!!) maar helaas zijn die weer op. Hoe de gans bevalt, weet ik donderdag pas. Dan geef ik een halve gans in de tuin en dan zoekt ze het maar uit... (en ik kijk om het hoekje mee)

Succes!
#2586917
Allereerst welkom hier.
Ik ben hier ook nog niet zo lang actief en heb al veel geleerd en gelezen hier.
Het is inderdaad zoeken naar de juiste KVV's en wat je hond graag lust en waar hij het goed op doet.
Ik ben begonnen met de KVV's die je in de plaatselijke supermarkten en dierenwinkels kon krijgen.
Maar eigenlijk waren het allemaal pre-mixen en zag je soms helemaal niet meer dat er vlees in zat bv Duck vond ik er uit zien als karton.
Zo heb ik maar eens mee besteld met mijn vriendin en nu bestel ik zelf ook steeds het vlees.
Ik doe dat tot nu toe bij Caroba omdat je daar maar een laag bedrag hoeft en ze het dan thuis bezorgen.
Maar wil de volgende keer met een groepsbestelling meedoen hier op het forum. Omdat Caroba niet zo heel veel merken heeft.
Ik geef mijn hond tot nu toe Alaska-Tinlo Barfmenu-Darf-Kiezebrink. Laatste is niet volledig.
Ook heb ik de mixen van Indigostar op het forum hier gegeven. Die zien er ook goed uit.
Sinds kort krijgt ze ook kippenekken. En soms krijgt ze een runderlap of een kipfiletje.
Ik ben ook nog steeds zoekende naar een vast en juist menu.
Het is in het begin echt puzzelen. Maar ik heb hier begrepen als je afwisselt met verschillende merken en diersoorten je hond een goed menu krijgt.
Goed je hond in de gaten houden of hij goed eet, goed ontlast en niet afvalt en of teveel bijkomt.
En natuurlijk een leuke blijde hond blijft.
Knuffels Belleke
#2603601
Excuses voor de late reactie, ben even weinig online geweest.

De Darf valt hier af, krijtpoep en onhandig om aan te komen, ze krijgen nu Carnibest maar vind het zo jammer dat er rijst in zit, wil liever het Darf concept voeren. Het wisselen van diersoorten doe ik juist graag, ons menselijke idee dat we zelf ook niet elke dag hetzelfde willen eten speelt daar ook in mee.  :biggrin2:

Groepsbestelling hoor ik Belleke over, is daar een topic over ? Het liefst zou ik per keer een 100 kg kvv bestellen en een kg of 20 knaag/snackwerk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door