Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2603549
Ik heb voor Yuma haring gekocht, het is vacuum verpakt en bij navraag bij de leverancier zou het echt een verse haring zijn, niet gerookt dus.
Ik heb toch mijn twijfels want Yuma kotst alles eruit: de ogen van de haring zien er gewoon uit, niet gekookt ofzo. Maar het vlees binnenin is bruinig, donker, niet licht.

Weet iemand hoe een verse haring van binnen eruit ziet, welke kleur het vlees moet hebben?
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603570
Afbeelding
zo behoord een verse haring eruit te zien.
gr paulien en ruud.
ps misschien was de haring te zout.
Door Annemarie Rijnveld
#2603572
Hmmm, mijn haring is donkerder van binnen  :-\
Zout? Gooien ze er zout bij? Het staat niet aangegeven op de verpakking.
Jemig, ik denk dat ik de haring maar laat zien aan mijn visboertje, ik vertrouw het niet zo.

Bij een gerookte haring zijn de ogen toch niet meer zichtbaar? Ik bedoel, de ogen zien er dan toch anders uit dan bij de verse vis?
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603590
Annemarie Rijnveld schreef: Hmmm, mijn haring is donkerder van binnen  :-\
Zout? Gooien ze er zout bij? Het staat niet aangegeven op de verpakking.
Jemig, ik denk dat ik de haring maar laat zien aan mijn visboertje, ik vertrouw het niet zo.

Bij een gerookte haring zijn de ogen toch niet meer zichtbaar? Ik bedoel, de ogen zien er dan toch anders uit dan bij de verse vis?
;D ;D ;D
het is toch zoutenharing  komt uit de zee en de zee is nogal zoutig :biggrin2:het zou ook nog een gepekelde haring kunnen zijn die is nog veel zouter.
gr paulien en ruud.
gr paulien en ruud ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2603595
rupa schreef: ;D ;D ;D
het is toch zoutenharing  komt uit de zee en de zee is nogal zoutig :biggrin2:het zou ook nog een gepekelde haring kunnen zijn die is nog veel zouter.
gr paulien en ruud.
gr paulien en ruud ;)
Ja, logisch, hè ??? Maar zover kwam ik ook nog.  ;D ;D  Hoe weet ik of het gepekeld is? Waaraan zie ik dat? Behalve het feit dat Yuma haar hele waterbak opslurrept  :-X
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603597
gerookte haring ziet er zo uit kan met ogen en zonder ogen.
Afbeelding
bokking word het dan genoemd of spekbokking
gr paulien en ruud ;)
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603598
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, logisch, hè ??? Maar zover kwam ik ook nog.  ;D ;D  Hoe weet ik of het gepekeld is? Waaraan zie ik dat? Behalve het feit dat Yuma haar hele waterbak opslurrept  :-X
even proeven? :puke:
gr paulien en ruud ;)
Door syiryo
#2603605
rupa schreef: even proeven? :puke:
gr paulien en ruud ;)
hihi,, ik kwam ook niet verder  als ff je tong tegen die visjes houden  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603608
Annemarie Rijnveld schreef: Dat dus... Zal ik een stukje nemen en het even koken eer ik het ga proeven?
haring moet je niet koken ??? haring moet je rauw of gerookt eten :dribble:
maar als jou hond de waterbak leeg gedronken heeft dan zegt dat eigenlijk al genoeg. dan is die waarschijnlijk wel gepekeld dan is die namelijk langer houdbaar.
gr paulien en ruud.
Door syiryo
#2603612
rupa schreef: haring moet je niet koken ??? haring moet je rauw of gerookt eten :dribble:
maar als jou hond de waterbak leeg gedronken heeft dan zegt dat eigenlijk al genoeg. dan is die waarschijnlijk wel gepekeld dan is die namelijk langer houdbaar.
gr paulien en ruud.
tja.. dus als jij nou een hapje neemt en ook de hondenbak leeg drinkt .. weet je t zeker  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603615
syiryo schreef: tja.. dus als jij nou een hapje neemt en ook de hondenbak leeg drinkt .. weet je t zeker  :biggrin2:
laat ze het maar opsturen vanuit italie dan hoef ik hem niet meer :biggrin2:maar jij ben ook nieuwschierig :P
groetjes paulien en ruud
Gebruikersavatar
Door rupa
#2603617
Annemarie Rijnveld schreef: ;D ;D ;D, jullie zijn vreeeeeeselijk.
Maar waarom pekelen als het vacuum is verpakt. Das dan toch voldoende of niet?
das dubbel op houdbaar dan verrot die ook niet meer :biggrin2:
gr paulien en ruud ;).
Door Annemarie Rijnveld
#2603620
syiryo schreef: tja.. dus als jij nou een hapje neemt en ook de hondenbak leeg drinkt .. weet je t zeker  :biggrin2:
OT, mooooooie foto trouwens!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door