Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2592864
Meis is opgegroeid met zoveel mogelijk variatie in de voeding waarbij het idee was dat ze dan later ook alles zou blijven eten. Dus van KVV tot kleine barfhapjes en prooidieren maar ook graanvrije brokjes en graanvrij puur vlees blikvoeding zonder toevoegingen. Nu wil madam ineens niets meer weten van haar KVV  :-\

Ze vraagt om eten voor KVV trekt ze haar neus op, ze kijkt er naar ruikt er niet eens aan en gaat weer door met miauwen om wat nieuws. Ik heb zelf het idee dat ze bij de achterburen eten heeft gehad en sindsdien allemaal blikachtig wil eten. Nu geven de achterburen natuurlijk whiskas ofzo dus vol smaakstoffen en suiker. Kan dit de reden zijn dat ze geen KVV meer blieft?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2592873
Ja dat kan.
Maar het is te verhelpen. Kat binnen/op eigen terrein houden en gewoon niets anders dan rauw (kvv of barf) geven. In den beginne mag de rauwe hap wel een beetje opgeleukt worden natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2593037
koekje schreef: Ja dat kan.
Maar het is te verhelpen. Kat binnen/op eigen terrein houden en gewoon niets anders dan rauw (kvv of barf) geven. In den beginne mag de rauwe hap wel een beetje opgeleukt worden natuurlijk.
Waar ik het meest van baal is dat er niets opgeleukt hoefde te worden vanaf dat ze met 8 weken hier is. Ze at alles zeker als het rauw was, eendagskuikens ook en zelfs kleine koolmeesjes die uit het nest waren gevallen. Maar goed dan maar weer wat stappen terug en opleuken, maar ik weiger toch echt geur-kleur-smaakstoffen blikjes om mee op te leuken :(
Door Khari
#2595887
Helemaal met koekje eens, kat op eigen terrein houden en zorgen dat ze niet meer ergens anders mee kan snoepen.
Er zijn ook gezondere blikjes dan die met de 'troep' erin of andere alternatieven hierop. Of gewoon aanhouden met alleen de eigen hap.
Hier proberen ze het af en toe ook nog wel eens, soms val ik door de mand en geef ik ze er toch wat lekkers door, maar hier ook niet altijd zin in en gaan ze soms na een halve dag mokken toch maar eten
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2603431
Khari schreef: Helemaal met koekje eens, kat op eigen terrein houden en zorgen dat ze niet meer ergens anders mee kan snoepen.
Er zijn ook gezondere blikjes dan die met de 'troep' erin of andere alternatieven hierop. Of gewoon aanhouden met alleen de eigen hap.
Hier proberen ze het af en toe ook nog wel eens, soms val ik door de mand en geef ik ze er toch wat lekkers door, maar hier ook niet altijd zin in en gaan ze soms na een halve dag mokken toch maar eten
Ik heb zelf alléén maar blikjes zónder meuk. Maar inmiddels heeft madame haar eigen barfhapje geregeld en er ligt nu een vogel in de tuin waar ze af en toe een stukje vanaf eet. Gelukkig is het koud genoeg en heeft ze m iedere dag opnieuw 'vers' :biggrin2: en ik me maar afvragen waar die veertjes toch vandaan kwamen.

Haar KVV eet ze ook weer mét wat blikvoer maar de variant van de honden eet ze ook zonder. Die krijgt ze nu
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door