Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CooperFlow
#2586782
Hallo allemaal,

Ik snap iets niet... Mijn Dobermann van 7 maanden met groeipijn heb ik inmiddels van de Orijen brokken afgehaald en staat nu volledig op Carnibest. De groeipijn is verdwenen als sneeuw voor de zon. Gelukkig! Voordat ik de Orijen gaf heb ik ze (ik heb ook een Jack Russel van 10 maanden) altijd Lotgering gegeven en daar wilde ik toen mee stoppen, omdat ze zo vreselijk gingen stinken. Vooral uit hun bek en ze vraten alleen maar alles van straat. Toen begreep ik dus dat Lotgering niet een al te beste kvv is en in de paar weken dat ze Orijen brokken kregen was de vieze geur en het gestruin op straat meteen weg. Nu geef ik dus die dure Carnibest, het gevreet van de straat is gelukkig nog niet aan de orde. Maar ze stinken weer als vanouds zo gigantisch uit hun bek! Dat had ik met die carnibest niet verwacht.... Waar zou dit aan kunnen liggen? Het is niet de 'normale' visachtige lucht die iedere hond wel heeft. Het is een zeer heftige, ijzerachtige geur. Beetje bloed achtig. Als er een beetje kwijl aan mijn hand zit van die Dober (die valt meestal op schoot in slaap  :)) dan wil je niet weten hoe mijn hand sterk ruikt.... Ik vind het zo gek, want juist met vlees zouden ze minder moeten ruiken op alle fronten. Hun drollen zijn overigens wel perfect. Mooie, stevige drolletjes ipv olifantenhopen. :-) Weet iemand waar die lucht vandaan komt? Wellicht door het orgaanvlees wat aanwezig is?

Bedankt vast, groetjes Linda.
Door nienk
#2587055
hebben ze het allebei?

is er met dat je het voer hebt veranderd, ook nog iets anders verandert?

scheelt het misschien als je ze, nadat ze de kvv hebben gegeten, iets kleins te knagen geeft? een pensstaafje of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2587065
Als ik zoiets zou merken, zou ik ritje DA doen.
Volgens mij is een visachtige geur bij geen enkel zoogdier normaal. De enige kat bij wie ik dat heb geroken (Swarts zaliger), had een heel vies gebit en even later ook zulke ontstekingen dat de wang zo dik was dat het oog dicht zat.
Ik heb ook meerdere barfhonden beroken (op visite; ze geven je een kusje, etc) en er is me een dergelijke ijzergeur ook nog nooit opgevallen en er is niets mis met de werking van mijn neus.

Nu heeft kvv wel minder tot geen tandreinigende werking, wat barf in zo groot mogelijke stukken wel kan hebben. Maar ik vind 7 en 10 maanden wel erg jong klinken om nu al enorme tandsteen te hebben.
Door CooperFlow
#2587196
Ik heb hun gebit al goed bekeken maar alle tanden en kiezen zijn stralend wit, geen plakvorming.... Maar goed, ik kan het allicht eens na laten kijken. Maar het blijft gek dat ze het dus niet hebben als ze brokken eten he.... Dan ruiken ze heel neutraal.
Door nienk
#2587208
ik vind het ook vooral gek dat ze het allebei hebben. ik bedoel, ik heb het nog nooit gehoord of gelezen hier, dat honden erg vies uit hun bek gaan ruiken van Carnibest (of van ieder ander kvv merk). wel een beetje naar vlees, na het eten, en gewoon zoals een hondenbek ruikt. maar niet de lucht die jij beschrijft. en die van jou hebben het allebei, dat is opmerkelijk.
Door Larkin
#2587254
Als mijn broer zijn hond ander vlees krijgt als enerique gaat hij ook vreselijk stinken niet te zuinig....Heb hem hier 4 week gehad en gewoon met de pot hier mee laten eten wat er hier gegeven wordt na een dikke week ben ik maar wel even in de vriezer van broertje lief gedoken om daar een voorraad te halen...binnen 3 dagen was de stank over...
Door Boutje
#2599649
Ik heb er 2 van de 10 die ook zo uit hun bek kunnen stinken, inderdaad een wat ijzerachtige geur.
Bella (chi) heeft wat tandsteen, maar die kauwt ook slecht. Pupje van 5 maanden heeft het nu ook maar die is nog aan het wisselen, ik hoop dat het daar na over is.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2599723
Ik weet niet. Ik vind kvv/barf honden minder uit hun bek stinken dat brokgevoerde. Echt een wereld van verschil (Nu geef  ik wel barf maar toen we kvv gaven vond ik dat ook. )
Ook de mijne stinken minder uit hun bek, neemt niet weg overigens dat een boer in mijn gezicht toch wel bah is hoor.
Degene die eigenlijk het ergste "stinkt" uit zijn bek is ook degene met huidproblemen en stress problemen.
Door bosnimf1976
#2601047
Hier ook gehad. Hond ging juist u.t bek stinken van kvv. Werd na half jaar minder en poetste haar tanden idere dag. Dit hielp ook
Door CooperFlow
#2603128
Ik ben er inmiddels achter waar die lucht vandaan komt. Het heeft niets met het voer te maken..... Ze hebben beiden een voorhuidontsteking. Gisteren ging ik mijn Dobermann van onderen spoelen en ineens herkende ik die vieze geur. Ze wassen zich daar natuurlijk vaak en daarom stinkt hun bek ernaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door