Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#2602516
Also ich word Wahnsinnig!!!
Yakin, mijn kater is woe avond naar mijn nieuwe huis verhuisd. Kwam dapfer uit zijn reismand... heeft `s nachts bij mij geslapen en wat rondgelopen en zit nu sinds 1,5dag in een hoekje verstopt.

Hij eet, al moet ik hem wel erbij zetten. Maar de kattenbak (met zelfde korrels) is nog steeds droog. AL meer als 36h niet geplast of gepoept... heb de da al gebeld, die zei zo lang ie niet probeerd kan ik nog afwachten tot vanavond. Dan moet ik terug bellen.
Voel uiteraard dat zijn buikje vol is, maar nou niet knalhard of zo...

Heb hem nu met kattenbak in het toilet opgesloten in het donker, en hoop dat ie daar rust vindt...
Andere tips?
#2602702
Ach gos... Verhuisstress :(
Ik geloof hem het beste met rust laten (hoe moeilijk dat ook is als kattenmama), als hij heel erg nodig moet, gaat hij vanzelf wel. Vooral proberen zelf geen stress / ongerustheid te tonen... MIsschien de kraan in de badkamer laten lopen? Ik weet niet of dat bij dieren ook helpt, het geluid van stromend water?
#2602903
Als hij echt nodig moet zal hij toch wel een keer gaan. En anders naar de dierenarts en laten katheteriseren. Ik zou daar niet al te lang mee wachten, een te volle blaas kan pijnlijk zijn waardoor hij helemaal niet meer durft.
#2602936
Ik heb om 1930 de da gebeld en besloten er heen te rijden... nog geen 2 min onderweg en ik dacht, euh.. het stinkt hier wel erg naar pies...  ::) yep... in zijn Reisekorb plas gedaan  :D
dan maar terug naar huis. Gepoept heeft hij ook nog niet sinds nu 48h maar dat mag ik afwachten nu... Heb hem water met scheutje melk gezeg zodat ie jedenfalls drinkt.. is verder fit en wil kroelen met me...
Hij ligt nu in de wc , also niet IN de wc, maar naast de wc, daar is het donker, deur op een kier, kattebak met zijn piesje ( heb zijn bepieste deken uitgewrongen  :-X), daar voelt hij zich wohl, eet goed dus...
arme kerel, maar hij is zoveel vermagerd sinds ik uit huis ben, en heeft mijn ex ziet hem alleen als het etenstijd is, dat ik besloten heb hem bij mij te nemen...
#2603662
Yakin voelt zich blijkbaar erg goed in mijn slaapkamer. Normaal heb ik `geen dieren in de kamer` regel, maar voor Yakintje  ;)
Dus heeft ie vannacht bij me geslapen (was erg fijn eigenlijk  :biggrin2 ) En vannochtend vond ik op de kattebak, jawohl, ein Haeufchen  :D und noch een plasje :-)
Nu zit ie al weer de hele dag onder de couch in de woonkamer, honden zijn ook weer hier, dus erg druk in huis... Hoop dat ik hem straks met eten kan lokken....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door