Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2602389
11 april 2011 kwam Rocky bij mij wonen en al snel bleek hij voedselallergie te hebben. Ontstoken oortjes, oogjes en bijten op zijn voetjes.
Rocky krijgt sinds juli 2011 KVV, eerst 8 weken alleen paard, daarna konijn en lam toegevoegd. Dat ging allemaal goed en sindsdien nog hert, haas en geit.
Granen, kip en rund zijn absoluut in de ban gedaan. Ik droog zijn snoepjes zelf.

Het leek zo goed te gaan en ik was zo blij voor het mannetje en nu dan die uitbarsting om de oogjes. En waardoor? Geen idee.

Rocky had al een flinke poos een rode rand om zijn oogjes. Vaak werd het wat minder en dan ineens was het weer wat vuriger.
Dinsdagavond 5 februari heb ik de haren onder en boven zijn oogjes eens flink bij geknipt en schrok me wild. Wat zag hij er uit  >:(.
De volgende dag naar de Da die er ook van schrok en eerst maar eens een prik tegen de allergie gaf.
Was dus tegen de jeuk. En 20 tabl. Dexoral voorschreef: 10 dagen 1 tablet en de overige 10 om de dag. Rocky heeft nu 8 tabl. achter zijn kiezen en de huid lijkt rustiger te zijn.

Waar ik nu mee zit is het feit dat Dexoral een broertje is van Prednison. Als de kuur achter de rug is kan je er van uit gaan dat de klachten weer terug komen  :'(.
Ik geef hem wel al 8 dagen probiotica van Phytonics in de hoop de schade voor de darmen en eventueel andere organen te beperken.

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb zelf geen vervoer en woon in de uiterste kop van Noord-Holland.
Ik kan dus niet zo maar ergens naar toe gaan, altijd afhankelijk van een ander.

Wie van jullie kan me raad geven, ik ben er bar mee aan.
#2602432
Ooh jeetje, vreselijk altijd zo'n allergie-uitbarsting  :-\ Ik denk even hardop mee: wanneer heb je voor het laatst een nieuwe diersoort toegevoegd? En kan Rocky misschien heel per ongeluk toch iets binnengekregen hebben waar hij niet tegen kan, misschien tijdens een wandeling in het donker? Is hij ook allergisch voor mijten?
#2602758
@Xerox, de laatste keer dat Rocky een ander dier kreeg was ong. half 2012. Eigenlijk was dat een ander merk nl. Alaska konijn en nog iets later Tammenga geit (oude versie).
Een heel enkele keer heb ik niet kunnen voorkomen dat iemand hem iets toestopte buiten. De laatste keer was ong. 4 weken geleden. Wel vreet hij zo af en toe iets van de grond in het bos of park.
Voorjaar 2012 heb ik een pluk haar opgestuurd voor onderzoek via bioresonantie.
Resultaat: allergie voor granen, kip, kippeneiwit, gevogelte, rund, pollen en grassen, meelmijt en huisstofmijt.

Tegen de huisstofmijt heb ik hem een anti-allergeen kussen gekocht, voor mijn bed hoezen voor de matras, het kussen en het dekbed. Het bankstel, kattenmandje, krabpaal en deurmatten heb ik ingespoten met anti-huisstofmijt. Ik heb een stofzuiger gekocht met speciaal filter. Helaas kan ik niet alle dagen stofzuigen en/of dweilen dan lig ik na een paar dagen vlak. Het is of lekkker met hem naar buiten of dweilen, allebei kan ik niet.

@Keetje, 28 april 2012 heeft hij de Weil en kennelhoest gehad, geen cocktail. Die laatste heeft hij nl. half maart 2011 nog gekregen.

@Nova, Ik heb het de DA gevraagd hoewel Rocky begin december 6 jaar is geworden.
Reactie DA: wat je allemaal leest op internet, je vindt er de meest enge dingen.
Was ik niet zo blij mee met die opmerking. Maar DA is met mij ook niet zo blij omdat ik geen speciale brokken wil kopen en geen cocktail enting wil geven.

Dit is het wel zo'n beetje. Ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen voor hem. Behalve naar een andere DA gaan in Schagen en een bloedonderzoek laten doen.
Of eens naar Sita v.d.  Munnik van Homeo-Natura in Schagerbrug, daar las ik laatst eens iets over op BP.
#2602783
En vlooien/tekenmiddelen, zoals keetje zei?

De laatste keer dat hij iets van straat geplukt heeft was dus 4 weken geleden, hmm... Xerox hier had laatst een paar boterhammen te pakken, de reactie erop kwam na 2 weken. Alhoewel 4 weken natuurlijk wel erg laat zou zijn, denk ik dat het best zou kunnen? De haren heb je 5 februari weggeknipt en toen ontdekte je zijn toestand, maar het zag er dus al eerder zo uit. Weet je ook wat hij gegeten heeft toen?
#2602820
31 okt. vorig jaar ben ik met hem naar Amsterdam geweest naar de orthopeet. Deze zag meteen aan zijn oogjes dat hij een allergie hondje is. Dus toen speelde het al maar niet zo hevig als 2 weken geleden.

Ik heb geen idee wat hij van die jongeman toegestopt kreeg, neem aan dat het gewoon een hondenkoekje was. Dus graan.

Vlooien en tekenspul geef ik niet, alleen afgelopen zomer Cd-vet teek en vlo mild (dat is eigenlijk voor de kat).

Wel geef ik hem al weer een poosje Doils Skin.

Het blijft raden.
Ook krijgt hij 1 x per week vette vis. De ene keeer een makreel, dan een haring of HaaksBarf zalm.
#2603286
Wat ik nog was vergeten, sinds 8 november geef ik Rocky Puur pollen.
Nu weet ik dat er een reactie op kan komen maar toch niet na 3 maanden?
En ik wil daar toch mee doorgaan ondanks de Dexoral.
Ik denk toch maar door te gaan met de dexoral het lijkt nu iets rustiger te worden niet zo gemeen vurig meer.
Maar er zal toch iets moeten gebeuren als de kuur op is.
Maar wat.

En dankzij de dexoral al een paar dagen af en toe een plasje in huis gelukkig in de badkamer, ik zit daar verder niet mee dweil er over en weg is het.
#2603857
Hier 3 allergie honden waarvan 2 bewezen voor verschillende pollen en die zijn beide de laatste tijd erg jeukerig. Misschien toch iets aan het groeien buiten? Alleen wel vreemd dat het dan bij de ogen begint natuurlijk.
Blijft toch lastig met die allergie honden hoor.
#2604181
Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb.
Half december heb ik op internet gedroogde snacks besteld waaronder Pure Stripes Paard.

En wat blijkt er op de verpakking te staan:

kan sporen van kippenvlees bevatten  >:(

Dat stond er op de website niet bij anders had ik het beslist niet besteld.

Hoop maar dat dit het idd is geweest dan komen we er misschien toch nog goed vanaf.
#2604235
Dat hoeft alleen maar te betekenen dat er in dezelfde fabriek ook kippenvlees verwerkt wordt, is een soort van over-waarschuwen.
Toch goed om het in de gaten te houden, juist als je niet weet waardoor het komt, ik zou de snacks nog niet meteen in de kliko gooien maar gewoon een paar weken niet geven, als er geen verbetering komt ligt het vast niet aan de snacks.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door