Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salty
#257566
Mijn honden krijgen nu ruim 2 weken Lupo i.p.v Carnibest.Nu heeft de oudste van de 2 sindsdien dunnere ontlasting ,een enkele keer is het gewoon maar de meeste tijd niet.Zou het kunnen dat ze niet tegen de visolie kan,want als ik goed begrepen heb zit dat in carnibest niet in.Of hebben jullie hier nog nooit van gehoord?
Door loesje
#257592
Mijn honden krijgen ook LUPO ,maar de ontlasting is prima.

Ik denk dat sommige honden wat gevoeliger zijn,of het is even wennen aan een ander voer.

Loes
Door Helen
#257649
[quote="Salty"]
Mijn honden krijgen nu ruim 2 weken Lupo i.p.v Carnibest.Nu heeft de oudste van de 2 sindsdien dunnere ontlasting ,een enkele keer is het gewoon maar de meeste tijd niet.Zou het kunnen dat ze niet tegen de visolie kan,want als ik goed begrepen heb zit dat in carnibest niet in.Of hebben jullie hier nog nooit van gehoord?
[/quote]

Van een kleine hoeveelheid visolie hoort je hond geen diarre te krijgen. Ik zou teruggaan op de Carnibest en als je perse iets anders wilt voeren langzaam overschakelen. Echt een eetlepel per keer. Als ze aan de diarree blijft op de lupo zou ik het niet geven.
Door Salty
#257715
[quote="Helen"]
Van een kleine hoeveelheid visolie hoort je hond geen diarre te krijgen. Ik zou teruggaan op de Carnibest en als je perse iets anders wilt voeren langzaam overschakelen. Echt een eetlepel per keer. Als ze aan de diarree blijft op de lupo zou ik het niet geven.
[/quote]

Ik dacht altijd dat je een hond die versvlees krijgt gewoon over kon schakelen,eerst gaf ik energique en toen ik overschakelde op Carnibest was er niks aan de hand.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#257720
[quote="Salty"]
Ik dacht altijd dat je een hond die versvlees krijgt gewoon over kon schakelen,eerst gaf ik energique en toen ik overschakelde op Carnibest was er niks aan de hand.
[/quote]

In de meeste gevallen gaat dat ook probleemloos, of in ieder geval niet zo complex als met brokken. Maar als je toevallig een kvv uitzoekt waar iets inzit waar je hond niet goed tegen kan dan kun je toch problemen krijgen. Zet 'm terug op de cb en kijk of de problemen dan weer over zijn, zo ja, dan weet je waar ongeveer de schoen wringt.
Door Lizzy
#260787
Even over visolie: ik merkte de laatste tijd dat Brutus wat vaak dunne ontlasting had. Dus liet ik de visolie ook maar eens weg. En de diarree was ook weg. Dus ik begon weer met visolie en binnen no time was de dunne ontlasting ook weer terug. Nu heb ik een ander merk visolie gekocht (ik had die van de HEMA) en geen diarree meer he!

Pinkel heeft geen last van de Hema visolie maar Brutus kan er dus niet zo goed tegen. Dus het is misschien ook de kwaliteit visolie die jouw hond niet goed kan verdragen.
Door Salty
#260853
[quote="Lizzy"]
Even over visolie: ik merkte de laatste tijd dat Brutus wat vaak dunne ontlasting had. Dus liet ik de visolie ook maar eens weg. En de diarree was ook weg. Dus ik begon weer met visolie en binnen no time was de dunne ontlasting ook weer terug. Nu heb ik een ander merk visolie gekocht (ik had die van de HEMA) en geen diarree meer he!

Pinkel heeft geen last van de Hema visolie maar Brutus kan er dus niet zo goed tegen. Dus het is misschien ook de kwaliteit visolie die jouw hond niet goed kan verdragen.
[/quote]

ik heb nu een nieuwe voorraad van de leverancier gekocht en hij heeft de hoeveelheid visolie geminderd en schapenvet toegevoegd.Ik ben dus benieuwd hoe het nu gaat.Ze hebben het nog maar 1 dag gehad dus kan er nog niets van zeggen.
Door Salty
#271393
[quote="Salty"]
ik heb nu een nieuwe voorraad van de leverancier gekocht en hij heeft de hoeveelheid visolie geminderd en schapenvet toegevoegd.Ik ben dus benieuwd hoe het nu gaat.Ze hebben het nog maar 1 dag gehad dus kan er nog niets van zeggen.
[/quote]

We zijn inmiddels weer 18 dagen verder met de nieuwe voorraad Lupo met minder visolie.Helaas mijn oudste bulletje blijft last houden van slechte ontlasting,de jongste doet het er wel goed op maar omdat ik het lastig vind om de ene hond dit en de ander dat voer te geven en omdat de jongste het op carnibest ook goed doet ben ik toch maar weer overgeschakeld op carnibest.
Door diana
#271485
ja dat lijkt me dan ook handig hoor , want 2 soorten is ook een gedoe
ik heb hier wel eens meerdere soorten , nou ja alleen wat ahv wanneer mijn c.b bijna op is,
maar verder voer ik ze allebij hetzelfde .
Door diana
#271488
ben altijd wel nieuwsgierig wanneer ik een kvv merk zie wat ik og niet ken ,
maar vind de info op die site wel wat sumier.
ik houdt het maar lekker bij carnibest en af en toe ahv, want het is ok nergens zo maar te koop ook
al zou je het een keer willen proberen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door