Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dora
#259908
Onze 6 maanden oude pup krijgt al zo'n 2 1/2 maand Bibi. In het begin zag haar poep er prima uit :), maar sinds een week of 6 heeft ze regelmatig 1 of 2 dagen flink diarree. Ze bevuilt dan ook de bench 's nachts :(. Daarna gaat het dan weer goed en na 1 of 2 weken begint het dan weer. Omdat ze ook elke dag wel hondenpoep eet (hoewel wij ons best doen dat te verhinderen) dachten wij dat ze daar misschien een of andere infectie of wormen van krijgt? Ook vragen wij ons af of ze toch iets mist in de voeding omdat ze zo gek is op hondenpoep (wat zit daar toch voor lekkers in???). Onze dierenarts weet niets over Bibi maar kan het zijn dat een hond het daar niet goed op doet?
Door Lizzy
#259924
Ja, dat kan. We hebben laatst ook een pup gehad die het niet goed deed op Bibi. Bibi is vrij vet en sommige honden/pups kunnen daar niet zo goed tegen. Zoek anders een minder vet versvlees en probeer dat eens. Misschien (be)valt dat beter! Ik zou je ook wel met klem aan willen raden probiotica te gaan geven om de darmen te versterken.
Door dora
#260210
Lizzy schreef: Ja, dat kan. We hebben laatst ook een pup gehad die het niet goed deed op Bibi. Bibi is vrij vet en sommige honden/pups kunnen daar niet zo goed tegen. Zoek anders een minder vet versvlees en probeer dat eens. Misschien (be)valt dat beter! Ik zou je ook wel met klem aan willen raden probiotica te gaan geven om de darmen te versterken.
Dank je Lizzy. Dora staat nu even op een 'geweekte brokken'kuur (advies van DA) en de diarree is over, maar ja, zachte poep en stinken!! Net als voordat ze versvlees at. Dus we willen graag weer vers. Waar kan ik informatie vinden over probiotica en waar koop ik dat?
Door yalla
#260213
dora schreef: Dank je Lizzy. Dora staat nu even op een 'geweekte brokken'kuur (advies van DA) en de diarree is over, maar ja, zachte poep en stinken!! Net als voordat ze versvlees at. Dus we willen graag weer vers. Waar kan ik informatie vinden over probiotica en waar koop ik dat?
Probiotica kun je geven in de vorm van Fytomix. Dit kun je bij mij krijgen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260237
yalla schreef: Probiotica kun je geven in de vorm van Fytomix. Dit kun je bij mij krijgen ;)
krijgen of kopen ;)
Door Helen
#260239
yalla schreef: Probiotica kun je geven in de vorm van Fytomix. Dit kun je bij mij krijgen ;)
Ik vind fytomix helemaal niet effectief. Mijn honden gaan er zacht van poepen en ik zie geen resultaat bij diarree. Ik zou probiotica pillen kopen. Die kan je bijv. kopen bij de Hema. Het heet daar darmcomplex. Bij de tuinen, kan je ook probiotica kopen.

Verder zou ik accuut stoppen met de brokken en een ander merk vers gaan voeren. Energique is het minst vet vind ik zelf. Kijk maar voor verkooppunten op www. energique .nl. Carnibest kan je natuurlijk ook proberen, www. carnibest.nl


Succes
Door tessa
#260243
Zou het niet door het wisselen kunnen komen, mijn honden hebben daar ook altijd flink last van, de slijmvliezen raken geirriteerd (darmen en ogen), als alles gewisseld is gaat het vanzelf weer over.
Door Helen
#260247
tessa schreef: Zou het niet door het wisselen kunnen komen, mijn honden hebben daar ook altijd flink last van, de slijmvliezen raken geirriteerd (darmen en ogen), als alles gewisseld is gaat het vanzelf weer over.
Hoort het pupje niet al uitgewisseld te zijn met 6 maanden?
Door yalla
#260589
Helen schreef: Hoort het pupje niet al uitgewisseld te zijn met 6 maanden?
Ja hoor, allang ;D
Door dora
#261478
yalla schreef: Ja hoor, allang ;D
Ze is allang uitgewisseld hoor. Ik ga de probiotica maar eens uitproberen.
Door Lizzy
#261681
Bij de reformwinkel (die tegenwoordig op de dorpstraat zit) verkopen ze ook probiotica capsules. Ik vind zelf die van Akropharma goed.

Je zou probiotica ook bij de dierenarts kunnen bestellen. Van het merk: Protexin®. En dan moet je de Pro-Soluble hebben. Dit is echt heel goed spul. Niet goedkoop, maar wel echt heel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door