Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door rupa
#2601194
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2601213
x
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2601221
Het kan enorm verschillen per ras, per lijn maar ook per teef.
Alba was 7,5 maand, Lotus bijna 8 maanden. Van de andere teefjes in het nest, is er nu 1 andere loops geweest (7,5 maand) en 1 is net loops. De andere 2 nog niet.
Alba's 2 zussen werden met een jaar voor het eerst loops.

Ik maak me geen enkele zorgen als een teef met bv een jaar nog niet loops is geweest, die 6 maanden is een 'vanaf' dus langer is niet raar. Ik ken er ook wel die pas met 18 of 20 maanden voor het eerst loops werden. Niet gebruikelijk maar ook geen reden voor zorgen.

Overigens kan het ook uitmaken of de teef met andere honden en dan vooral teefjes woont. Ik hoopte stiekem dat Lotus zich ook zou laten beïnvloeden door Alba en dat ze met haar volgende loopsheid mee zou gaan maar die vlieger ging hier niet op.
#2601378
7 maanden, was niet echt een pretje. 2 weken na d'r pootamputatie en nog druk aan het herstellen, wennen aan de grote boze buitenwereld, zindelijk maken en ze verloor erg veel bloed (alle witte muren vol rode spetters) en een broekje blijft niet zitten met maar 1 achterpoot.
Drie maanden later laten steriliseren en nooit spijt van gehad.
#2601448
Hier was Djilly 10 maanden toen ze voor het eerst loops werd.
Haar dochter Djody was ruim 15 maanden toen ze voor het eerst loops werd, terwijl haar zusje er toen al 2 loopsheden op had zitten.

Bora was met 10 maanden in ieder geval nog niet loops, maar heb haar toen laten helpen, dus weet niet wanneer ze misschien wel loops had moeten worden.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2601695
x
Laatst gewijzigd door rupa op di 19 mar 2013, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door