Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2601093
Jane mijn pup van ruim een half jaar oud is sinds een kleine 2 weken voor het eerst loops en sinds 2 dagen zit ze duidelijk in haar vruchtbare periode want Jack mijn reu heeft het er nu erg moeilijk mee.
Een paar uur geleden ondekte ik een plasje urine waar ze had gelegen en vond het al vreemd want ze is goed zinnelijk en nu net merk ik dat haar achterlijfje en haar staartje weer helemaal nat zijn. Ik heb haar net een beetje opgefrist en haar op schoot genomen en merk dat er steeds een beetje urine uit blijft lopen ook na haar nog eens goed uitgelaten te hebben. Na even gegoogeld te hebben zie ik dat het wel eens voorkomt dat jonge teefjes voor hun eerste loopsheid wel eens last van hebben van incontinentie en dat dat dan meestal na die eerste loopsheid verdwijnt maar hier heeft ze nooit last van gehad, het is nu echt voor het eerst. Kan dit bij de loopsheid horen of is er echt is goed mis en moet ik morgen misschien contact met mn DA opnemen ?

Wat ook wel heel opvallend is is dat haar geslachtsorgaan al vanaf de eerste dag dat ze loops is heel erg opgezwollen is en nu zou ik graag willen weten of dit normaal is want bij andere teefjes die loops waren heb ik dit nooit zo gezien ?
Zou het urineverlies hier mee te maken kunnen hebben ?

Nu ik toch bezig ben nog 1 vraagje. Kan je het een reu eigelijk wel aandoen om met een loops teefje in 1 huis te verblijven want het arme dier weet niet hoe hij het heeft, hij hijgt en piept en zit maar te rillen en ook zijn eetlust is niet al te best. Afgelopen nacht heeft er maar 1 goed geslapen hier in huis en dat is Jane zelf  :-\

Graag jullie reacties want ik maak me nu best wel zorgen om mijn hondjes
Laatst gewijzigd door Lucie110 op do 14 feb 2013, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2601094
Voor die reu is dat best sneu ja, zeker als je bedenkt dat een eerste loopsheid over het algemeen niet veel voorsteld zal hij, als hij het nu al moeilijk heeft het bij een volgende keer echt zwaar gaan krijgen. Uit logeren sturen is dan wellicht een optie.

Wat je schrijft hoort er idd wel wat bij. Mijn pup was ook nogal pisserig de eerste loopsheid, de 2de keer al geen last meer. Niet iedere teef hoeft het te doen natuurlijk. Dat die vulva opzwelt hoort er echt helemaal bij. Een reu kan normaliter zijn ding niet kwijt in dit minivulvaatje. Trekt na de loopsheid weer in haar oude model terug. Maar het ding kan eruit gaan zien als een overmaatse aardbei, waarbij ik altijd blij ben met mijn langharige honden  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2601098
Heel erg bedankt voor je snelle reactie Angelique.

Ik ben behoorlijk opgelucht nu ik weet dat dat er allemaal bij kan horen. De vulva ziet er echt uit als een enorme aarbei en dat bij zo'n klein hondje, geen gezicht is het  ;)
Voor haar eerste loopsheid is het denk ik wel al behoorlijk heftig want morgen duurt het al 2 weken en dit is de 3e nacht dat Jack het amper trekt. Als het morgen nog zo erg is dan moet hij maar bij mijn ouders gaan slapen want dit is echt niks voor hem en ik doe ook geen oog dicht.

Nogmaals dank !
Door miik
#2601114
Jup, de boel kam enorm opzwellen hoort erbij !
En een loopsheid kan wel 4 weken duren. Mijn oudste teef liet zich pas dekken na haar 20ste dag !
Dus die had pas laat haar vruchtbare periode....
Met plassen heb ik geen ervaring gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2601428
miik schreef: Jup, de boel kam enorm opzwellen hoort erbij !
En een loopsheid kan wel 4 weken duren. Mijn oudste teef liet zich pas dekken na haar 20ste dag !
Dus die had pas laat haar vruchtbare periode....
Met plassen heb ik geen ervaring gelukkig.
Wow dat is wel lang  :o

Het binnen plassen is gelukkig weer minder. Buiten doet ze nog wel heel veel kleine plasjes.
Jack heb ik vanmorgen naar mijn ouders gebracht dus ik hoop dat die nu weer wat tot rust zal komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door