Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2598330
ik kan me indenken dat het ontgiften is. hoe oud is de hond en hoelang eet ie nu vers?

ontgiften is een kwestie van afwachten. je zou het kunnen ondersteunen en helpen met een ontgiftingskuur van het een of ander.
#2598746
Verstopte talgklieren door het ongiften? Weet je zeker dat dat kan? Dan zou het idd vanzelf weer over moeten gaan.

Dribbel is bijna 3 jaar. Ze staat sinds een paar maanden op kvv/barf. Daarvoor kreeg ze Orijen en Fish4dogs.
#2599382
[quote="Roosj"]
Verstopte talgklieren door het ongiften? Weet je zeker dat dat kan? Dan zou het idd vanzelf weer over moeten gaan.

Dribbel is bijna 3 jaar. Ze staat sinds een paar maanden op kvv/barf. Daarvoor kreeg ze Orijen en Fish4dogs.
[/quote]

nou nee zeker weten doe ik het niet, maar aangezien ontgiften rommel uit het lijf werken is, kan ik me indenken dat dat ook via de talgklieren gebeurd en die dat dan niet helemaal aan kunnen.

maar, Reus heeft dat geloof ik nooit gehad dus het was maar een ideetje.
#2599386
[quote="nienk"]
nou nee zeker weten doe ik het niet, maar aangezien ontgiften rommel uit het lijf werken is, kan ik me indenken dat dat ook via de talgklieren gebeurd en die dat dan niet helemaal aan kunnen.

maar, Reus heeft dat geloof ik nooit gehad dus het was maar een ideetje.
[/quote]

Ik had eigenlijk een ontgiftigings reactie via diarree verwacht. Toen dat uit bleef ging ik er vanuit dat ze niet hoefte te ontgiften ivm de 'betere' brokken die ze daarvoor kreeg (met de overstap op Orijen een paar jaar terug had ze al flink ontgiftigd).

Ik dacht dat die verstopte talgklieren mss aan het voer zou liggen, maar weet niet wat.

Ik wacht het gewoon af ;)
#2599393
[quote="Roosj"]
Ik had eigenlijk een ontgiftigings reactie via diarree verwacht. Toen dat uit bleef ging ik er vanuit dat ze niet hoefte te ontgiften ivm de 'betere' brokken die ze daarvoor kreeg (met de overstap op Orijen een paar jaar terug had ze al flink ontgiftigd).

Ik dacht dat die verstopte talgklieren mss aan het voer zou liggen, maar weet niet wat.

Ik wacht het gewoon af ;)
[/quote]

diaree zou volgens mij eerder gewoon wennen aan het voer zijn. qua ontlasting zie je met ontgiften wel eens dat er een soort slijmlaag om de drol heen zit. verder kan de hond ook gaan verharen of bijvoorbeeld huidschilfertjes krijgen, gaan stinken, vieze oogjes, etc.
#2599396
nou als je boef verder goed gezond is kan je beste en drainage kuurtje van PUUR geven is namelijk ook goed voor huid-vachtconditie . het heeft reinigt alle organen.
een flesje kost 13,95 dus dat hoeft geen reden te zijn het te laten lijkt me.

succes!
#2599561
Ik heb een paar keer puur producten gebruikt, maar het hielp voor geen meter.. Niet bij mijn herder en niet bij mijn bouvier.. Zonde van mijn geld..

Op wat allergiën na is mijn bouvier gezond.

Verharen, huidschilvers, stinken etc heeft ze niet. Af en toe heeft ze wat 'slaap' bij haar oogjes, maar niet meer als voorheen.
#2600727
voor ontgiften kun je een maand rekenen  voor elk jaar dat de hond  brok heeft gehad.
Ontgiften kent  veel vormen  , de een heeft jeuk, de ander vieze oren, een ander  heeft dunne poep,  vieze ogen , stinken  of juist helemaal geen verschijnselen.
Er zijn vast vormen die miner bekend zijn, maar wel  met ontgiften te maken hebben.

Misschien  afwachten?
Ik zou anders ook niks weten
#2600794
[quote="nova"]
voor ontgiften kun je een maand rekenen  voor elk jaar dat de hond  brok heeft gehad.
Ontgiften kent  veel vormen  , de een heeft jeuk, de ander vieze oren, een ander  heeft dunne poep,  vieze ogen , stinken  of juist helemaal geen verschijnselen.
Er zijn vast vormen die miner bekend zijn, maar wel  met ontgiften te maken hebben.

Misschien  afwachten?
Ik zou anders ook niks weten
[/quote]

Reken je Renske vers ook al brok?

Dan zou ze zo'n 2 tot 2,5 maand moeten ontgiften.
#2600848
[quote="Pammetje"]
Hier een Chinese naakthond met heel veel verstopte talgklieren.
Ze staat nu een paar maanden op zelf gemaakte KVV en het gaat steeds beter.
[/quote]

Begonnen die talgklieren na het beginnen van de kvv? Begrijp ik goed dat ze nu verdwijnen?
#2600854
[quote="Roosj"]
Reken je Renske vers ook al brok?

Dan zou ze zo'n 2 tot 2,5 maand moeten ontgiften.
[/quote]

nee, maar ik weet niet van elke hond wat hij heeft gegeten voordat hij ging barfen  ::)
#2600858
nova schreef: nee, maar ik weet niet van elke hond wat hij heeft gegeten voordat hij ging barfen  ::)
Nee, dat snap ik, maar het was gewoon een vraag ;)

Dan zou het denk ik 1,5 tot 2 maanden zijn. Ze kreeg in haar pupytijd Cavom, maar al snel stapten we over op Orijen en Fish4dogs.


Kan ze mss verstopte talgkliertjes krijgen van visolie?
#2600862
Roosj schreef: Begonnen die talgklieren na het beginnen van de kvv? Begrijp ik goed dat ze nu verdwijnen?
Nee, die had ze al toen ik haar in huis nam. Ik weet niet wat voor voer ze voorheen kreeg. Ze komt uit Spanje.
Ik ben haar regelmatig gaan wassen. Een paar bultjes heb ik met een steriele naad ingeprikt toen kon ik de talg er zo uitdrukken.
Andere zijn vanzelf open gegaan waarna ik de talg eruit kon drukken. Er komen gelukkig geen nieuwe bultjes terug.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pammetje op wo 13 feb 2013, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door