Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2593016
Menu voor Guusje, ze weegt 6 kilo heeft gemiddelde beweging is actief maar niet hyper wordt makkelijk te dik.
Begin met 3%, ze krijgt 180 gram per dag, 1260 gram per week.
Vleesbot 50%  630 gram
spiervlees 25% 315 gram
orgaan 10% 126 gram
pens 10% 126 gram
groente 5% 63 gram

Maandag
Vleesbot 90 gram
Orgaan 42 gram
groent 21 gram

Dinsdag
vleesbot 90 gram
spiervlees 105 gram

Woensdag
Vleesbot 90 gram
Orgaan 42 gram
groent 21 gram

Donderdag
vleesbot 90 gram
spiervlees 105 gram


Vrijdag
Vleesbot 90 gram
Orgaan 42 gram
groent 21 gram

Zaterdag
vleesbot 90 gram
spiervlees 105 gram

Zondag
Vleesbot 90 gram
pens 126 gram


Eitje, visje voor tussendoor. weet niet of ze  dat makkelijk eten. het orgaan krijgen ze op 3 dagen. de ene dag hart de andere dag nier en de andere dag lever.

Ga vandaag boodschappen doen en heb het volgende boodschappenlijstje

Eendkarkas
Kipkarkas
kippennekken
eendennekken
runderpens
runderhart
endenlever
lamslever
lams nier
lams long
kalfskopvlees
lamssnippers
geitensnippers
hertenvlees

Kom op 6 diersoorten. via lijntjes komen er volgende maand nog konijn lama paard en dergelijke bij.
en vis ben ik ook mee bezig. via de markt hoop ik vandaag afval te krijgen. koppen ed.

omdat ze pas beginnen met BARF krijgen ze de eerste week kippen en eendennekken. na paar dagen de karkassen invoegen.

Herbie is 7 kilo iets actiever hij krijgt ook 3% dit komt op 210 gram per dag. en gaat natuurlijk het zelfde menu krijgen.

Senna is nu 17 kilo en 21 weken. haar ga ik in de avond 500 gram BARF geven volgens bovenstaand menu. in de ochtend ga ik dit aanvullen met KVV. zo kan ik makkelijk meer of minder voeren. en kan ik even wennen aan het Barfen. Het zit er dik in dat ze binnen de kortste keren smorgens ook barf gaat krijgen. Vind het leuk om dat vrolijke gekluif te zien.

nou hoop dat ik aan alles gedacht hebt. hoor graag wat jullie er van vinden.
#2593804
volgende maand wordt het spiervlees uitgebreid. met lama, paard en hert.
nu heb ik ipv kopvlees kalkoendijvlees. zag er mooi uit.

De hele ochtend boodschappen gedaan (ook voor onszelf) de hele middag staan te snijden en hakken.
heb ook voor 4 anderen hondjes porties gemaakt. Dus mijn gym heb ik vandaag wel gehad. ben aardig moe HaHa.

vanavond hebben ze heerlijk kippenekken, lever en groente mixje. ze vonden het heerlijk

Nu heb ik van de visboer een heleboel snij afval gekregen. maar daar heb ik een vraag over.
volgens mij zaten er een aantal haringkoppen bij, die heb ik als botvlees ook in de porties verwerkt.
en er zat een hele zak kopjes volgens mij van sardientjes (iig dat formaat) kan ik dit ook als botvlees geven. of moet ik dat als extraatje zien (of helemaal niet geven).
en volgens mij van de schol de staart kop en graat. hoe kan ik dit geven? (of niet)

hoop dat iemand idee heeft..
#2596067
[quote="Senta"]
Bij zulke minimalen hoeveelheden spiervlees zou ik helemaal niet voor kopvlees gaan, kopvlees is afval vlees.

Zou dr een lekkere spiervlees bijdoen, bv paard of rund.
[/quote]

In de regel heb je wel gelijk maar toch kun je niet generaliseren, denk ik. Mijn kopvlees:

Afbeelding
#2596207
dat ziet er idd goed uit. Ik vond trouwens de geite en lamssnippers er slechter uit zien, erg veel vet.
ga dit ook zo min mogelijk voeren.

Heb iig geloof ik een kilo of 60 spiervlees in bestelling staan via verschillende lijntjes. oa. lama hert geit lam paard rund konijn. ben benieuwd hoe dat er allemaal uitziet.

Iemand nog idee over de vis???
#2599167
als er snippers, sommigen gebruiken een wat duurder woord 'pellures' staat dr eigenlijk rest afval. Kan je niet van uit, kan echt enorm veel vet bevatten. Daarom koop ik alleen nog maar spiervlees waar het vet percentage bijstaat.

Zo Lizz dat is idd mooi kopvlees, lijkt wel spiervlees zo ken ik het echt niet. Ik ken alleen het wang en kopvlees, een en al bagger.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door