Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cairodyn
#2496289
Hoe lang doen jullie die in de droger? Ik heb ze nu op 68 uur gezet maar denk dat ze dan nog niet klaar zijn zo groot/dik. Wie heeft ze al gedroogd en hoe lang. Ik heb een sedona
Door Eira
#2496436
Ik had ze nog door de helft gesneden in twee plakken, ze hebben er ongeveer 60 uur ingezeten. Ik heb trouwens een Stockli en hij stond op 70 graden. Die neuzen waren echt gigantisch :o :D :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ome Kees
#2596136
cairodyn schreef: Hoe lang doen jullie die in de droger? Ik heb ze nu op 68 uur gezet maar denk dat ze dan nog niet klaar zijn zo groot/dik. Wie heeft ze al gedroogd en hoe lang. Ik heb een sedona
Ik heb ook een Sedona en kwam tot de conclusie dat hij niet warm genoeg werd. Ik had er ook lippen inzitten en die begonnen na een week drogen behoorlijk te stinken. Na temperatuurmeting bleek dat hij de temperatuur 30 graden verhoogde. Dat betekend bij een omgevingstemperatuur van 10 graden een droogtemperatuur van 40 graden, een ideale temperatuur voor bacteriën. Na deze constatering heb ik er een extra verwarmingselement aangehangen en werkt hij naar behoren. De temperatuurverhoging in het apparaat is nu ruim 60 graden. O0
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2599284
Ik weet niet eens waar jullie aan die neuzen komen joh... Wil iemand dat geheimpje aan mij verklappen :D?

Robbiekomvoor; hoe krijg je 5 kilo in een Bohmann droger? Als ik kipfilet o.i.d. droog past er net een dikke kilo in... en dan snij en leg ik het er precies in. Hmmm.
Laten jullie je droger ook echt dan 60 uur lang aan? Zonder pauze om het apparaat even bij te laten komen? Ik zet hem na 8 uur draaien vaak even een uurtje uit om bij te komen en dan weer 8 uur aan etc.

Anoeska
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door