Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CooperFlow
#2573912
Hallo allemaal, ik lees hier al een tijdje mee en heb een vraag. Als je je hond kvv of barf heeft dan prop je zo'n dier toch ook helemaal vol met groeihormonen, antibiotica en weet ik wat voor een rommel allemaal? Ik zit er zelf aan te denken om over te stappen op biologische kvv. Zijn er hier meer mensen die dat ook doen vanwege alle rotzooi in vlees uit de bio industrie?
Door M@rina
#2573953
Er zijn heel veel mensen hier die hun honden alleen maar biologisch vlees geven, er zijn ook kvv's die alleen biologisch vlees gebruiken, darf eko bijv. maar ook carnibest, ropadog, bandit en Lupa hebben biologische varianten.
Door Shanti en co
#2574110
Groeihormonen zijn niet meer toegestaan in Nederland. Met medicijn gebruik zijn er ook regels maar die weet ik niet meer. 
De grootste reden dat ik het liefst wild en biologisch voer is het welzijn van de dieren en dat ze kunnen bewegen waardoor de kwaliteit hoger is.
Door fransbulletje
#2574235
Om die reden geef ik ook het liefst biologische kvv, en ook voor het dieren welzijn, alleen daar is daar voor mij nu even moeilijk aan te komen.
Carnibest levert op het moment geen biologisch , missen een grondstof dus kunnen niet draaien. Darf is hier geen optie kunnen de bullen niet van poepen. Lupa en Ropadog zijn bessen en plantenextracten aan toegevoegd en weet niet hoe ze daarop reageren.
Carnibest werkt ook met een premix maar hier doen ze het al jaren goed op. Af en toe wissel ik het af met wat Darf 50/50 dan blijft de poep goed en hebben ze toch wat andere diersoorten.
Nu tijdelijk op Haaksbarf overgestapt tot er weer CB biologisch is
Laatst gewijzigd door fransbulletje op za 19 jan 2013, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door CooperFlow
#2577321
Bedankt voor de reacties. Het is alleen jammer dat het zo duur is om biologisch te voeren. Helemaal vanwege mijn Dobermann van zes maanden. Die heeft aan een kilo niet genoeg.  :)
Door Belleke
#2589995
Ik weet niet of ik het goed heb. Maar zit er in kip en rund niet het meest ab?
daarom probeer ik meer eend/paard etc te voeren. Ik weet niet of dit klopt hooor.
Knuffels Belleke
Door CooperFlow
#2593941
Ja, volgens mij ook.... Ik voer nu carnibest en niet de biologische variant, want het is me gewoon te duur. Er gaat hier ruim een kilo per dag doorheen. Maar ik vind het wel jammer. Ik zou het liefst biologisch geven. Ik had wel een adresje gevonden om een goedkopere, biologische variant kvv te kopen. Maar dan moet je 50 kilo afnemen en dat kan ik gewoon niet kwijt.
Door Parelridder
#2595013
Je kunt in Verzamelplaats kijken of er meer zijn in jouw omgeving die dat willen bestellen om dan samen aan die 50 kilo komen t.b.v. de korting..
Door digijaro
#2596924
Je kan ook op Caroba.nl kijken, daar heb een bestelling vanaf E 25,- gratis bezorgen, dacht ik.
Ze verkopen daar ook Darf en ook weer goedkoper als dat je het in de winkel zou kopen.
Door Parelridder
#2596974
Caroba hanteert gewoon de adviesprijs van de producent, zoals de meeste verkopers. Hun kortingsregeling bij afname van meer ineens bestaat uit gratis bezorging. Uitzondering is de Wild versie na, die is bijna 2 maal zo duur dan gebruikelijk en dat moet dus haast wel een typfout zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door