Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2595293
de laatste paar weken valt het me op dat Sita na het eten van vet vlees; ik heb geitenvlees wat de helft vet is, lamsvlees en lamsstaartjes, ze gele ontlasting heeft.
Ik dacht al gelezen te hebben dat er dan iets met de alvleesklier niet goed is? Maar hoe zit dat precies?
Voorheen kreeg ze ook altijd wel lamsribben te eten, maar toen is me dat nooit zo opgevallen (dat ze daar dus geel van poept)
Het is dus echt van de laatste paar weken....
Ze is niet ziek ofzo en het geeft gelukkig ook geen diarree....bezoekje dierenarts nodig? of valt het wel mee en moet ik gewoon minder vet vlees geven?
#2595513
Ik zou inderdaad in eerste instantie minder vet voeren en kijken of dit verschil uitmaakt. Het kan ook zijn dat de lever moeite heeft met het verwerken van teveel vet. Als het goed is kan je vet makkelijk herkennen en eraf halen zodat alleen het goede vlees overblijft. Maar misschien kan iemand anders nog wat zinnigs zeggen hierover? ;D
#2595524
Zowel lever als alvleesklier produceren enzymes die vetten moeten afbreken. Althans bij een mens maar ik vermoed dat diezelfde functies bij de hond terugkomen. Maar dan wel met een andere samenstelling ofzo. Alleen zie ik het verband niet tussen die organen en de kleur van de poep.
Hoer varieert de kleur stoelgang ook altijd naargelang wat hij gegeten heeft. Maar als de consistentie goed is waarom zou er dan een probleem zijn?
Moest hij vetten niet tegoei afbreken lijkt het mij dat er platte poep zou volgen.....
Denk ik he
#2595589
Simone V schreef: de laatste paar weken valt het me op dat Sita na het eten van vet vlees; ik heb geitenvlees wat de helft vet is, lamsvlees en lamsstaartjes, ze gele ontlasting heeft.
Ik dacht al gelezen te hebben dat er dan iets met de alvleesklier niet goed is? Maar hoe zit dat precies?
Voorheen kreeg ze ook altijd wel lamsribben te eten, maar toen is me dat nooit zo opgevallen (dat ze daar dus geel van poept)
Het is dus echt van de laatste paar weken....
Ze is niet ziek ofzo en het geeft gelukkig ook geen diarree....bezoekje dierenarts nodig? of valt het wel mee en moet ik gewoon minder vet vlees geven?
Het is heel normaal dat honden gele ontlasting hebben na het eten van vet lams/geitenvlees. Ik zie het probleem niet?

(niet alle honden hebben dit hoor, maar veel wel).
#2595680
Lizzy schreef: Het is heel normaal dat honden gele ontlasting hebben na het eten van vet lams/geitenvlees. Ik zie het probleem niet?

(niet alle honden hebben dit hoor, maar veel wel).
Ok, hele geruststelling! ik dacht gelezen/gehoord te hebben dat die gele kleur aangeeft dat ze moeite met verteren hebben! Thnxx
#2595685
Simone V schreef: Ok, hele geruststelling! ik dacht gelezen/gehoord te hebben dat die gele kleur aangeeft dat ze moeite met verteren hebben! Thnxx
Nee hoor, echt niet. Als de ontlasting een kanariegele kleur heeft op iedere voeding, dan wordt het tijd om naar de voeding te kijken.
#2596088
Simone V schreef: Ok, hele geruststelling! ik dacht gelezen/gehoord te hebben dat die gele kleur aangeeft dat ze moeite met verteren hebben! Thnxx
Jij bedoeld denk ik als de ontlasting de kleur van stopverf heeft (grijzig-bruin), dát kan evt. wel een reden zijn om eens verder te kijken.
#2596421
Alba schreef: Jij bedoeld denk ik als de ontlasting de kleur van stopverf heeft (grijzig-bruin), dát kan evt. wel een reden zijn om eens verder te kijken.
Dat is het gelukkig niet!! Het is normale ontlasting maar gewoon echt echt geel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door