Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2595383
Quinta is woensdag geopereerd. En ze heeft pas gisteren voor het eerst geplast. Rond half 8/8 uur 's avonds.

Hoe lang mag ze het ophouden voordat ik me zorgen moet gaan maken??
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op ma 11 feb 2013, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2595420
Heb je al geprobeerd haar op een lievelingsplek te laten plassen? Dit wil nog wel eens helpen. Mijn Savannah wilde ooit na een operatie ook niet plassen. Zij heeft het meer dan 24 uur opgehouden, in de tuin wilde ze niet, toen ben ik met haar naar de wandelplaats gegaan en daar heeft ze toen voor 't eerst geplast.

Sterkte, hoop dat ze snel minder angstig is.
Door BlissSpirit
#2595425
Onze Shandy kon het ook altijd heel lang ophouden.
Vooral met onweer op komst of tijdens de vuurwerktijd Dan kon je doen wat je wilde, maar plassen ho maar.
Ook nadat ze geopereerd was wilde ze nniet in de tuin, terwijl ze nauwelijks op haar pootjes kon staan. Bij haar hielp het inderdaad om naar de plek te gaan waar ze normaal altijd haar behoefte deed.
Door ChantalKrijn
#2595444
Als ik naar buiten ga wordt ze juist angstiger, ze durft niet eens te bewegen met kap. Dat had ik ook al geprobeerd, maar ik probeer het zo dan nog wel een keer.
Ik moet haar nu naar de tuin tillen op het gras, daar blijft ze stokstijf staan  :-[
Probeer ik haar wel naar het pp rondje te dragen, dat begint gelukkig op de hoek van de straat.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2595455
Dat had Duscha ook! Ik heb Boomer als uitlokhond gebruikt. Dus Boomer mee die plast wel regelmatig en daar wil Duscha altijd overheen plassen.
Na een dag of 2 dus zeg zaterdag in jou geval ging ze uit zichzelf plassen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2595460
Ik dacht bij Duscha dat het een combi was van: angstig van zichzelf al, ander zicht opeens en een kap!

Lopen vond ze ook echt eng. Dus heel rustig met veel geduld en woordelijke beloning laten lopen. Niet aan de halsband die ook aan de kap zat. Dus met een dubbele halsband.
Door ChantalKrijn
#2595470
Heb haar tuig om gedaan, ook inderdaad niet om de halsband. Dan is die kap natuurlijk helemaal een straf..
Met heeeel veel bemoedigende woordjes loopt ze 4 heeeeele voorzichtige pasjes.
Tyke was ook mee en die plaste wel, maar dat had ook geen effect  :-[

Maar helaas niet geplast  :-[

Wanneer moet ik de DA gaan bellen?
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2595471
Ik zie net pas het topic over je lieve bulletje. Tips om haar aan het plassen te krijgen heb ik niet echt maar wil jou en Quinta wel heel veel sterkte wensen  :-*
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2595475
Ik heb ook lekker bouillon gemaakt voor d'r! Zodat ze ging drinken en dus moest plassen.
Ik weet dat de beren van Sas weleens 36 uur niet plassen.
Dus wanneer je zou moeten bellen weet ik niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door