Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosj
#2595384
Het is niet medisch, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen..

Sinds vorige week hebben we leren stoelen. Nu heeft mijn kat haar nagelafdrukken fijn in 1 stoel gezet. Normaal bleef ze altijd overal vanaf en de laatste tijd was ze zelfs weinig beneden.
Ik denk dat het voor visite niet op zou vallen, maar wij zien nu puntjes in het leer. Kun je dit helen?

Bedankt.
Door fem fatale
#2595415
De kat of het leer?

(Al denk ik dat op beide vragen het antwoord nee is. Puntjes is niet krabben, maar even rekken bij het wakker worden, vasthouden bij het op bank klimmen/springen en daar kun je dus niet een alternatief voor aanbieden. Wel zorgen voor dekentjes op de bank, dan slaapt ze daar op en raakt ze die ook als eerste bij het wakker worden.)
Door Roosj
#2595422
fem fatale schreef: De kat of het leer?

(Al denk ik dat op beide vragen het antwoord nee is. Puntjes is niet krabben, maar even rekken bij het wakker worden, vasthouden bij het op bank klimmen/springen en daar kun je dus niet een alternatief voor aanbieden. Wel zorgen voor dekentjes op de bank, dan slaapt ze daar op en raakt ze die ook als eerste bij het wakker worden.)
Het leer ;)

Ze was aan het 'etteren'. Ze mag alleen op de bank als er een kleedje of mandje ligt en dit gaat al jaren erg goed, maar nu ineens moest madam op de stoelen waar ze bijvoorbaat niet op mag. We wilden haar eraf halen, maar ze sprong gewoon van de een op de andere stoel en zette uiteindelijk ontspannen 'knedend' haar nagels meerdere malen in de zitting. Echt balen..
Door Roosj
#2595429
Mowgli schreef: Auw... katten en lederen meubels....
Tja weet het, maar aangezien ik de stoffen bank niet meer schoon kon maken en ik zelf een stof allergie heb en mijn hond mogelijk een huisstofmijt allergie en de katten normaal dus niet op de bank/stoelen krabte...
Door flin
#2595982
leren meubels zijn hier meer bestand tegen 2-benige pubers, en ongelikte race-bui katzels,
dit in tegenstelling tot stoffen dingen,
die allerlei halen gaan vertonen en vlekken die onverwijderbaar zijn

er is een colour-stick op de markt die eventuele beschadigingen aardig kunnen wegwerken op leren spullen:

google: Collonil, voor tassen en schoenen etc, kost iets van 5 euri

succes!
Door Roosj
#2595992
flin schreef: leren meubels zijn hier meer bestand tegen 2-benige pubers, en ongelikte race-bui katzels,
dit in tegenstelling tot stoffen dingen,
die allerlei halen gaan vertonen en vlekken die onverwijderbaar zijn

er is een colour-stick op de markt die eventuele beschadigingen aardig kunnen wegwerken op leren spullen:

google: Collonil, voor tassen en schoenen etc, kost iets van 5 euri

succes!
Bedankt, maar de kleur is nog goed (leer is door en door geverfd), maar het leer zelf heeft gaatjes..
Door BAC
#2596460
Nee doe je niets tegen. Ik had nog geen kwartier een onwijs mooi leren bankje staan, was klokgaaf. Ik ging even boven de was doen, toen ik beneden kwam hadden de katten hem als krappaal bewerkt, echt enig :o
Door Roosj
#2596629
Senta schreef: Nee doe je niets tegen. Ik had nog geen kwartier een onwijs mooi leren bankje staan, was klokgaaf. Ik ging even boven de was doen, toen ik beneden kwam hadden de katten hem als krappaal bewerkt, echt enig :o
Pff.. Daar word je niet vrolijk van..

Tegenwoordig als wij er niet zijn, is de woonkamerdeur dicht en de katten in de gang en op de boven verdieping. Als we er wel zijn letten we onwijs op, tot we er weer vertrouwen in hebben dat het goed gaat..

Ik verdenk m'n andere kat trouwens ook van huisstofmijt allergie.. Ze heeft dezelfde dingen als mijn bouvier: jeuk nadat ze in de buurt van stof (vooral het bed) geweest zijn. Ze krabben dan onder hun kin als een idioot en hun oren zijn ook erg jeukerig..
Door BAC
#2596783
Ik heb het maar geaccepteerd, ga geen katten boven doen. Nu gaat het een stuk beter, alleen een verdwaalde nieuwe kras als ze achter elkaar aanhollen, of van de bank donderen.

Ik koop gewoon weer een nieuwe als deze dr niet meer uitziet. :biggrin2:
Door Roosj
#2596819
Senta schreef: Ik heb het maar geaccepteerd, ga geen katten boven doen. Nu gaat het een stuk beter, alleen een verdwaalde nieuwe kras als ze achter elkaar aanhollen, of van de bank donderen.

Ik koop gewoon weer een nieuwe als deze dr niet meer uitziet. :biggrin2:
Je kunt ze ook laten bekleden.. Lijkt me een stuk goedkoper ;)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2597076
Ik denk dat je het niet tegen kan houden. Kinderen en huisdieren leven nou eenmaal en gebruiken ook hun omgeving.
Het proberen te verbieden geeft vaak alleen maar stress en dat levert weer andere problemen op.
Goede oplossing Senta om nieuwe spullen van marktplaats te halen. Dan doet zo'n eerste gaatje, krasje of schrammetje niet zo'n pijn ;)
Door BAC
#2597113
Zaniematsu klopt helemaal!! Bankje wat ik het laatst kocht paste niet bij het interieur van iemand, heeft er 600 euro voor betaald, ik 5 tientjes. Kan je vertellen als ik het eerste had betaald had ik dit verhaal niet na willen vertellen dan had ik daar flink van gebaald. ;)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2597139
Ha Senta,  Ja daarom koop ik ook sommige dingen op marktplaats. Het is zo anders of je 600 euro of 50 euro hebt moeten betalen als je je kat ziet krabben.
Het is nou eenmaal kattengedrag. De kat heeft er echt zijn reden voor om dat te doen, al kunnen wij die niet (altijd) begrijpen. 
Ik zoek ook nog een nieuw 2 zitsbankje of losse stoel. De 2 zitter die ik nu heb staan is aardig door de katten bekrabt ondanks dat er aan beide zijde een krabpaal naast staat. Ze zullen er hun reden voor hebben. Ik bedenk me nu dat de kater die er later bij is gekomen daar wel eens een hele grote rol in kan spelen.

Zaniematsu was de cattery naam waaronder ik Blauwe Russen fokte. Maar na het eerste consult van de kattengedragstherapeut wilde ik niet meer fokken in het belang van de katten. Mijn naam is Linda ;)

Fijne zondag nog :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door