Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2594519
Ja is ie weer de ziekte van Weil  ::)  :biggrin2:

Ten eerste wat zijn nou precies de nadelige bijwerkingen van het vaccin? Ik lees dat er veel kwik in zit en dat het de nieren kan belasten?

Een mens en vooral waterrecreanten lopen zogezegd meer risico. Nou doen wij ook waterwerk met de honden waarbij wij zelf het water ingaan. Voor meerdere uren en ja goh daarbij slik ik heus wel wat water in. Ook heb ik wel eens wondjes uiteraard. Dan loop ik toch ook een zeer verhoogd risico?
En als mijn hond besmet raakt en hij is gevaccineert kan hij het toch dan overbrengen? En als hij niet gevaccineerd is kan hij het ook overbrengen?
Na eerlijk is eerlijk, de honden zoenen ons wel eens, dat geeft dan toch ook risico?
Ik moet ook wel een hun pielemans schoonmaken, is dat ook risico,? (ja ik was netjes mijn handen erna)
Onze "homo" honden zitten ook aan elkaars pieleman. Maar aan de andere kant zou urine toch weer te zuur zijn voor de lepto bacterien?

Onze honden duiken in plassen etc te pas en te onpas als we ze niet voor zijn. Er zijn hier veel maisvelden en op nog geen 500 m afstand stroomt de dommel en het kanaal, waar rattebestijdingbuizen liggen en ik dus ook al wel eens ratten heb gezien. Verder hebben we ook muizen in onze garage (dus ook in en om het huis, mogelijk dus ook ratten)
Dus een verhoogd riscico zou je zeggen.
Maar Maci heeft nogal huidproblemen, daarmee loopt hij meer risico om iets op te lopen (wondjes op de huid). Aan de andere kant kan zo'n enting bij hem dus nog meer negatieve bijwerkingen hebben.
En dan nog als ik maar tegen 2 van de tig bescherm, dan is het toch een wassen neus, een schijnveiligheid, een verzekering dat ik braaf ben geweest en de geldende richtlijn heb opgevolgd zodat mocht ie het toch krijgen dat ik mezelf niets te verwijten heb?
Naja hij heeft hem dus al 3 jaar niet gehad.
Maar ik blijf het een moeilijke kwestie vinden  :-\
Laatst gewijzigd door Kaio op do 07 feb 2013, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2594604
Joep is een allergie hond en Gijs niet. Ik heb ze laten titeren door Tannetje, en toen ook de weil besproken. Op haar advies bij Gijs wel gezet, en bij Joep niet, omdat bij hem het risico dat het kwaad doet groter is dan dat het goed doet zeg maar.
Door hannabelgje
#2594693
Ik zie de weil inenting een beetje als de griepprik, er zijn veel varianten en je ent dus niet tegen allemaal waardoor je ondanks enten dus nog steeds een hond met weil kunt krijgen. Dus je hebt het risico van de enting, weil is een heftige enting begrijp ik met nog steeds het risico op het oplopen van weil dus ja heeft het dan nut om te enten?
Door Annemarie Rijnveld
#2594695
hannabelgje schreef: Ik zie de weil inenting een beetje als de griepprik, er zijn veel varianten en je ent dus niet tegen allemaal waardoor je ondanks enten dus nog steeds een hond met weil kunt krijgen. Dus je hebt het risico van de enting, weil is een heftige enting begrijp ik met nog steeds het risico op het oplopen van weil dus ja heeft het dan nut om te enten?
Zo zie ik het ook.
Ik voel mij er ook niet helemaal lekker bij, met het niet enten, Yuma springt in alle sloten die ze op haar pad tegenkomt. Het zijn gelukkig wel sloten met snelstromend water, dat scheelt, hoop ik. Ratten zijn er hier veel, muizen ook en vossen, marters etc.
Aan de andere kant, mijn vorige honden heb ik ook nooit laten inenten tegen Weil, en zijn gelukkig nooit ziek geworden ondanks dat zij ook weleens in een sloot doken of op andere wijze misschien in contact kwamen met de Weil-bactierie.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2594698
Ja daarom heeft hij het ook niet gehad. Maar ja blijkbaar kan hij dus al jaren prima zonder ondanks dat hij veel in allerlei water komt.
(Enige nadeel is dat we eigenlijk verplicht zijn om hem te zetten (net als kennehoest) voor het waterwerk)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2594705
Wat mij vooral intrigeert is dat men mensen die in een risicogebied wonen of een risicoberoep hebben niet willen vaccineren omdat het vaccin zulke rotte bijwerkingen heeft. Daarbij vermelden ze dan dat eenmaal met de bacterie in aanraking geweest dat men vanzelf antistoffen opbouwt en die enkeling die de pech heeft er ziek of dood aan te gaan vinden ze niet de moeite om een vaccinatieadvies voor af te geven.
Dan vraag ik me dus stellig af, waarom dat voor onze honden anders zou zijn.
Door hannabelgje
#2594706
Ik denk wel dat het risico voor een hond groter is dan een mens. Ik heb nooit zo de behoefte om in stroompjes te rollen en ervan te drinken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2595079
nee maar er zijn ook heel veel mensen die straks weer de plomp induiken bij de boot of een of ander meertje en kids dan die krijgen heus wel is een slok binnen,en om deze reden denk ik dus ook steeds meer ik doe ook deze enting niet meer, en een vaccenatie bij mensen kost geld en bij honden verdienen ze geld ermee  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2595704
hannabelgje schreef: Ik denk wel dat het risico voor een hond groter is dan een mens. Ik heb nooit zo de behoefte om in stroompjes te rollen en ervan te drinken.
Ja maar ik denk dat een hond zowiezo wat meer bacterien en viezigheid aankan. Kak en pies snuffelen en likken, dat hoeven wij ook niet te probren bijelkaar

En ja ik krijg bij waterwerken ook echt wel water binnen, soms klimt er een hond bovenop je, en heel vaak springt een hond zo dat ie boven je op springt >:( (mijn eigen neurootje)


Maar dan vraag ik me af dan he, als een hond die een slechte huidbarriere heeft toch beter af is zonder, omdat risico enting vele malen groter is, eh waarom dan een gezonde hond nog enten?
Door eelke
#2595832
Kaio schreef: Ja maar ik denk dat een hond zowiezo wat meer bacterien en viezigheid aankan. Kak en pies snuffelen en likken, dat hoeven wij ook niet te probren bijelkaar

En ja ik krijg bij waterwerken ook echt wel water binnen, soms klimt er een hond bovenop je, en heel vaak springt een hond zo dat ie boven je op springt >:( (mijn eigen neurootje)


Maar dan vraag ik me af dan he, als een hond die een slechte huidbarriere heeft toch beter af is zonder, omdat risico enting vele malen groter is, eh waarom dan een gezonde hond nog enten?
Het niet enten heeft natuurlijk ook een risico. Alleen is bij Joep de kans dat hij een reactie op de enting krijgt groter, dan de kans op weil. En bij Gijs weer andersom. Blijft een afweging van risico's die je wel of niet maakt...
Door Bieke
#2595974
Voor mij zijn  de gevaarlijkste reacties de neurologische. Kwik kan  terecht komen in de hersenen. Daar kan het zware of minder zware neurologische verschijnselen veroorzaken. En bijna  geen dierenarts die dat herkent. Kwik irriteert het zenuwstelsel. Het wordt gevoelig of overgevoelig gemaakt. Ik heb 2 autistische honden gehad. En mijn jongste is overgevoelig voor geluid geworden, na haar enige vaccinatie
Dus als iemand beweert dat hun hond geen reactie heeft op een vaccinatie, dan bewijst dat alleen maar dat mensen niet weten wat er allemaal een reactie kan zijn.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2598323
Ja vind het ook moeilijk. Bandit heb ik al jaren niet meer laten enten, ook niet tegen Weil. Nu heb ik dus een pupje, wat doe ik daarmee.
Hoe zit het als je een enting Weil laat zetten en je laat de enting onstoren? Dus de slechte stoffen snel uit het lichaam laten gaan? Daar had mijn hollistisch dierenarts het over.
Ik heb het idee dat Bandit gewoon heel sterk is. Juiste voeding, niet meer enten, Niet ontvlooien en ontwormen enz. Mijn pupje moet alles natuurlijk opbouwen en is misschien wat vatbaarder. Bandit lurkt dagelijks wel een slokje vies slootwater naar binnen wat misscchien ook antistoffen opbouwen is. Tess is nog niet zo sterk natuurlijk.
Door Martine-Tom
#2598349
eelke schreef: Het niet enten heeft natuurlijk ook een risico. Alleen is bij Joep de kans dat hij een reactie op de enting krijgt groter, dan de kans op weil. En bij Gijs weer andersom. Blijft een afweging van risico's die je wel of niet maakt...
Zit je niet met het probleem dat als je er 1 ent en de ander niet dat de geente hond de niet geente ziek zou maken?
Dat heb ik hier met de katten en de nies/bordatella enting....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door