Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#2594673
Zo nu en dan bestel ik gemalen hazenvlees of gemalen hertenvlees van kiezebrink. Het viel me al een paar keer op dat er harde stukjes in zitten. Nu ik product informatie op de website van kiezenbrink na heb gelezen, zie ik dat er bij staat ''dit produkt kan botsplinters bevatten'' Ik heb toch het gevoel -letterlijk- dat er vrij veel bot door zit  :-\ Wat is jullie ervaring hiermee ?
Door Mowgli
#2595073
Ik bestel ook regelmatig het gemalen hazenvlees van Kiezebrink, maar tot nu toe nog geen botsplinters gevonden.
Edit: Als er veel bot doorheen zit, zou je dat eventueel aan de ontlasting kunnen zien, die zou eventueel kunnen verkleuren als je er ook nog vleesbot bij geeft...
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 08 feb 2013, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Envie
#2595359
Wanneer ik het vlees in de bakjes kiep, hoor ik harde stukjes vallen. En dus ben ik eens gaan voelen met mijn vingers. Dan kom je best wat harde stukjes tegen  ???
Door Mowgli
#2595403
Hmmmm... ik kan het nu niet beoordelen want heb nu geen haasvlees meer liggen, het zit allemaal in de zelfgemaakte kvv prak van Mowgli. Maar ik heb het laatste pakket wat ik had met de hand gekneed en ben geen harde stukjes tegengekomen.
Ben je zeker dat het wel bot is? Het kunnen ook kleine kogeltjes zijn. Haas is natuurlijk wel wild.
Door BAC
#2595433
3 jaar geleden kocht ik dit ooit eens bij Lupa, en liep tegen hetzelfde probleem op, zit gewoon bot in terwijl ze het voor puur vlees verkochten. Ik moet het niet meer :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2595808
Senta schreef: 3 jaar geleden kocht ik dit ooit eens bij Lupa, en liep tegen hetzelfde probleem op, zit gewoon bot in terwijl ze het voor puur vlees verkochten. Ik moet het niet meer :biggrin2:
En ik heb het ooit bij Hitzegrad in Duitsland besteld als "grof gemalen hazenvlees" en dat bleek ook van Kiezebrink te zijn, tot moleculen te zijn vermalen en inderdaad bot te bevatten. Het is dus geen hazenvlees maar echt gemalen vleesbot. Ik bedank er ook voor nu - als ze niet het fatsoen hebben eerlijk te zijn over de inhoud van een product, weet ik voldoende.
Door BAC
#2595829
O ze waren wel eerlijk tegen mij hoor toen ik dr naar vroeg, gaven ze aan dat het wel eens 'resten van bot' zou kunnen bevatten omdat ze het van de karkassen af schrapen.
Maar dan had je inmiddels wel verwacht dat ze dit op de verpakkign zouden vermelden als dit jaren later nog steeds een klacht is, of doe de prijs omlaag. :-\
Door Roef & Hidde
#2596265
ik voer het niet meer,mijn jongste hond poepte er gewoon krijt van.
dus moet ik het dan als vlees bot voeren? daar had ik het niet voor gekocht.
dus ik koop het niet meer.
Door koningBilly
#2596405
Er is toch wel een verschil tussen resten van bot en een gedeelte bot..... vind ik. En dan hoort het wel op de verpakking te staan.
Het blijft toch altijd een vraagteken met gemalen vlees wat er nu precies inzit;
Zie het paardenvleesschandaal in Engeland. Kan je maar hopen dat het konijn dat je voor je hond is wel degelijk konijn is....
Door Envie
#2596419
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik ook maar eens ga protesteren bij kiezebrink. Ik betaal voor vlees, niet voor botmix.
Door johanna25
#2596438
ik heb laatst ergens gelezen dat je tot 70% vlees moet toevoegen, volgens mij is het dan dus flink veel bot, maar daar is de prijs dan in het geval wat ik las naar
in dat zelfde stukje geven ze ook aan dat het geen compleetvoer is.
Door Mowgli
#2596485
Als ik weer bij mijn duitse handelaar bestel zal ik nog eens kijken naar het vlees om te zien hoe die deze keer is. Als het tenminste bestelbaar is...
johanna25 schreef: ik heb laatst ergens gelezen dat je tot 70% vlees moet toevoegen, volgens mij is het dan dus flink veel bot, maar daar is de prijs dan in het geval wat ik las naar
in dat zelfde stukje geven ze ook aan dat het geen compleetvoer is.
dst is bij de mixen.
Door Envie
#2597566
Senta, bedankt voor je speurwerk. Ik heb hazenvlees besteld/gekregen. Vrij bruin van kleur, een kogeltje erin en bot erdoor.
En ga het niet weer bestellen. De poeskes blieven het niet, hond eet het wel.
En ga morgen fff een mailtje doen naar kiezebrink want ik word er niet blij van  ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door