Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Auky
#2594162
Mijn border collie Dexter barft sinds een maand of vier, maar is al vanaf het begin onwijs kieskeurig met wat hij wel en niet wil eten.
Tot nu toe vindt hij eigenlijk alleen rund, kip en paard echt lekker. De meeste andere diersoorten eet hij mondjesmaat of gewoon helemaal niet.
Normaal gezien ben ik dan heel makkelijk, haal de bak weg en hij krijgt vanzelf wel honger. Soms werkt dit inderdaad, maar vaak eet hij dan gewoon een paar dagen niet totdat ik het uiteindelijk maar weggooi.
Het probleem is dat Dex van zichzelf al niet zo snel dik wordt en hij nu door zo onregelmatig te eten alleen maar nog meer afvalt.

Het stomme is dat hij met KVV helemaal niet moeilijk doet en gewoon alles eet. Ik neig onderhand om maar weer terug te gaan naar KVV, dat gedoe met het eten, ik word er onderhand een beetje moe van.
Lekkere dingen 'verstoppen' in de dingen die hij niet wil eten, werkt ook niet... Hij loopt net zo lang te pielen tot hij het lekkers eruit heeft en laat de rest dan gewoon weer links liggen.
Baal er echt van, het plezier van het barfen is er zo een beetje uit, zowel voor de hond als voor mijzelf. En enkel de drie diersoorten voeren die hij wel waardeert, lijkt me niet erg gezond.

Iemand nog een gouden tip?
Gebruikersavatar
Door kayla
#2594218
Probeer eens om het te gemalen aan te bieden.
Kayla eet ook sommige dingen niet. Als ik het dan maal eet ze het wel, zeker vermengd met groentemix (+ ei) die ik er dan doorheen roer.
Je kunt er ook pens of boekmaag doorheen roeren.
Wild zou ik Dexter nog niet laten proberen. Dat is vaker sterker van smaak en geur en harder qua bot.

Konijn, lam, kalkoen, lama, tamme eend eten de meeste honden wel.
Door Cupcake
#2594313
Heb je de mogelijkheid om de barf die je nu aanbiedt te malen??
Dan zou ik starten met alles wat hij ongemalen niet lust maar gemalen wel, te malen.
Als hij het gemalen goed eet, dan steeds een klein beetje minder grof malen tot hij het ongemalen ook lust.
En als hij iets gemalen ook echt niet lust evt in hele kleine hoeveelheiden mengen met iets lekkers, of gewoon laten, sommige dingen zijn nou eenmaal :yucky:
Door Auky
#2594317
Dank voor de reacties!
Dat malen zat ik zelf inderdaad ook aan te denken, ben een beetje gaan zoeken maar wel flink geschrokken van de prijzen van een goede vleesmolen.
Aangezien het maar de vraag is of meneer het wel blieft als ik zijn happen vermaal, vind ik het nogal een duur experiment.
Misschien zijn er goedkopere alternatieven voor het malen, waar ik nog niet van weet?
#2594364
Auky schreef: Dank voor de reacties!
Dat malen zat ik zelf inderdaad ook aan te denken, ben een beetje gaan zoeken maar wel flink geschrokken van de prijzen van een goede vleesmolen.
Aangezien het maar de vraag is of meneer het wel blieft als ik zijn happen vermaal, vind ik het nogal een duur experiment.
Misschien zijn er goedkopere alternatieven voor het malen, waar ik nog niet van weet?
Er zijn momenteel in de bar (zie helemaal onderaan in het hoofdmenu) veel mensen die een Proficook hebben besteld. Kost (in Duitsland) 74,90 € bij Amazon.

Ook onder Vragen en Problemen Barf is er een topic over vleesmolens: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 415.0.html
Misschien dat daar iets tussen zit wat voor jou geschikt is?
Door Simone V
#2594399
mijn herder is ook "lekker" kieskeurig  >:(
die is gek  :D op parelhoenkarkas! En volgens mij eten heel veel honden dit heeeel graag.
Haaskarkas van Lida zijn haar 2e favoriet!
ik weet niet waar je woont en of je makkelijk aan die vleesbotten kan komen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door