Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2593876
Een korte vraag over Doils:

Kan iemand mij vertellen welke van de 3 varianten het beste is voor de ouder wordende hond met allergieën én HD/artrose/spondylose? Volgens mij moet ik ze dan alledrie tegelijk hebben?  ;D

Bij die site waar de flessen nog enigszins betaalbaar zijn, zijn de varianten 'Skin' en 'Joint' uitverkocht. Nu vraag ik me dus af of Senior ook een goede keuze is en zo niet, of ik straks dan beter voor Skin of Joint kan gaan.

Iemand hier op het forum heeft eens gezegd dat het niet veel uitmaakte welke variant je neemt, maar de dosis EPA verschilt behoorlijk tussen Joint en Senior bijvoorbeeld (450 t.o.v. 330 mg/ml). Anderzijds zit in de senior wel weer een hoge dosering DHA, dat volgens de site van Doils ook een positief effect op afweer en ontstekingen kan hebben.

De waardes op een rijtje:

Skin:
390 EPA
160 DHA
20 ETA
+ vitamines E

Joint:
450 EPA
100 DHA
25 ETA
+ vitamines E

Senior:
330 EPA
220 DHA
22 ETA

Wie helpt me uit dit doolhof?  :D
Door BAC
#2593929
zijn allemaal goed, ben toen bij Erwin geweest en dezelfde vraag gesteld.ze nemen zoveel EPA en DHA als het lichaam nodig heeft rest gaat er gewoon weer uit dus het maakt niet uit welk kleurtje je geeft.
Hij verkocht mij toen de rode, en ze krijgt het voor de gewrichten
Door smulpaap
#2593992
Xerox ik zou in jouw geval denk ik toch voor de Joint of Senior gaan , hierin zitten de hoogste verhoudingen .
Ik gebruik hier de Doils -Joint , voor Noa van 11,5 jaar . Maar ook voor de andere twee dames . Ze eten geen vis . En Amber heeft natuurlijk een knieoperatie ondergaan
Ik gebruik het nu al een flink aantal jaren , en het bevalt mij prima . Zeker met zo,n oudje . Het doet natuurlijk nog meer , weerstand , bescherming /verzorging hart/bloedvaten , geslachtsorganen,bescherming nieren , en doordat je maar zo weinig nodig hebt heb je ook weinig calorieen . Noa van mij verdraagt bv ook geen al te vette maaltijden meer . Ook allemaal zaken waarmee je te maken kan krijgen met  een ouderwordende hond .
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2593996
Dank je smulpaap!

Ik heb hier nu de Skin en die bevalt al erg goed, zie duidelijk verbetering in de huid/vacht. Wat dat betreft ben ik ook al heel tevreden over het product!
Gebruikersavatar
Door LoesT
#2594016
Let even op de houdbaarheidsdatum van die aanbieding op internet.
Ik wilde die ook kopen maar die doils senior was over de datum, stond er wel netjes bij, vandaag dat leuke prijsje.
Ik geef mijn hond van 14,5 jaar sinds 2 weken doils senior, zie geen veranderingen.
Valt me wel op dat de ontlasting verandert, wordt veel zachter dus ik geef een minimale dosis.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2594031
Loes, hier zie ik de verandering ook pas sinds kort, zou even terug moeten zoeken maar denk dat we nu zo'n 5 weken bezig zijn.

Volgens mij bedoelen wij een andere aanbieding, die jij noemt was ik ook tegengekomen, maar er is ook een webshop die ze standaard goedkoper aanbiedt.
Door BAC
#2594037
Xerox schreef: Maar in de Senior zit beduidend minder EPA dan in de Joint. Het kan niet zo zijn dat er dan te weinig EPA in zit?
zoals ik al zei, ze nemen op wat ze nodig hebbenen in alle oliieen zitten genoeg omega's om ruim die gelegenheid te bieden. Bel ze anders eens op dan zullen ze hetzelfde verhaal vertellen.
Door TijgerPuck
#2594049
De Senior bevat de hoogste dosis DHA ivm de hersenen. Deze nemen in activiteit af natuurlijk.
Je kan de Senior geven en dan kan je het ook wat hoger doseren.
EPA is meer voor de cellen algemeen en de DHA voor de hersenen onderandere.

Ze zijn allen hoog geconcentreerd, maar denk dat de Joint wel het beste is.
Je kan ze ook bestellen bij www.gezonddier.nl
Wellicht is het wat duurder maar daar is het nog wel op voorraad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door