Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yada
#2591027
Ik heb een paar jaar carnibest gevoerd naar alle tevredenheid. Sinds een paar maanden ben ik over op brok gegaan omdat ik momenteel teveel honden heb om carnibest voor te kunnen betalen.

Ik ben verre van tevreden dus ik wil het liefst zo snel mogelijk weer terug op kvv (barf is geen optie)
Wat komt een beetje in de buurt bij carnibest maar is kwa prijs wat gunstiger?

Ik kan inkopen per 100kg+

PS: Misschien is biologisch ook wel aantrekkelijk,  scheelt dit nu veel kwa antibiotica en hormonen in het vlees? Nadeel is dat dit wel weer duur zal zijn.

Gr Bvd
#2591029
Ik heb niet vreselijk veel persoonlijke ervaring met KVV, maar toevallig laatst een doos DARF gekregen voor de proeverij. Dat is dus biologisch en het ziet er in mijn optiek fris en netjes uit. (kon ik niet van alle proeverij experimenten zeggen) Geen idee wat de Cb tegenwoordig in prijs doet maar de DARF kwam per 100 kilo nog onder de €3,- uit. Vrienden van mij zijn onlangs met pup overgestapt van CB naar DARF en zijn er zeer tevreden over. Zeker ook omdat het voor hun makkelijker verpakt zit (blokjes van 250 gram ipv kilorollen)

Ja, maakt wel uit qua antibiotica aangezien biologische dieren een langere wachttijd hebben na het gebruik van Ab voordat ze geslacht worden. Groeihormonen mogen uberhaupt niet gebruikt worden.
Door Yada
#2591039
Bedankt voor de info angelique!

Mogen groeihormonen überhaupt niet gebruikt worden? Zitten ze dus ook niet in CB?

Of bedoelde je in biologische producten?


CB zat op 3.05 per 100kg de laatste keer dat ik bestelde, direct bij carnibest.
#2591150
Ik gebruik nu ook Darf voor mijn pup. Dit omdat het inderdaad biologisch is en dat er in CB toch granen of rijst verwerkt zit. Ik heb nu een doos van 5kg besteld en dat koste mij 17 euro. In grote hoeveelheden is dat vast goedkoper.
Door fransbulletje
#2591260
Het bullentrio kreeg hier de Carnibest biologisch afgewisseld met een keertje Darf eend/konijn. Helaas is de Carnibest biologisch niet te krijgen, geen idee hoe lang dat ook gaat duren dus op zoek naar een biologisch alternatief.
Darf is hier geen optie voor iedere dag kunnen ze niet van poepen.
Besloten nu over te stappen naar Bandit, hangt een prijskaartje aan maar vindt biologisch erg belangrijk.
Nu maar hopen dat ze het lekker vinden ::)
Laatst gewijzigd door fransbulletje op ma 04 feb 2013, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#2591442
Als je het hebt over topmerken dan is darf daar zeker 1 van. Ik vind de verpakking ook erg handig, zeker als je kleinere honden hebt. maar ik ben ook erg tevreden over Tinlo Barfmenu en All Animal. Goede prijs/kwaliteits verhouding. Wat dat doet als je 100 kg besteld weet ik niet, dat zou je bij hen zelf na kunnen vragen

Tinlo heeft een fokkersversie dan zitten er 4 diersoorten en makreel in 1 rol, schijnt ook een stuk voordeliger te zijn.
#2593689
Topmerken tsja... ::) De ene hond doet het geweldig op de dure Haaksbarf terwijl de ander beter af is op goedkopere Lotgering. Hier doen de honden het goed op Kivo en Tammenga, en ik ga deze week Darf proberen. Merken zoals Alaska en Haaksbarf begin ik niet aan gezien de dramatische prijzen, maar ze zullen zeker goed zijn. Het is per hond verschillend, kwestie van proberen.
#2594138
Het voer van Indigostar is echt heel mooi vlees. Handig verpakt door de vacuumzakken krijg je veel in de vriezer.
Helaas lust mijn hond het niet. Iets wat ik heel jammer vind want het ziet er echt mooi uit en wat betreft de prijs is het ook te doen.
Natuur& dier is haar website geloof ik.
Ik voer Darf en dat lust hij graag ziet er ook goed uit en handig verpakt.
Mijn hond had het laatst al bijna bevroren opgegeten zo graag lust hij het.
Knuffels Belleke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door