Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#25914
Hoihoi,

Mijn oudste broer heeft een kitten, hij is denk ik rond mei geboren en heeft al heeeel lang diarree.

Hij krijgt van de DA antibiotica maar steeds als een kuur afgelopen is begint de ellende weer van voor af aan. En dan schrijft de DA gewoon weer nieuwe antibiotica voor :-X :o :-\ :'( (geen smiley die toereikend is voor mijn gevoel hierover)

Nou moet mijn broer helemaal niets hebben van mijn gepreek en ge-evangeliseer over voeding ::) maar het lijkt mij verstandig dat eerst eens gekeken wordt wat de oorzaak is van de diarree in plaats van aleen maar syptoombestrijding toe te passen.

Maar goed, het dier is onderdehand al wel meer dan een maand aan de antibiotic als het niet langer is en ik vroeg me af of het handig is om het diertje probiotica te gaan geven. Ik bedoel er moet toch onderdehand geen bacterie meer in die darmen in leven zijn, laat staan een goede??

Nou is mijn vraag in welke vorm die probiotica het beste kan worden toegepast en in welke hoeveelheid.

Ja, ik weet dat het beter is om van voeding te veranderen maar ik denk niet dat ze eraan willen (mijn broer vindt het helemaal van de zotte dat Sunday op rauw staat :-\)
Ik weet ook dat het beter is om met die antibiotica te stoppen maar ik weet niet of ze daaraan willen.

Ik hoop dat iemand advies kan geven over katten.............en dat ze het ook overnemen want dit lijkt een behoorlijk gebed zonder einde te worden.....

Groeten Femke

PS ik zal ze in ieder geval het stuk over Pro-B sturen dat Ink somewhere geplaatst heeft....
Door Paul_Barte
#25933
Femke, probeer eens om die kat op een complete vleesvoeding voor katten te zetten (Bibi, Carnibest).
De kans dat de kitten niet tegen alle graan kan in de brok is erg groot!!

Rauwe pens lusten veel katten wel, anders pro-biotics uit een potje (Lactobacillus acidophillus enz).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#26113
Bij een kitten met diarree denk ik in de eerste plaats aan wormen.
Als je dan antibiotica geeft raken de darmen totaal van slag en dan wordt het een gebed zonder end. Probiotica zijn een must om hem weer goed te krijgen!!!
Door Femke
#26134
Ik zal deze url doorsturen naar mijn broer...


Weet iemand wat voor merk probiotica gebruikt kunnen worden, en wat de dosering is voor een kitten / jonge kat?
Door Lizzy
#26202
Femke schreef: Ik zal deze url doorsturen naar mijn broer...


Weet iemand wat voor merk probiotica gebruikt kunnen worden, en wat de dosering is voor een kitten / jonge kat?
Ik gebruik zelf altijd het merk Solgar, maar die is best duur. Je kunt ook het merk Vitelle kopen. Ik denk dat een halve capsule per dag per kitten genoeg moet zijn. De vraag is alleen even: hoe werk je zoiets naar binnen.... Je kunt de capsule wel open maken, maar ik denk niet dat het handig is om de poeder over de brokjes te strooien. Best kans namelijk dat ze de brokjes gelijk niet meer eten, die meuten.... Misschien is het handig om de poeder door een rauw geklutst eitje te gooien ofzo?

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#26256
Femke schreef: Of in rauw vlees ;D ;D ;D misschien krijg ik ze zo over de streep...............

Ik dorst er niet over te beginnen ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#26340
Mifloran is een vloeistof, smaakt naar niets en kun je over het eten doen. Er zitten meer dan 80 verschillende bacteriën in en hun stofwisselingsproducten. Ik heb er er goede ervaringen mee.
Te krijgen bij je dierenarts of bij Puur Natuur.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door