Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marjolijntjuh
#2586752
Helluw,

Ik heb twee hondjes, een boxer van 5 maanden en een chihuahua van bijna 2 die ik graag over wil zetten op vers (beetje kvv en zodra bestelling binnen is zelf samenstellen).
Nu is de boxer het probleem niet, eet alles wat los en vast zit en zal ook alles proberen te eten.

Alleen mijn chihuahua is een verschrikkelijk varken ermee ( noem haar ook mijn boer op naaldhakken, want een diva heb ik zeker niet!)
Alles wat ik voor haar neerzet word doorheen gerold!
Vanavond bijv. had ik gedroogde lamsoortjes meegekregen, er word eerst als een malle doorheen gerold, dan gaat ze eraan kluifen, is dat ding helemaal nat gelebberd en dan denkt ze "wacht eens even nu ruikt hij veel lekkerder, ik ga er nog eens doorheen rollen".
Nu is ze alleen semi lang haar (vooral bij de oren) met het resultaat dat haar vacht bij de oren aan elkaar geplakt zitten en ze stinkt als een lammetjuh!
Het zelfde met het vlees, zet een bakje voor haar neer en dan wil ze rollen waarop ik toch vriendelijk tegen der zeg dat ik dat niet zo zie zitten, vervolgens pakt ze een bek vol vlees gaat op de plek van de boxer zitten om daar dan vervolgens dat vlees uit te spugen en er lekker doorheen te gaan rollen.
Nu zullen velen vragen wat is het probleem dan?
Nou uhm ze mogen hier op de bank van mij, en die kleine slaapt bij mij in bed , niet zo heel fris dacht ik zo!
En daarbij komt dat chica (de chi) heel gevoelig is voor strenge stem of harde aanpak, wat het gevold heeft dat ze der bakkie helemaal niet meer aanraakt want dat mag niet van het vrouwtje, en dat is nou net niet de bedoeling!

Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad? en mij kan helpen met ideeen, zodat chica lekker vers kan eten en ik een semi schoon hondje blijf houden? ook als je het probleem niet hebt gehad maar je hebt een idee die zijn meer dan welkom!
Wil haar graag over hebben op vers, omdat ze behoorlijk op haar poten aan het kluifen is en ik hoop dat het met vers minder gaat worden!

Groetjes mayo, Dancer en een heel klein varkentjuh!
Door Cupcake
#2587375
Ergens moet ik erom lachen, maar als het hier zou gebeuren zou ik vrees ik ook niet zo blij zijn met zo'n 'klein stinkertje'.
Als je toch met kvv wilt beginnen zou je bijvoorbeeld de voerbak vast kunnen houden of als ze dat wil het uit een kong geven (als ze het eruit moet likken dan kan ze er lijkt me niet in rollen??)
Als ze langzaam doorheeft dat dat wat uit je voerbak komt is om op te eten (en vooral niet om je mee in te smeren.....) kun je misschien gemalen barf gaan geven en dat steeds wat minder fijnmalen en het op die manier langzaam aanleren??
Ik zou voorlopig niks te kluiven aan haar geven, evt zou je het voor haar vast kunnen houden, zodat ze er dan aan kan kluiven (dan stinken alleen je handen, maar iig niet de hond  :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2593171
;D
Ik zou hier zelf ook niet blij mee zijn hoor. Ik zou ook in kleine porties aanbieden, zodat ze het gelijk opeet. Het idee van die kong lijkt me een hele goeie. Succes me je stinkertje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door