Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2593081
Mama poes werd dit weekend niet lekker. Werd wat slomer wat minder graag naar de kittens zocht koude plekjes kreeg last van haar oogje. Dus had al dingen ingezet homeopathie en zondag was het niet erger geworden. Maar maandag zat het me niet lekker. Haar temp was rond de 38,1 niet echt heel hoog. Meestal ligt het wel wat hoger. Oogje zag er niet zo lekker uit en je zag dat ze niet lekker was. Naar de dierenarts en ze reageerde op haar keel. Last daarvan en de voorste luchtwegen. Toch maar gestart met AB al hoewel ik dat niet fijn vind. Is het clavubactin geworden. Meest veilige als er ook kittens in het spel zitten.

Nu woensdag weer temp opgemeten en was hij nog lager. Nu 37.7 oef en ondanks dat ze wel bij de kittens ligt op warmte matje. toch weer naar de da. daar aangekomen was ze ook al wat aan het uitdrogen. Ze heeft vocht gehad en wat tolfedine. Oogje stukke beter. Maar kat voelt zich nog niet lekker.

Willen jullie duimen dat het hierbij blijft en niet erger???
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2593099
Och, arme poes! Kan me voorstellen dat je dat helemaal niet lekker zit! Ik zal duimen dat ze snel weer beter is!
Door Whisker
#2593972
fijn dat het weer beter gaat en hopelijk blijft het zo, mocht je merken dat het toch weer de kop op steekt...misschien dat L-lysine nog kan bijdragen  (wordt ook vaak in combi met de PUUR sinus voor de luchtwegen gegeven)  kan ook bij kittens. Draagt bij aan een betere weerstand ook in herstelperiode dus ...ken je deze producten al?

goed herstel voor mamapoes verder gewenst!
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2594041
Ik heb bij Simba altijd hele mooie resultaten met puur laryngo als hij last heeft van zijn bovenste luchtwegen..
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2594044
Dan is het trouwens misschien ook handig er bij te zeggen dat dit zich bij Simba vooral uit in hoesten en niet zo zeer in snotteren (hij heeft heel licht astma), want in het laatste geval zou ik waarschijnlijk ook voor puur sinus kiezen ;)
Door lightning
#2594177
Dank jullie wel.

Ja L-lysine ken ik wel. Krijgt ze ook al ;)

ze heeft weer wat tolfedine gehad. daarop is ze wat allerter.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door