Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2591352
Ik ben nog niet zolang begonnen met barfen. Een beginneling dus! Ik geef mijn dalmatenteef KVV en ben steeds meer aan het uitbreiden met barfmenuutjes. Ik ben begonnen met paardenvlees, kippennekken, kippenhartjes, lamshart, pens, kippenmaagjes, lamskoteletten, een rauw eitje, en zalm en tonijn uit blik (als tussendoortje). In de aangegeven percentages hier op barfplaats.

Eerst gaf ik de helft van de maaltijd KVV en de andere helft Barf.

Nu heb ik daar sinds vrijdag Lamslever en lamsnier aan toegevoegd. En ik ben gestart met hele menu's Barf zonder KVV.

Nu valt mij de laatste dagen op dat ze wat bultjes op haar huid heeft. Zou dit van de lever of niertjes kunnen komen? Iemand die dit herkent?

Ik geef nog niet echt groente erbij vanwege de KVV complete maaltijden. Wie heeft er een tip die kan bijdragen aan een mooie vacht en huid.

Alvast bedankt!
#2591381
Alles kan natuurlijk, dus het kan ook van de lamslever/nier komen. Het kan ook zijn dat ze lichtjes aan het ontgiften is. Gaf je hiervoor ook brok? Zo ja, dan denk ik dat je aan ontgiften kunt denken. Jeuken de bultjes?

Ik zou zelf weinig tot geen tonijn geven. Het bevat teveel kwik voor het mooie. Zalm is wel prima. Makreel en sardien ook, als het maar op water of olijfolie is, niet op zonnebloem of soja olie.

Ik weet niet wat voor KVV je geeft, maar het percentage groenten is daarin meestal zo klein dat je prima met wat groenten kunt beginnen.
#2592147
Yep. Ik denk dat je hondje aan het ontgiften is.... Ben je inmiddels ook met de medicatie gestopt? Ik denk toch wel dat ze zo heel wat te verwerken heeft. Het zou geen kwaad kunnen om haar wat te helpen bij het ontgiften. Op dit moment lijkt mij Drainage Compositum (van de Groene Os) wat te zwaar. Maar je zou wel kunnen beginnen met Chlorella. En haar 1 tabletje per dag geven. Dit kun je dan een paar dagen geven en dan ga je er 2 per dag geven. En zo bouw je het langzaam op naar 10 a 15 tabletten per dag en dat geef je dan een paar weken. Daarna kun je stoppen of langzaam afbouwen en een onderhoudsdosis geven (van ongeveer 4 tabletten per dag).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door