Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#259149
zo elke paar weken heeft Jonas een aanval van acute misselijkheid. Hij begint dan te speekselen en gaat alles eten wat los en vast zit: planten, bladeren, gras. Dat wordt later overgegeven en dan is het weer goed. Hij is ook niet ziek. Ik zie geen verschil in frequentie sinds hij op vers staat, helaas. Ik kan het ook niet voorspellen.
Kan ik hem wat geven wat dit soort aanvallen voorkomt?
Door Truus
#259158
Cathelijn schreef: nee nog niet gedaan eigenlijk :-[
Elke dag een beetje dan?
Ja, het is het proberen waard en goed voor de darmflora.
Door Lizzy
#259164
Oh jee, heeeeel herkenbaar. Ik heb hier al vaak over geschreven want Whoofer had dit ook. Precies hetzelfde..... Als je op Barfplaats zoekt op BLOAT (opzwellen) dan kun je waarschijnlijk alle informatie omtrent dit probleem, dat Whoofer dus ook had, wel vinden.

Ik heb jarenlang het homeopathische middel Acidum Sulfuricum gegeven (wanneer zij zo'n aanval had) maar misschien is het wel een goed idee om met deze klacht naar een homeopatisch dierenarts te gaan (gewone dierenartsen kunnen er weinig mee). In mijn ogen moet je dit probleem namelijk wel heel serieus nemen.

Bij haar werd het overigens in mijn ogen veroorzaakt door honger, teveel maagzuur, niet direct kunnen plassen/poepen als ze moest (en ze het dus op moest houden) en te vet eten.
Door Cathelijn
#259245
Lizzy schreef: Oh jee, heeeeel herkenbaar. Ik heb hier al vaak over geschreven want Whoofer had dit ook. Precies hetzelfde..... Als je op Barfplaats zoekt op BLOAT (opzwellen) dan kun je waarschijnlijk alle informatie omtrent dit probleem, dat Whoofer dus ook had, wel vinden.

Ik heb jarenlang het homeopathische middel Acidum Sulfuricum gegeven (wanneer zij zo'n aanval had) maar misschien is het wel een goed idee om met deze klacht naar een homeopatisch dierenarts te gaan (gewone dierenartsen kunnen er weinig mee). In mijn ogen moet je dit probleem namelijk wel heel serieus nemen.

Bij haar werd het overigens in mijn ogen veroorzaakt door honger, teveel maagzuur, niet direct kunnen plassen/poepen als ze moest (en ze het dus op moest houden) en te vet eten.
Sh*t, heb het gelezen, klinkt niet goed. Bij Jonas is het zover (nog) niet gekomen, zijn maag lijkt ook niet op te zwellen (maar dat schijnt ook niet altijd te gebeuren) en ik mag er gewoon aan voelen. De laatste paar keer geeft hij niet meer elke keer over, goed teken of niet?
Ik probeer een patroon te zien, maar het lukt niet echt. Zeker vandaag is er geen reden geweest, gewoon op tijd uit enzo. Hij geeft meestal niet snel aan dat hij moet plassen of poepen.
Mijn vorige hond is gestorven aan een maagtorsie als gevolg van kanker en dit soort aanvallen van Jonas brengen niet bepaald de leukste herinneringen boven. Maar omdat het altijd weer vrij snel over is en dan weken niet voorkomt..... :-\
Als je dat homeopathische middel gaf, gaf dat ook vrij snel verlichting? Wat is de werking van dat middel?
Door Lizzy
#259280
Cathelijn schreef: Sh*t, heb het gelezen, klinkt niet goed. Bij Jonas is het zover (nog) niet gekomen, zijn maag lijkt ook niet op te zwellen (maar dat schijnt ook niet altijd te gebeuren) en ik mag er gewoon aan voelen. De laatste paar keer geeft hij niet meer elke keer over, goed teken of niet?
Ik zou het je niet durven te zeggen.... Whoofer gaf daarna/tijdens zo'n bijna nooit over.
Ik probeer een patroon te zien, maar het lukt niet echt. Zeker vandaag is er geen reden geweest, gewoon op tijd uit enzo. Hij geeft meestal niet snel aan dat hij moet plassen of poepen.
Bij Jonas hoeft plassen/poepen (ophouden) ook niet de aanleiding te zijn hoor... Ik moet je eerlijk zeggen dat het bij ons ook lang heeft geduurd voordat wij een patroon bij Whoofer zagen. Nou, het is eigenlijk geen patroon waar je naar op zoek moet. Je moet op zoek naar de trigger. En het is moeilijk want vet eten, stress maar zelfs vaccinatie kunnen de trigger zijn van deze aanvallen (en bij vaccinatie moet je dan denken aan een cocktail waarna dit begonnen is en nooit meer is over gegaan).
Mijn vorige hond is gestorven aan een maagtorsie als gevolg van kanker en dit soort aanvallen van Jonas brengen niet bepaald de leukste herinneringen boven. Maar omdat het altijd weer vrij snel over is en dan weken niet voorkomt..... :-\
Als je dat homeopathische middel gaf, gaf dat ook vrij snel verlichting? Wat is de werking van dat middel?
Nee, ik weet precies hoe je je voelt... Zoals je waarschijnlijk weet heeft Whoofer dus 1 maal een maagtorsie gehad. Vanavond was Pinkel toevallig ook stront-misselijk (overigens was hier volgens mij ook een vette maaltijd de aanleiding - ook alles opvreten wat ze te pakken kan krijgen! Bladeren, takken, gras, veters). En ik sta dan echt totaal beroerd te worden van de zenuwen. Dit brengt inderdaad echt hele slechte herinneringen boven.... :'(. Wij hebben Pinkel d'r buikstreek heel zachtjes gemasseerd, echt wel een uurtje. Ze liet een paar flinke boeren. Toen hebben we haar Carbo vegetabilis gegeven (ook een homeopathisch middel dat past bij gasophoping want dat was duidelijk wat Pinkel dwars zat) en toen werd ze weer rustig.

Maar goed, over de homeopathische middelen: wij hebben Acidum Sulfuricum gegeven omdat dit middel past bij honden met spijsverteringsproblemen die over de grond likken. Dit is echt een specifiek symptoom dat bij dit middel past. En het paste dus goed bij Whoofer. Wil niet zeggen dat het ook goed past bij Jonas. Misschien past carbo vegetabilis of lycopodium of nux vomica wel beter bij Jonas (ik noem nu maar 3 bekende voorbeelden).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 11 feb 2005, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#259306
Lizzy schreef: Ik zou het je niet durven te zeggen.... Whoofer gaf daarna/tijdens zo'n bijna nooit over. Bij Jonas hoeft plassen/poepen (ophouden) ook niet de aanleiding te zijn hoor... Ik moet je eerlijk zeggen dat het bij ons ook lang heeft geduurd voordat wij een patroon bij Whoofer zagen. Nou, het is eigenlijk geen patroon waar je naar op zoek moet. Je moet op zoek naar de trigger. En het is moeilijk want vet eten, stress maar zelfs vaccinatie kunnen de trigger zijn van deze aanvallen (en bij vaccinatie moet je dan denken aan een cocktail waarna dit begonnen is en nooit meer is over gegaan).Nee, ik weet precies hoe je je voelt... Zoals je waarschijnlijk weet heeft Whoofer dus 1 maal een maagtorsie gehad. Vanavond was Pinkel toevallig ook stront-misselijk (overigens was hier volgens mij ook een vette maaltijd de aanleiding - ook alles opvreten wat ze te pakken kan krijgen! Bladeren, takken, gras, veters). En ik sta dan echt totaal beroerd te worden van de zenuwen. Dit brengt inderdaad echt hele slechte herinneringen boven.... :'(. Wij hebben Pinkel d'r buikstreek heel zachtjes gemasseerd, echt wel een uurtje. Ze liet een paar flinke boeren. Toen hebben we haar Carbo vegetabilis gegeven (ook een homeopathisch middel dat past bij gasophoping want dat was duidelijk wat Pinkel dwars zat) en toen werd ze weer rustig.

Maar goed, over de homeopathische middelen: wij hebben Acidum Sulfuricum gegeven omdat dit middel past bij honden met spijsverteringsproblemen die over de grond likken. Dit is echt een specifiek symptoom dat bij dit middel past. En het paste dus goed bij Whoofer. Wil niet zeggen dat het ook goed past bij Jonas. Misschien past carbo vegetabilis of lycopodium of nux vomica wel beter bij Jonas (ik noem nu maar 3 bekende voorbeelden).

dus het zou zelfs door een vaccinatie jaren geleden getriggerd kunnen zijn? Jonas is geen luchtzuiger en likt ook de grond niet af (wel mijn trui vanavond). Het is denk ik niet verkeerd om eens met een homeopathisch dierenarts te gaan praten.
Hij heeft vandaag wel een groot deel van de dag alleen gezeten... Misschien toch stress? Pfff, ik weet het echt niet hoor.
Het probleem ontstaat al voordat hij rare dingen gaat eten. Dus ergens wordt hij misselijk van, toch?
Nu heeft hij dus niet overgegeven nadat hij vanalles naar binnen had gewerkt en daar maar ik me dan weer zorgen over. Wie weet wat voor een troep er nu inzit.
Hij slaapt nu wel heel rustig, volgens mij heeft hij een boer gelaten. Hopelijk is de druk er nu af dan....
Door Lizzy
#259335
Cathelijn schreef: dus het zou zelfs door een vaccinatie jaren geleden getriggerd kunnen zijn? Jonas is geen luchtzuiger en likt ook de grond niet af (wel mijn trui vanavond). Het is denk ik niet verkeerd om eens met een homeopathisch dierenarts te gaan praten.
Hij heeft vandaag wel een groot deel van de dag alleen gezeten... Misschien toch stress? Pfff, ik weet het echt niet hoor.
Het probleem ontstaat al voordat hij rare dingen gaat eten. Dus ergens wordt hij misselijk van, toch?
Nu heeft hij dus niet overgegeven nadat hij vanalles naar binnen had gewerkt en daar maar ik me dan weer zorgen over. Wie weet wat voor een troep er nu inzit.
Hij slaapt nu wel heel rustig, volgens mij heeft hij een boer gelaten. Hopelijk is de druk er nu af dan....
Ja, het is zelfs mogelijk dat het van een vaccinatie van jarengeleden is gekomen. Vooral die cocktail-krengen kunnen chronische klachten geven. Ik zeg niet dat het bij Jonas zeker het geval is hoor!

Ja, in mijn ogen is er eerst iets dat misselijkheid triggert. Van de misselijkheid gaan ze rare dingen eten om de misselijkheid kwijt te raken. En ondanks dat Pinkel ook geen grondlikker of luchtzuiger is, ze had toch wel last van gas.

Ik zou me niet zoveel zorgen maken om wat hij eventueel gegeten heeft. Zolang hij rustig is ben je weer in kalmer vaarwater. Maar, ik zou je zeker willen adviseren om hier eens mee naar een homeopatisch DA te gaan. Naar een gewone DA gaan heeft geen zin trouwens. Die schrijft je (99% zeker te weten) maagzuurremmers voor. Nu zou de misselijkheid best veroorzaakt kunnen worden aan een teveel aan maagzuur (honden kunnen ook misselijk worden doordat er zo'n golf zuur maagzuur naar boven komt) maar daarmee doe je aan symptoombestrijding ipv dat je de oorzaak aanpakt (want wat is de oorzaak van een teveel aan maagzuur...?).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 11 feb 2005, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#259344
even in je agenda opschrijven dat ie vandaag dus last had + het feit dat ie langer alleen is geweest, zo kun je het terugvinden wanneer en misschien waarom Jonas er last van had, kun je overleggen met de homeopatisch dierenarts..
Door Cathelijn
#259350
dan ga ik nu Gonny's advies opvolgen en dan maar mijn eigen bedje in en gauw op zoek naar een homeopatisch DA. Als iemand er eentje weet in de buurt van Den Bosch/Eindhoven, hou ik me van harte aanbevolen.

Bedankt voor het meedenken :-* :-*
Door gonny
#259354
Cathelijn schreef: dan ga ik nu Gonny's advies opvolgen en dan maar mijn eigen bedje in en gauw op zoek naar een homeopatisch DA. Als iemand er eentje weet in de buurt van Den Bosch/Eindhoven, hou ik me van harte aanbevolen.

Bedankt voor het meedenken :-* :-*
;) truste
Door Cathelijn
#259538
wat ik me ook afvroeg... als ik hem kan laten boeren net als bij een baby) zou dat helpen????

En is dit een probleem dat vooral bij bassets voorkomt, of is het totaal niet rasgebonden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door