Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2574424
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die ervaring met Kivo hebben. Wij geven het nu zo'n 3 maanden en zijn erg tevreden. Kivo heeft zowel compleet als enkelvoudige varianten, dus er valt aardig mee te variëren. De prijs bij ons verkooppunt is nu zo'n 2,30 voor complete mixen en enkelvoudig eend en konijn zal op 3,50-3,80 per kilo uitkomen (wordt binnenkort voor het eerst geleverd dus exacte prijs nog niet bekend).

Wij gaven hoofdzakelijk Tammenga, maar die is flink in prijs gestegen, en hierdoor daalt de vraag. Ons verkooppunt stopt hierdoor met de verkoop van dit merk. Erg spijtig, maar het is niet anders...Kivo bevalt goed, maar ik vind het altijd beter om afwisseling in merken te bieden.

Ik ben benieuwd wie hier ervaring met Kivo heeft, en of je enkel Kivo of ook andere merken voert?
Door cairodyn
#2590238
Wij hebben 3 tervuerense herders en die krijgen iedere dag kivo. Het bevalt ons prima. De honden zien er prachtig uit met veel haar en glimmend. Ook hebben ze er mooie ontlasting van. Ook zijn ze zelden ziek. Tevens vind ik de prijs prima. Wij halen eens in de drie a vier maanden ongeveer 700 a 800 kilo voor meerdere mensen hier in de omgeving van flevoland. Ik kan niet anders zeggen dat het voor de prijs een prima voeder is.  Wij voeren voornamelijk kivo compleet en kivo kip vis. In de zomer krijgen er twee van de drie ook af en toe een lekker karkas van het een of ander. Maar de hoofdmoot is Kivo.
Door Beppie1
#2590274
Hier 4 shiba's die erg smikkelen van hun KIVO. Een ook die erg moeilijk at maar nu vreet!!!
Wij hebben de complete versies, kip en vis, en kip en gaat erin als koek!

Daarnaast wel wat 'barfwerk' maar hoofdvoedsel KIVO, welke Tanja(Cairodyn) weer net voor ons heeft meegenomen dus de vriezers weer 'zalig' vol zitten....
Onze jongste reu en teef zijn ermee opgevoed, en de dierenarts vond dat je in- en uitwendig(sterilisatie) goed kon zien dat ze vers eten.... mooie gezonde hond....
Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2590637
Super om te horen, ik was al verbaasd dat er geen reacties kwamen! Niet dat ik dan ga twijfelen, onze bullen doen het er ook goed op! Wij geven sinds kort ook konijn en eend van Kivo, van eend hadden ze redelijk korrelige krijterige ontlasting. Deed me denken aan de ontlasting na bijv een zalmkop. Hebben meer mensen deze ervaring? Ontlasting is duidelijk harder, heeft misschien met de diersoort zelf te maken?

Wat vinden jullie, naast Kivo een ander merk voeren of helemaal niet nodig?
Door cairodyn
#2591032
Je zal hier niet veel positieve reacties krijgen over kvv in het algemeen. Kivo vinden velen hier bagger. Dus wat dat betreft...
Ik voer nooit eend etc. Dat doe ik zoals ik zei in de zomer door barfdingen te geven zoals bv een eendenrug, parelhoenkarkas etc etc
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2603281
Ik heb het een tijdje erbij gegeven als ontbijt, maar voor ons was het niks.
Mijn honden deden het er niet goed op, doffe vachten, veel verharen enz.

Nu krijgen ze hier barf als hoofdvoer, maar toch, dat beetje s'morgens was al genoeg om negatieve dingen te zien.

Zo zie je maar dat iedere hond het goed op wat anders doet  ;)
Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2610628
Bedankt voor jullie reacties, het blijft inderdaad verschillend per hond! Ze krijgen hier nu een paar maanden Kivo en de ontlasting is altijd donker en niet te zacht of te hard. Alleen met de eend merk ik dus verschil, dat viel me bij de eendmix van Kiezebrink ook al op destijds. Ze krijgen hier nu Kivo afgewisseld met Darf EKO, gewoon omdat ik niet alleen wil bouwen op een goedkopere kvv. Ik mis nu wel de Tammenga die we eerder altijd gaven, dat was in mijn ogen zeker een betere kvv!
Gebruikersavatar
Door Berna
#2610648
Mijn hond is er mee groot geworden. Dat ging prima...
Inderdaad wisselende samenstelling, maar dat was nooit een probleem. Ik heb nog wel een aantal andere kvv geprobeerd, maar ik vind de meeste erg duur...en je weet eigenlijk nog niet wat ze krijgen.

Eerlijk is eerlijk, sinds we over zijn barf bevalt dat veel beter.
Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2610673
[quote="Berna"]
Mijn hond is er mee groot geworden. Dat ging prima...
Inderdaad wisselende samenstelling, maar dat was nooit een probleem. Ik heb nog wel een aantal andere kvv geprobeerd, maar ik vind de meeste erg duur...en je weet eigenlijk nog niet wat ze krijgen.

Eerlijk is eerlijk, sinds we over zijn barf bevalt dat veel beter.
[/quote]

Ik geloof zeker dat Barf nog beter zal bevallen! Wij zijn nog niet zover, al voeren we in de zomer wel eens barf (ivm het weer dan makkelijker in de tuin te doen!  :biggrin2:)
Door dana
#2611173
Hier een hond die eindelijk goed op gewicht blijft met kivo, ik geef wel regelmatig een barfhap en wissel ook af met bibi maar zijn ontlasting is op de kivo beter dan op bibi.
Door M.P
#2611200
ik vind voor de prijs wat je er aan betaald een goede kvv
er zijn er een heel deel andere die je een stuk meer betaald maar toch het zelfde vlees bevat...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door