Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2590451
Ik ben lichtelijk in paniek en behoorlijk boos..

Ik vraag mijn partner om de kalkoennek in een plastic zak in de koelkast aan mn bouvier te geven. Maar hij pakt de eendennek uit een bakje die voor mijn herder was.. Voor ik het wist had de bouvier het al en mijn partner pakt het niet uit haar bek, maar staat te hannesen waarop mijn bouvier het in 1x doorslikt.. Gaat dit problemen geven? Moet ik nu alsnog die kalkoennek geven?
Door Lizzy
#2590458
Roos, geen paniek! Een eendennekje, toch? Dit gaat je hond gewoon verteren hoor. Ik zou die kalkoennek gerust ook nog durven geven. Echter alleen met extra pens of spiervlees erbij.
Door Roosj
#2590463
Lizzy schreef: Roos, geen paniek! Een eendennekje, toch? Dit gaat je hond gewoon verteren hoor. Ik zou die kalkoennek gerust ook nog durven geven. Echter alleen met extra pens of spiervlees erbij.
Ow, gelukkig.. Dan krijgt ze wat pens erbij..
Gebruikersavatar
Door joel
#2590467
Roosj schreef: Ik ben lichtelijk in paniek en behoorlijk boos..

Ik vraag mijn partner om de kalkoennek in een plastic zak in de koelkast aan mn bouvier te geven. Maar hij pakt de eendennek uit een bakje die voor mijn herder was.. Voor ik het wist had de bouvier het al en mijn partner pakt het niet uit haar bek, maar staat te hannesen waarop mijn bouvier het in 1x doorslikt.. Gaat dit problemen geven? Moet ik nu alsnog die kalkoennek geven?
Goh, zo herkenbaar,
Zo ging het vanmorgen ook bij ons,  rond 9.00, Mahdi is er sinds gisteravond en heeft zo'n honger, die pakte de eendenek van Qadir af en slikt hem ook zo door.......de tweede kon ik met enige wilskracht terug krijgen, moest die hele eenden- nek omarmen, maar ik had um  :-\
De platte kippennek bewaren we maar voor morgen........ ::)
tot nog toe niets te merken, maar zit ook erg in spanning hoor
Door Roosj
#2590479
Met brokken is ze altijd enorm schrokkerig geweest, maar sinds ik op rauwe voeding zit, is ze dat niet echt meer. Ze kauwt eindelijk haar dingen op. Maar ja.. ze had door dat mijn partner die eendennek terug wilde, maar hij stond een partij klungelig te doen (echt alsof hij bang was ofzo) dus tja.. heel slim.. in 1x doorslikken, dan kan dat lekkers niet meer afgepakt worden.

Mijn partner was nu de kalkoennek aan het voeren terwijl hij het vast hield, maar ze heeft het verbazend snel op.. Maar goed, als ik naar die kiezen kijk.. Dan weet ik wel hoe dat kan  ;D
Door Barfy
#2590830
Wees niet te boos op je vriend  ::), honden zijn supersnel als ze iets lekkers te pakken krijgen. Meestal ben je toch al te laat om het nog af te pakken. Ik vind het al goed van hem dat hij meehelpt met voeren, volgens mij laten de meeste mannen het voeren aan hun vriendin/vrouw over. Die van mij helpt wel met het buitenzetten van de bakken (4 stuks is lastig in je eentje), maar de rest laat hij lekker aan mij over.
Door Roosj
#2590837
Theevelien schreef: Wees niet te boos op je vriend  ::), honden zijn supersnel als ze iets lekkers te pakken krijgen. Meestal ben je toch al te laat om het nog af te pakken. Ik vind het al goed van hem dat hij meehelpt met voeren, volgens mij laten de meeste mannen het voeren aan hun vriendin/vrouw over. Die van mij helpt wel met het buitenzetten van de bakken (4 stuks is lastig in je eentje), maar de rest laat hij lekker aan mij over.
Dat van die kalkoennek uit de hand voeren was hij ook echt niet van plan, maar ik heb gewoon gezegd dat het zijn probleem is omdat hij haar een eendennek op liet schrokken (voel me nu wel heel gemeen, maar was bang dat ze de kalkoennek ook op zou schrokken).

Hij snijdt wel het pens tot deze voorraad pens op is omdat anders mijn herder pens spuugt op het laminaat, maar verder doet hij eigenlijk niets. Hij was er juist zwaar op tegen om rauw te voeren, maar toen mijn herder nierproblemen kreeg begreep hij gelukkig dat we geen andere keus hadden. Toen ik hem liet zien dat barf veel goedkoper is als kvv, was hij snel over voor barf mits het niet 'vies' zou zijn.. Maar wat is er nu smeriger als pens snijden ;)
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 03 feb 2013, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2590839
Kan gebeuren ,al doende leert men.

Wat ook kan helpen bij meerdere dieren die verschillende barfhappen krijgen : stickers met hun naam erop bij het juiste bakje.

Zo gaat het hier ook eindelijk goed  8)

Ik zet ook altijd alles klaar hoor zodat de juiste hond de juiste hapjes krijgt
Door Roosj
#2590843
Daantje schreef: Kan gebeuren ,al doende leert men.

Wat ook kan helpen bij meerdere dieren die verschillende barfhappen krijgen : stickers met hun naam erop bij het juiste bakje.

Zo gaat het hier ook eindelijk goed  8)

Ik zet ook altijd alles klaar hoor zodat de juiste hond de juiste hapjes krijgt
Ja, moet mss maar stickers kopen..
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2590852
Roosj schreef: Ja, moet mss maar stickers kopen..
Het helpt wel in het begin .

Ik doe van die gele plakstickers erop met de juiste naam van de hond,gaat altijd goed (afkloppen ..)

en hubby blij dat het zo goed gaat
Door Anne in Zweden
#2591048
Onze Laika had de fijne gewoonte kalkoennekken van 500-600 gram in één keer naar binnen te laten glijden. Vraag me niet hoe haar dat lukte, ze deed het gewoon. Nek in de lengterichting in d'r schuif en gloep. Ik denk dat boxers hele brede slokdarmen hebben.  ;D Gelukkig heeft ze inmiddels beseft dat die nek er niet vandoor gaat als ze er wat langer over doet, en nu kraakt ze ze wel goed, maar hoe dan ook heeft ze er nooit problemen mee gehad. Dus ik denk niet dat je boefje last zal krijgen van die eendennek.
Door Roosj
#2591296
Anne in Duitsland schreef: Onze Laika had de fijne gewoonte kalkoennekken van 500-600 gram in één keer naar binnen te laten glijden. Vraag me niet hoe haar dat lukte, ze deed het gewoon. Nek in de lengterichting in d'r schuif en gloep. Ik denk dat boxers hele brede slokdarmen hebben.  ;D Gelukkig heeft ze inmiddels beseft dat die nek er niet vandoor gaat als ze er wat langer over doet, en nu kraakt ze ze wel goed, maar hoe dan ook heeft ze er nooit problemen mee gehad. Dus ik denk niet dat je boefje last zal krijgen van die eendennek.
Fijn om te lezen :) Tnx.
Door Roosj
#2592026
O jee..

Ze heeft net gepoept bij mijn partner. Mijn partner zegt dat ze erg hard moest persen en er witte klontjes (bot?) in haar ontlasting zat.. Het was natuurlijk donker, maar hij dacht geen bloed te hebben gezien. Moet ik me nu alsnog zorgen maken omdat het bot mogelijk niet verteerd is in de maag?
Door Anne in Zweden
#2592075
Roosj schreef: O jee..

Ze heeft net gepoept bij mijn partner. Mijn partner zegt dat ze erg hard moest persen en er witte klontjes (bot?) in haar ontlasting zat.. Het was natuurlijk donker, maar hij dacht geen bloed te hebben gezien. Moet ik me nu alsnog zorgen maken omdat het bot mogelijk niet verteerd is in de maag?
Lastig te zeggen, zo op afstand, maar persoonlijk denk ik niet dat er iets ernstigs aan de hand is. Zaten de witte stukjes ingepakt in de keutel, of staken ze er echt uit?
Het gaat om een eendennek; een nek bevat ronde losse werveltjes met veel vlees eromheen - in tegenstelling tot bv. een karkas of poot of rib, dat zijn vaak langere botten. Je hondje heeft de nek in één keer ingeslikt, dus de werveltjes waren nog heel. Het kan best zijn dat het vlees van de werveltjes af is verteerd, maar dat de werveltjes zelf nog niet helemaal verteerd waren. Die komen dan nog vrij intact weer naar buiten als je een hond hebt die nog geen perfect maagzuur heeft, en ik kan me voorstellen dat dat voor jullie hondje zo is, want jullie voeren nog niet zo lang vers, hè? Als je al wat langer barft, en je hond heeft weer zo'n actie, dan zijn de werveltjes waarschijnlijk wel helemaal verteerd.
Dus ja, het bot is mogelijk niet helemaal verteerd in de maag, maar nee, je hoeft je niet alsnog zorgen te maken - denk ik op afstand. Dat ze hard moest persen, kan komen doordat ze gisteren een vrij hoog botgehalte heeft gehad (ze had ook nog een kalkoennek gehad, toch?).

Toen wij vorig jaar op rondreis door Spanje waren met de honden, verteerde onze Laika ook niet zo goed als normaal; stress van het reizen en alle nieuwe geuren en indrukken en steeds een andere omgeving waarschijnlijk. Toen zag ik in haar keutels echt flinke botsplinters zitten - keurig ingepakt, en ze veroorzaakten ook geen problemen, maar toch. D'r spijsvertering was blijkbaar toch een beetje van slag. Maar een stukje bot in een keutel is echt geen ramp hoor, dat kan altijd een keer gebeuren. Zolang ze door de rest van de drol omgeven worden, is er niets aan de hand.
Door BAC
#2592202
hier gaan kalkoenneken van een pond zonder te kauwen in een keer naar binnen, een eennennek zou ik me dus helemaal geen zorgen om maken gaat wel vaker gebeuren.
Of je moet een brokken hond hebben :biggrin2: Ja dan moet je wel uitkijken dan kan het link worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door