Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2587287
Pixie heeft last van een krentenbaard. Ik wist niet wat het was, had het nog nooit gezien, ook niet bij een hond.

Nu geef ik haar al 2 maal per dag 2 tabletjes biergist..ze weegt 29 kg..is dat correcte dosering of te weinig? Ze heeft er zelf niet echt veel last van..af en toe krabben maar, misschien 4-5 keer per dag.

Wat zou ik verder nog kunnen doen.

Zo ziet het er nu uit..geen al te goede foto.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2587316
Ik ken krentenbaard niet bij de hond, alleen bij kinderen. Heeft jouw Da gezegd dat ze krentenbaard heeft? Er zit idd wel een soort van uitslag.


Mag ik vragen waarom je Pixie biergisttabletten geeft? Preventief ergens voor- of tegen?

Niet als kritiek op jou opvatten, maar dit is mijn mening. Wat mij betreft zijn biergisttabletten geen nuttige toevoeging. Het is het afval van de bierindustrie en daar betaal je ook nog eens voor.  :-\ Biergisttabletten zijn gist + vitamines B.
Skip de gist dat is nergens goed voor, sterker nog, met dit soort uitslag lijkt mij het toevoegen van gist helemaal niet wenselijk. Haal de vitaminen B uit andere producten, als je vind dat ze extra B nodig heeft. Dat lijkt mij een stuk gezonder. Ik kan je dus geen advies geven over de dosering tabletten.


Ik hoop dat iemand anders je kan adviseren over de uitslag, want dat ziet er niet echt rustig uit. Succes!  :)
Door TMG1961
#2587330
Geen idee waardoor het komt. Het ziet er in het echt niet zo slecht uit..zit op foto een hoop speeksel bij, is gemaakt tijdens uitlaten. Het is ook niet ruw of zo als je er over wrijft, ook niet pijnlijk. Is wel wat roodachtig maar niet dat je zegt erg onrustig.

Heb geen auto dus moet eerst gaan kijken of ik een auto van iemand kan lenen als ik DA er naar wil laten kijken.

Ik geef de biergist tabletten tegen de krentenbaard.
Door TMG1961
#2587516
nicolette schreef: Krentenbaard wordt veroorzaakt door de Stafylokok bacterie

Hier wat info http://www.huidinfo.nl/impetigo.html
Dank je voor de link.
Pixie schijnt er zelf zo ongeveer geen last van te hebben. Ik hou het even in de gaten en mocht ik merken dat het er slechter uitziet ga ik bij DA langs.

Ik dep trouwens ook 2 keer per dag met zilverwater
Door De Geijsjes
#2587554
Als het echt krentenbaard is dan is dat als ik het me goed herinner mega besmettelijk.
En ik zou hiermee toch naar een DA gaan.
Beterschap voor Pixie!
Door TMG1961
#2587575
De Geijsjes schreef: Als het echt krentenbaard is dan is dat als ik het me goed herinner mega besmettelijk.
En ik zou hiermee toch naar een DA gaan.
Beterschap voor Pixie!
wist ik niet. Ik heb in ieder geval nergens last van. Heb wel een baard maar daar zitten geen krenten in  :biggrin2:
Zal morgen eens kijken of ik vervoer geregeld krijg, kan DA er even naar kijken.

Maar van wat ik vanavond gelezen heb heb ik zo m'n twijfels of het wel krentenbaard is. Zou het ook acne kunnen zijn? Daar lijkt het mij meer op
Door nanna
#2587582
volgens mij geen krentenbaard maar een soort van acne hebben wel meer honden (althans mijn duitse doggen hadden dat wel eens )  ging over inderdaad met biergist tabletten
Door TMG1961
#2587595
nanna schreef: volgens mij geen krentenbaard maar een soort van acne hebben wel meer honden (althans mijn duitse doggen hadden dat wel eens )  ging over inderdaad met biergist tabletten
Dacht ik zelf ook aan..en volgens mij jeukt een krentenbaard toch? Pixie krabt er zo goed als niet aan. Ze krabt zich een 4 a 5 keer per dag en dan ook niet altijd onder kin
Door DJ_Doerak_Tucker
#2587728
Krentenbaard hoeft niet te jeuken, mijn man had het afgelopen najaar. Inderdaad heel besmettelijk, aparte handdoeken gebruiken enz. Nou zal Pixie geen handdoek gebruiken :biggrin2: maar ik zou wel even oppassen met knuffelen totdat je zeker weet wat het is. Krentenbaard is vooral besmettelijk als er uit de pukkeltjes vocht komt. Hier hebben we ook met zilverwater gedept, heeft erg lang aangehouden maar is wel over gegaan.
Door Lil
#2587773
Zo ziet het er bij Cayley uit als de jeuk weer begint (ik zal jullie foto's besparen van hoe het uitziet als de jeuk bezig is).
Is bij haar dus gewoon een allergie. Ze schuurt dan met de bek over de grond en krabt eraan.

Biergist is naar mijn mening ook bagger. Colloidiaal zilver is geweldig goed spul.
Door Lizzy
#2587787
Ik vind biergist ook je reinste bagger. Het is afval van de bierindustrie, dat je niks meer levert dan wat vitamines B en gist, dat heel slecht is voor de huid en heel slecht is voor de darmen. Ik zou er dus subiet mee stoppen. Deppen met zilverwater en desnoods een vitamine kuurtje met een multivitamine zonder gist.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door