Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#25861
Gisteravond de uitslag van de foto's gehad.
knie-gewricht kon de orthopeed niets aan zien, kunnen dus heel goed de banden of pezen zijn.
In het elleboog-gewricht zag de orthopeed toch ED/ LPC, oftewel, een los botstukje/splintertje.
Net gebeld met de orthopeed voor een afspraak, kan volgende week donderdag pas terecht.
Of de foto's van de rechterpoot opnieuw worden gemaakt wisten ze nog niet zeker (misschien in een andere positie, omdat de orthopeed ze niet echt duidelijk vond, duidelijk genoeg om lpc te zien, maar niet duidelijk genoeg om te weten hoe groot de botsplinter is ???. )
(En er zijn geen foto's van de elleboog gemaakt zoals deze gemaakt zouden worden bij ED foto's),
Maar waarschijnlijk wordt de linkerpoot ook gerontgend omdat LPC meestal in allebei de poten zit, hoeft niet, maar kan.
A.d.h.v de grootte van de botsplinter zal de orthopeed beslissen of ze gaan opereren of niet :-\ of dat ze het zo laten.
Gister belastte qyan die voorpoot nog helemaal niet, maar vandaag lijkt het wel te gaan eigenlijk.
Hij probeert buiten weer kleine stukjes te draven en gaat weer op de poot staan, tenminste, een beetje.
Het meeste gewicht steunt toch op de andere voorpoot, hij staat dus wel scheef.
pff, volgende week donderdag pas, duurt wel lang :-X

gr wendy
Door qyan
#25877
tieneke schreef: Nu maar hopen dat het niets is!
Beterschap voor die arme jongen :-*
daar is het te laat voor hoor tieneke ;)
het is al geconstateerd, alleen afwachten of ze het botsplintertje laten zitten, weer vastzetten of dat het verwijderd wordt.
enige wat ik hoop is dat het in de adere poot niet zit.
Door qyan
#25879
Janet schreef: Wat een ellende... arme Qyan :'(.
tja, het is niet anders he :(
aan de ene kant ben ik ergens nog blij ook.
na maanden en maanden iedere keer weer kreupel vinden ze tenminste een keer iets.
leuk is anders, maar liever dit dan weer maanden en maanden: nee hoor niets te zien, sorry we weten het niet en sorry kijk het maar even aan, want aan zijn gewrichten is niets te zien hoor.

ik zit me nu ook te bedenken (heb een helder moment vandaag) ;D dat ie een paar maanden terug toch ook wat met die rechtervoorpoot had :-[
in het bos als ie ging rennen, was het soms net of hij zijn poot verzwikte.
net als wij met onze enkel kunnen hebben.
maar dan liep hij gewoon weer door.
en ene tijdje terug, maand of 2 geleden ben ik ff gestopt met fietsen, omdat ie ook begon te manken met rechtsvoor aan de fiets.
maar dacht eigenlijk, misschien te grote afstand, spierpijn ofzo.
want de volgende dagen daarna niets meer aan de hand.
dus misschien dat er al die tijd toch iets heeft egzeten.
maar :-[ :-[ :-[daar heb ik gewoon echt niet meer ana gedacht.

wat ik wel vreemd vindt is dat ik al maanden aan de DA en orthopeed heb aan gegeven dat als qyan loopt (of ie nu wel of niet heeft gelegen)
dat je knakjes hoort in zijn voorpoten. nee dat was niets hoor, want de foto's waren goed ??? dus misschien dat ook dat er wat mee te maken hefet gehad.

ik ben verder natuurlijk ook heel blij dat er zo op de foto in ieder geval og geen artrose zichtbaar is.
tijdens de operatie als de elleboog bloot ligt kunen ze het wel beter zien, maar dan is het in ieder geval niet ver gevorderd.
aan de andere kant, na de operatie ontstaat er toch wel artrose :-\
maar goed, eerst maar afwachten of er uberhaupt al geopereerd gaat worden.
Door ine
#25881
LPC hoeft niet geopereerd te worden, zolang de hond er geen last van heeft!! Dat is bij Qyan dus de vraag!! :-\
Lpc kan ook door trauma opgelopen worden!
Bij ons teefje is met 13mnd lpc geconstateerd in de rechterpoot. Zij is nu ruim 4 1/2 en heeft er geen last van!
Sterkte met jouw maatje!! :-*
Door qyan
#25882
Ine schreef: LPC hoeft niet geopereerd te worden, zolang de hond er geen last van heeft!! Dat is bij Qyan dus de vraag!! :-\
Lpc kan ook door trauma opgelopen worden!
Bij ons teefje is met 13mnd lpc geconstateerd in de rechterpoot. Zij is nu ruim 4 1/2 en heeft er geen last van!
Sterkte met jouw maatje!! :-*
of ie er geen last van heeft is idd de vraag ???
nu wel in ieder geval en misschien idd toch al wel langer.
hij is u al zo vaak mank en kreupel geweest dat ik eerder zoiets heb van: opereer maar.
bij de minste overbelasting, wat het blijkbaar al snel kan zijn bij qyan, is het toch weer mis.
en wat ik hierboven eigenlijk schreef: hij verstapt zich vaak met die poot. en als ie van draven naast de fiets kleine stukjes, al gaat manken met die poot, moet het toch niet lekker zitten.
maar idd, eerst maar afwachten wat de orthopeed ervan zegt.
ik denk dat als ik hem niet zou laten opereren ik hem zowiezo niet meer kan laten spelen, fietsen kan niet, eigenlijk bijna niks, want dan loopt ie weer mank.
dus als het aan mij ligt zeg ik: opereren die hap, want dit schiet iedere keer ook niet echt op eigenlijk :-\.
verder is het eigenlijk ook nog nooit zo erg geweest als nu met die voorpoot en heb hem eerlijk gezegd ook nog nooit zo'n pijn zien hebben als van de week. iedere beweging die die maakte sloeg hij een gil uit of piepen. was toch heel anders dan voorgaande keren dat ie mankte, dus net of het toch erger wordt ofzo.
nou ja, we zien wel ;)

gr wendy en een :P van qyan
Laatst gewijzigd door qyan op di 25 nov 2003, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#25886
qyan schreef:

daar is het te laat voor hoor tieneke ;)
het is al geconstateerd, alleen afwachten of ze het botsplintertje laten zitten, weer vastzetten of dat het verwijderd wordt.
enige wat ik hoop is dat het in de adere poot niet zit.
Ik bedoelde eigenlijk dat hij misschien niet geopereerd hoeft te worden.
Ja en nu maar hopen dat het inderdaad maar 1 poot is!
Door Jolly
#25930
pfoe he, wat een gedonder allemaal.
Het zit jou en qyan echt niet mee.
Ik ga nog maar weer wat kaarsen branden en wat meer gebedjes zeggen vanavond.
Door crutz
#25957
ik hoorde pas iets over dit soort operaties via een kijkoperatie,
dat is in elk geval misschien wat minder ingrijpend voor hem

ik zou zeker eerst heel veel info opvragen voor hij onder het mes gaat, want ok, hij loopt er al zo lang mee (waarschijnlijk) dat er inderdaad wel iets aan moet gebeuren, maar dan wel bij voorkeur in 1 keer goed (je hebt nu wel genoeg tegenslag gehad, toch ;))

STERKTE en we horen het nog wel
Door avalon
#26056
Ik lees dit nu pas. Ik hoop ook niet dat hij geopereerd moet worden. Veel sterkte Wendy. Arme quian geef hem maar een vette knuffel :-* :-* :-*
Door jeanne
#26087
Het zit jullie inderdaad niet echt mee hè de laatste tijd? :-\
Meis, ik hoop dat alles uiteindelijk goed gaat komen, (en dat komt het!)
Ga voor jullie duimen :-* :-* :-*
Door Eidos
#26090
Jeetje wendy..... tis ook altijd wat he ?! ik hoop dat Qyan nu eindelijk eens goed geholpen word, en of dat nu betekent dat ze moeten opereren of niet, dat dier moet nu maar eens af zijn van al dat gedoe...

Heel veel sterkte en een dikke knuf voor qyan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door