Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2586824
Mijn heerlijke pastamonster vond het nodig om eergisteren de gftemmer te roven van pasta en een koffiefilterzakje met koffieprut.
Gisteren had hij spuitpoep. Wel zijn gewone eten gehad alleen alles gemalen en natuurlijk okugest erin gegooid.
Vannacht moest hij er ook vaak uit, waarschijnlijk hebben wij hem heel vroeg in de ochtend niet gehoord want er lag ontlasting binnen. Niet veel maar wel genoeg voor ons om te zien dat hier duidelijk helder bloed bij zat. Nu leek het mij al dat door het persen het laatste deel van darm is beschadigd omdat het bloed helder rood was. Verder is hij heel helder wel moe van het steeds maar moeten poepen.
Na wat gegoogled te hebben op koffieprut even gauw de dierenarts gebeld. Deze gaf aan dat de spuitpoep vandaag moet stoppen en wij op moeten letten dat hij helder blijft. En een dagje vasten wel goed voor zijn diarree is.

Gelukkig heeft hij nu geen spuitpoep meer alleen nog die bloederige diarree.

Nu lees ik hier op barfplaats dat de ene juist gekookt voedsel (gemalen barf of kvv) geeft, een ander geeft weer bouillon en weer een ander yoghurt. Ik zie door de bomen het bos niet meer :-\ Wat kan ik nu het beste doen om mijn ventje hier goed door heen te laten komen?
Laatst gewijzigd door El budha op do 31 jan 2013, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2587175
dan is die idd wel erg gevoelig, hier worden kadavers van 3 weken oud nog zonder problemen opgevreten helaas.

De laatste x dat mijn hond dikke darm ontsteking had, ben ik gewoon om het uur kleien beetjes gekooket kvv gaan geven, ze moeten wel voeding krijgen dan hersteld het darmslijmvlies sneller vertelde de DA toen. En zij had het heeel erg echt heel erg, om het kwartier spoot het eruit, drie dagen lang. Ik heb nog nooit zoveel bloed gezien die nachten in huis. Emmer sop en dettol kon dr niet tegen op werken.

Succes en beterschap meestal knappen ze met medicijnen razend snel weer op, hier meteen halve dag al!
#2587228
Senta schreef: dan is die idd wel erg gevoelig, hier worden kadavers van 3 weken oud nog zonder problemen opgevreten helaas.

Succes en beterschap meestal knappen ze met medicijnen razend snel weer op, hier meteen halve dag al!
Hij is inderdaad super gevoelig :-\ Zo erg heb ik dit nog nooit meegemaakt met hem. Spuitpoep wel maar de hoeveelheid bloed....niet meer normaal :o.  De krampen en het hijgen is nu al minder geworden na 2x medicijnen te hebben gehad....nu hopen het bloeden ook snel minder gaat worden.
#2587235
Lizzy schreef: Heeft ie een bacteriele infectie, dat ie AB krijgt? Dat helpt namelijk in de regel niks tegen verkeerde dingen eten en is bij diarree nou niet echt het aangewezen middel..... Ik zou zeker ook Okugest van VSM in huis halen voor dit soort gevallen.
Geen idee of hij een bacteriele infectie heeft? De dierenarts gaf wel aan dat de gft bak vol bacterien zaten en rottend eten. Wellicht heeft hij het uit voorzorg gegeven ???. Okugest hebben we in huis en deze heeft hij sinds gisteren gehad maar heeft onvoldoende verlichting bij hem kunnen geven.
#2587237
Senta schreef: Dat vele bloed komt mij echt heel erg bekend voor, ik dacht dat mijn hond reddeloos verloren was heb dr toen zelfs nog foto's van gemaakt als de DA dit wilde zien, ik was echt heel erg onder de indruk, dat waren echt niet een paar druppeltjes!!!!!!
Hoe gaat het nu?
Laat ik nu net hetzelfde hebben gedaan vanmiddag en het in een potje gestopt en meegenomen. Was en ben nog steeds nog steeds erg onder de indruk. Hij moet nu minder vaak poepen dan gisteren en vanmorgen maar als hij gaat dan is het weer met een hoop bloed. Verder is hij errrrruuug hongerig.
#2587492
Lizzy schreef: Heeft ie een bacteriele infectie, dat ie AB krijgt? Dat helpt namelijk in de regel niks tegen verkeerde dingen eten en is bij diarree nou niet echt het aangewezen middel..... Ik zou zeker ook Okugest van VSM in huis halen voor dit soort gevallen.
Diarree met bloed (en dan niet een paar druppeltjes van het persen) is een indicatie voor antibiotica. Veel bloed duidt op een hevige ontsteking van de darmwand waarbij het risico bestaat dat darmbacterien in de bloedbaan komen. Bij parvo virus wordt bv ook ab voorgeschreven, dat is dan niet om de infectie te bestrijden maar om te beschermen tegen extra bacteriele infecties die op de loer liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door