Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door renate1982
#2584218
Wie weet heeft er iemand hier een idee, vandaar dit topic..

Abby soms nogal onrustig in huis als de gordijnen open zijn :-\
Ik heb geen voortuin en er loopt hier een stoep voor het raam. En dus ook mensen, soms veel soms weinig. (we wonen hier nu net 1,5 jaar).
Maar zodra de rolgordijnen open zijn word ze onrustig, gaat lopen blaffen (en plast van zich af) en rennen.
Als ik naar boven ga of werken ben haalt ze het behang van de muren en vaak ook door het beton :-\
Als ik er niet ben heb ik alles dicht aan de voorkant (en vaak ook als ik er niet ben alleen maar omdat ze dan minder nerveus is).
Nu heb ik ook nog eens nieuwe (aso) buren die nogal lawaaiig zijn en met veel in huis wonen ::) en dat bevorderd het ook niet echt....

Ze is sowieso een onzeker hondje, nu is dat wel een heel stuk verbetert, maar soms zijn mensen eng (vooral mannen), vooral in het donker gaat ze dan tekeer (ook al ziet ze die mensen soms ook overdag).

Ze likt ook overmatig, overal aan, meubels, vloer, deuren, broeken etc. etc. (of dat bij haar karakter hoort of dat het daar te maken mee heeft?)

Zijn er dingen die ik haar kan geven zou bv een DAP band of rust compositum wat voor haar kunnen doen? :-\
Zijn er dingen die ik met haar kan doen binnen?? Ik doe wel eens zoekspelletjes met haar (en Cay)...
Laatst gewijzigd door renate1982 op do 31 jan 2013, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2584887
Misschien is ze een keer heel erg geschrokken toen jij niet thuis was van lawaai bij de buren o.i.d of iets wat zich op straat afspeelde? Dat kan haar natuurlijk onrustig maken. Hoe oud is Abby? Had ze hier nog geen last van in jullie vorige woning?
Het likken lijkt mij geen karaktertrek maar duidt eerder op een uiting van stress. Hebben er verder nog veranderingen plaatsgevonden? Met klassieke homeopathie kun je op dit gebied hele mooie resultaten bereiken! Er wordt dan teruggegaan naar de oorzaak, je pakt het probleem bij de wortel aan. Een rustgevend middel kan natuurlijk een mooie tijdelijke oplossing zijn maar neemt de oorzaak niet weg. Als je wilt kun je hier http://www.bkhd.nl/praktijken kijken naar een praktijk bij jou in de buurt. Succes en een knuffel voor Abby!
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2584930
Ze heeft dit altijd al wel gehad, alleen bij mijn vorige woning kon ze normaal gesproken niemand zien lopen. Zodra ze wel iets zag of hoorde werd ze onrustig.
Ze is 5 jaar (en ze is in NL gekomen toen ze bijna 6 maand was).
Door Mevroi Kruim
#2587004
Ze heeft dus veel stress, het likken, slopen en blaffen zijn daar uitingen van. Ik zou zowel proberen de stress-veroorzakende factoren te verminderen of te vermijden, en te werken aan minder stress.

Ik zou idd een DAP-stekker aanschaffen en eens kijken wat Zylkène doet. En verder vitrage aanschaffen of de ramen afplakken zodat ze niet alles meer voorbij ziet komen. Is het mogelijk om haar een plek te geven aan de achterkant van het huis, weg van de voorbijgangers? En alleen blijven heeft ze dus moeite mee, dat is een moeilijk proces om te doorbreken. Als ik het zo allemaal lees zou ik zelf contact opnemen met een goede gedragstherapeut.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2587034
Als ik weg ben zit sowieso alles dicht, maar als ik thuis ben is wat daglicht ook wel fijn :-\
Overal in huis ziet ze helaas de voorkant dat is het nadeel :(
Het is niet zo dat ze de hele dag onrustig is, maar ze heeft van die momenten. Straks als het weer wat mee werkt kan ze weer lekker buiten zijn maar deze maanden is het altijd wat aanpassen.

Ik ga iig eens kijken naar een DAP-stekker en Zylkene was ik ook idd al tegen gekomen, baat het niet dan schaadt het lijkt me ook niet.
Geen idee of hier een goede gedragstherapeut in de buurt zit (helaas geen auto), ook maar eens naar kijken.
Door fransbulletje
#2587035
Onze Pierre is een enorme stressbull, onstaan na een traumatische ervaring met mensen en kinderen.
Gedragstherapie kon hem niet helpen.Heel lang heeft hij het middel Telizen gehad en hier reageerde hij goed op , gaf hem wat meer rust tussen de oren.
Hoorde goede ervaringen met een homeopaat, zij kan ook communiceren met dieren. Zij heeft mij dingen over Pierre verteld, die zij echt niet kon weten waardoor voor mij veel gedrag duidelijk is geworden.
Zij heeft voor hem een bloesemremedie gemaakt waar hij echt baat bij heeft gehad. De scherpe randjes zijn nu af en hij is beter corrigeerbaar.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2587062
Je schrijft dat je geen voordeur hebt. Hoe komen de mensen dan binnen, via de achter/keukendeur en staan ze dan ineens in de woonkamer? Misschien kan je iets creeëren dat er toch een duidelijke en iets meer afgebakende binnenkomst is.
Nu heb ik geen hondenervaring, maar wel zenuwachtige katten. Voor Ot en Sien is het niet erg dat ze mensen kunnen zien, maar als vreemde mensen hen niet direct in de ogen kijken, scheelt dat wel in de zenuwen. Plakplastiek voor de ramen (bovenste stuk kan je dan vrijlaten) kan schelen. Dan ziet ze de mensen zelf nog wel, maar niet direct in de ogen en is het allemaal wat meer diffuus. Honden-feliwaystekker (euh, DAP dus) kan misschien ook helpen. Ik hou voor mn katten (en ook logeer- en oppasdiertjes) wel RRR aan, ik merk dat ze dit prettig vinden en er goed op reageren en ze het extra duidelijkheid verschaft. 
HondenGT zou ik ook naar kijken. Naar mijn idee is er bij hondenGT's toch meer kennis en kunde in huis en omdat er meer GT's zijn, kan je ook makkelijker iemand uitzoeken die met jou meer op 1 lijn zit.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2587076
Ik bedoel natuurlijk voortuin sorry :P stomme autocorrectie

Plakplastic heb ik al, maar dat maakt geen verschil ze ziet wel wat bewegen, dat is voor haar al voldoende.
Laatst gewijzigd door renate1982 op do 31 jan 2013, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2587097
renate1982 schreef: Als ik weg ben zit sowieso alles dicht, maar als ik thuis ben is wat daglicht ook wel fijn :-\
Overal in huis ziet ze helaas de voorkant dat is het nadeel :(
Het is niet zo dat ze de hele dag onrustig is, maar ze heeft van die momenten. Straks als het weer wat mee werkt kan ze weer lekker buiten zijn maar deze maanden is het altijd wat aanpassen.

Ik ga iig eens kijken naar een DAP-stekker en Zylkene was ik ook idd al tegen gekomen, baat het niet dan schaadt het lijkt me ook niet.
Geen idee of hier een goede gedragstherapeut in de buurt zit (helaas geen auto), ook maar eens naar kijken.
Een GT komt bij je thuis, dus jij hoeft geen auto te hebben. Het is nl heel belangrijk bij dit soort dingen om de situatie te zien waarin het gedrag optreedt.
Door Whisker
#2587114
wat vervelend voor je beessie ! ken je het product rust van PUUR al ? heb me in december uitgebreid laten informeren
het is een kruiden en mineralen mix wat angsten vermindert en kan heel goed ter ondersteuning ingezet worden naast training van gespannen schrikkerige honden. Kent geen bijwerkingen en verminderen de reactie op de prikkkels van buitenaf bij hyperactiece hondjes
je hoeft er niet veel van te geven en kan met de dosering spelen al naar gelang de reactie van je hond Abby. er zit ook L-tryptofaan in een vit B6 en zo nog wat kruiden die kalmerend en rustgevend werken.
ik betaalde voor een pot van 200g 38,75 maar zie dat er nu ook kleine potjes van 100 g zijn wel zo handig .

nou mischien dat je er nog wat aan hebt! suc6 in elk geval
Door annemarie/indy
#2622973
Wij zijn afgelopen herfst verhuisd, ook een huis met veel ramen waar veel mensen met hond voorbij komen.
Onze Indy heeft veel stress problemen gehad hierdoor, was ook erg blafferig en druk.
We hebben ook veel geprobeerd de Dap stekker werkte niet bij haar, en de Zylkene was maar heel minimaal.
Nu hebben we van een gedragstherapeut Pro Quiet voorgeschreven gekregen, ze krijgt het nu 1 week en ze is veel rustiger.
Er zit ook L tryptophan in en vit B12 ,  Ook dit moet je eigenlijk wat langer geven voor het maximale resultaat maar we zijn al erg blij
met hoe het nu is het is een verschil van dag en nacht.
Natuurlijk zijn we ook andere dingen met haar gaan doen, andere plaatsen om uit te laten en lekker veel naar buiten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door