Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door yalla
#258661
Maandag: 500 gram runder kopvlees (indien voorradig; anders Natuurmix van BIBI) met 125 gram Fytomix
Dinsdag: 500 gram lam & rijst van BIBI
Woensdag: 500 gram runderpens met 500 gram kalfsbot
Donderdag: 400-500 gram kipkarkas
Vrijdag: zie maandag of vis
Zaterdag: groentemix met knoflook en rauw ei met als toetje 500 gram kalfsbot
Zondag: vasten

Dit is per hond per dag.
Beide honden krijgen evenveel.
Ik vast op zondag, omdat beide honden de neiging tot overgewicht hebben en minder dan 500 gram vind ik zo lastig geven ;)

Lijkt dit wat ??? :-\
Door yalla
#258669
[quote="sylvia"]
waarom geef je Bot bij de pens , en niet een pure pens dag?
[/quote]

Geen speciale reden voor. Maar ik vind 2x per week bot wel mooi. Is het niet aan te bevelen dan?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#258672
Is dat kalfsbot met veel vlees eraan, of een kaal bot? Als het kaal bot is vind ik op het eerste gezicht (heb niets nagerekend) dat je wat veel bot geeft, als de botten half bot half vlees zijn vind ik het wel een mooi menu.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#258676
[quote="yalla"]
Geen speciale reden voor. Maar ik vind 2x per week bot wel mooi. Is het niet aan te bevelen dan?
[/quote]

In pens zit ook al calcium, dus zou je een pensdag kunnen doen, en dan als het vleesbotten zijn een kvv dag laten vallen en daar een rmb dag van maken

of voor de vrijdag
Laatst gewijzigd door sylvia op do 10 feb 2005, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#258693
Zonder de Bibi mee te rekenen (ik heb dus alleen naar het zelf samengestelde deel gekeken), kom ik op de volgende percentages:

17,5% spiervlees
17,5% orgaanvlees (pens)
52,5% vleesbotten
12,2% fyto/groente

Ik vind het niet te weinig spiervlees, hoewel ik wel wat meer afwisseling zou aanraden en dus geen kopvlees geven, de week erop, maar vis of een ander soort vlees. Reden: het meeste spiervlees dat in Bibi zit is mij mijn weten (vooral bij de Natuur en Bibimix) kopvlees.

Ik zou ook iets minder pens geven. Want, ook Bibi bevat al heel veel orgaanvlees en heel veel pens.

De hoeveelheid vleesbotten vind ik eigenlijk gewoon prima. En ik vind het ook prima om de botten na de pens maaltijd te geven. Juist! En ja, pens bevat meer calcium als ander vlees, maar het bevat nog steeds meer fosfor als calcium.

Ik zou juist op de zaterdag uitkijken. Je geeft hier geen vlees maar wel bot. En ik weet dat de botten heel erg kaal zijn. Dit zou kunnen lijden tot moeilijk ontlasten. Als dat niet het geval is: prima. Als het poepen moeilijk gaat: geef dan ook wat spiervlees in de maaltijd.

Dus op de vraag "lijkt dit wat?" zeg ik: ja hoor, dit lijkt wel wat :D
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 feb 2005, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#258702
[quote="Lizzy"]
Zonder de Bibi mee te rekenen (ik heb dus alleen naar het zelf samengestelde deel gekeken), kom ik op de volgende percentages:

17,5% spiervlees
17,5% orgaanvlees (pens)
52,5% vleesbotten
12,2% fyto/groente

Ik vind het niet te weinig spiervlees, hoewel ik wel wat meer afwisseling zou aanraden en dus geen kopvlees geven, de week erop, maar vis of een ander soort vlees. Reden: het meeste spiervlees dat in Bibi zit is mij mijn weten (vooral bij de Natuur en Bibimix) kopvlees.

Ik zou ook iets minder pens geven. Want, ook Bibi bevat al heel veel orgaanvlees en heel veel pens.

De hoeveelheid vleesbotten vind ik eigenlijk gewoon prima. En ik vind het ook prima om de botten na de pens maaltijd te geven. Juist! En ja, pens bevat meer calcium als ander vlees, maar het bevat nog steeds meer fosfor als calcium.

Ik zou juist op de zaterdag uitkijken. Je geeft hier geen vlees maar wel bot. En ik weet dat de botten heel erg kaal zijn. Dit zou kunnen lijden tot moeilijk ontlasten. Als dat niet het geval is: prima. Als het poepen moeilijk gaat: geef dan ook wat spiervlees in de maaltijd.

Dus op de vraag "lijkt dit wat?" zeg ik: ja hoor, dit lijkt wel wat :D

[/quote]

Ik ga er ff vanuit dat de botten die worden gegeven behoorlijk kaal zijn. Vandaar dat ik denk dat er te weinig spiervlees wordt gegeven. Trouwens, ik vind zelf dat dat in de buurt van de 50% behoort te zitten, maar goed wie ben ik.... ;)
Door yalla
#258753
[quote="Lizzy"]
Zonder de Bibi mee te rekenen (ik heb dus alleen naar het zelf samengestelde deel gekeken), kom ik op de volgende percentages:

17,5% spiervlees
17,5% orgaanvlees (pens)
52,5% vleesbotten
12,2% fyto/groente

Ik vind het niet te weinig spiervlees, hoewel ik wel wat meer afwisseling zou aanraden en dus geen kopvlees geven, de week erop, maar vis of een ander soort vlees. Reden: het meeste spiervlees dat in Bibi zit is mij mijn weten (vooral bij de Natuur en Bibimix) kopvlees.[/quote]

Als ik ooit nog eens een goedkoop adresje kan krijgen voor vis, dan zal ik dat zeker ook gaan geven. Maar ik moet op de kleintjes blijven letten ;)

[quote="Lizzy"] Ik zou ook iets minder pens geven. Want, ook Bibi bevat al heel veel orgaanvlees en heel veel pens. [/quote]

Ja dat weet ik, maar ze vinden die penslappen zo lekker om aan te trekken en op te kauwen en ik vind het zo leuk om te geven. Vooralsnog heb ik geen goed alternatief voor BIBI. Misschien kan ik dan beter om de week die penslap geven?

[quote="Lizzy"]De hoeveelheid vleesbotten vind ik eigenlijk gewoon prima. En ik vind het ook prima om de botten na de pens maaltijd te geven. Juist! En ja, pens bevat meer calcium als ander vlees, maar het bevat nog steeds meer fosfor als calcium. Ik zou juist op de zaterdag uitkijken. Je geeft hier geen vlees maar wel bot. En ik weet dat de botten heel erg kaal zijn. Dit zou kunnen lijden tot moeilijk ontlasten. Als dat niet het geval is: prima. Als het poepen moeilijk gaat: geef dan ook wat spiervlees in de maaltijd. [/quote]

Ja, je kent de botten die ik geef; die zijn inderdaad nogal kaal. Ik heb gemerkt dat Annak niet erg dol is op een groenteprutje, dus ik doe er gewoon wat fyto doorheen. Dat is ook weer goed voor de verwerking van het bot, toch?

[quote="Lizzy"]Dus op de vraag "lijkt dit wat?" zeg ik: ja hoor, dit lijkt wel wat :D [/quote]

Nou hartstikke bedankt dan ;D
Door yalla
#262076
Heb vandaag diverse vis gescoord (sardienes, wijting en zalmkoppen) dus het wordt ouderwets: vrijdag visdag ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262096
[quote="yalla"]
Heb vandaag diverse vis gescoord (sardienes, wijting en zalmkoppen) dus het wordt ouderwets: vrijdag visdag ;D
[/quote]
lekker botersausje erbij ;D
Door yalla
#262334
[quote="sylvia"]
lekker botersausje erbij ;D
[/quote]

Ja als je van zalmkoppen houdt wel ja ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262416
[quote="yalla"]
Ja als je van zalmkoppen houdt wel ja ;)
[/quote]
Nee die zijn voor de vissoep die vooraf geserveerd wordt 8) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262417
[quote="Lupa"]
kijk dat is nou echte honden liefde!!! samen met je honden vasten 8)
[/quote]

scherp van Thiel ;D
Door yalla
#262820
[quote="Lupa"]
kijk dat is nou echte honden liefde!!! samen met je honden vasten 8)
[/quote]

Ze is wakker hoor ::) :P
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door